1. Sınav sorularının çoktan seçmeli, klasik (açık uçlu),doğru yanlış, boşluk doldurmalı, şekil üzerinde gösterme ve eşleştirme soru şekillerinde olabileceği konusunda görüş birliğine varıldı.
Sosyal Bilgiler Öğretmeni Serkan BAŞKOCAGİL; özellikle sekizinci sınıftaki öğrencileri çoktan seçmeli sınav yapmanın daha doğru olacağını, altıncı sınıfların ise her ünite sonunda değerlendirme yapılıp dönem sonunda bir bütün olarak değerlendirmek gerektiğini söyledi. Ayrıca yapılacak sınavların kapsam geçerliğinin olması gerektiğini ve mutlaka cevap anahtarı hazırlanması gerektiğini belirtti. Açık uçlu sorularda ise öğrencinin fikirlerini ifade edebilme gücüne ve yaratıcı tespitlerine bakılması gerektiğini belirtti. Görüş birliğine varıldı.
Kaynak: ReformTürk http://www.reformturk.com/sosyal-bilgiler-dersi/41795-sosyal-bilgiler-2-donem-zumre-toplantisi-post88269.html
Sosyal Bilgiler Öğretmeni Nurettin ASLAN; Yönetmeliğe göre her iki dönemde de en az Sosyal Bilgiler 6 ve 7. sınıflar için 3' er Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi 7 ve 8. sınıflar ve T.C.İnkılâp. Tarihi ve Atatürkçülük dersleri için 2'şer sınav yapılması gerektiği sınav tarihleri en az bir hafta önce bildirilmelidir dedi. Tüm öğretmenler bu konuda karar birliğine vardı.
Okul Müdür Yardımcısı: Eser ERDOĞAN; Sınav tarihlerinin
6. 7. Sınıf Sosyal Bilgiler
1. Yazılı: Mart 5.hafta, 2. Yazılı: Nisan 3.hafta, 3. Yazılı: Mayıs 4.hafta
7.8.Sınıflar Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi 8.Sınıf T.C.İnkılâp. Tarihi ve Atatürkçülük
1. Yazılı: Mart 4.hafta, 2. Yazılı: Mayıs 4.hafta yapılmasının uygun olacağını söyledi. Bütün öğretmenler kabul etti.
Sosyal Bilgiler Öğretmeni Nurettin ASLAN; Öğrencilere her dönem içerisinde bir performans ödevi ve bir ders yılı içerisinde bir proje ödevi verilmesi ayrıca her dönem için bir ders içi performans notu verilmesinin uygun olacağı birinci zümrede kararlaştırılmıştı Fakat birinci dönemde bu notları verirken nasıl bir ölçüt alınacağı belirlenmemişti. Proje ve performans ödevlerinin nasıl değerlendirileceği proje ve performans ödevleri maddesinde kararlaştırıldı. Ders içi performans notunun ise 6. sınıflarda öğrenci ürün dosyalarının değerlendirilmesi ve öğrenci gözlemleri yapılarak ikisinin ortalaması alınarak verilmesinin daha geçerli olacağını, 7 ve 8. sınıflara ise sadece öğrenci gözlem formu kullanılarak değerlendirileceğini söyledi. Diğer öğretmenlerde buna katıldıklarını söyledi.
Öğrenci ürün dosyasını ve öğrenci gözlemlerinin değerlendirmesi aşağıdaki puanlama anahtarları ölçüt alınarak yapılmasında görüş birliğine varıldı.
Okul Müdür Yardımcısı: Yahya KURNAZ;Sınava girmeyen öğrenciler ise dilekçeyle idareye bildirilerek yönetmeliğin uygulanmasının sağlanması gerektiği söylendi.

2. Sosyal Bilgiler ve diğer derslerde geçen kavramlar ve dil bilgisi kuralları konularında, Osmanlıca tamlamalarda ve diğer dil ile ilgili konularda Türkçe Öğretmeniyle; Vatandaşlık ve İnsan Haklan Eğitimi derslerinde ahlak ve benzeri konularda Din Kültürü Öğretmeniyle işbirliği yapılmasına karar verildi. Ancak gerekli konularda diğer öğretmenlerle de iş birliğine girmenin önemi vurgulandı.

3. Okul Müdür Yardımcısı: Eser ERDOĞAN;söz aldı, “Başarı için hazırlıklı gelinmesi şarttır, bu da araç ve gerecin tam olması ve öğrencinin motive edilmesiyle ilgilidir.” diyerek ekledi. Okullarda bulunan araç - gereç nispetinde, eksik araç – gereçler giderilmeye çalışılarak, derslerde araç – gereç kullanımının başarıda ve bilgilerin kalıcı olmasında etkili olduğunu vurguladı.

4. Dönemin başarılı geçmesi dileğiyle toplantıya son verildi.


ALINAN KARARLAR


1. 1. Dönem yapılan zümre kararlarındaki ölçme ve derlendirmeyle ilgili maddelerin değiştirilmesine karar verildi.
2. Öğrencilerin başarılarının artırılması için okul, öğrenci ve veli işbirliği sağlanacak.
3. Yeni müfredatla ilgili çevre şartlarından dolayı ve müfredatın çok yeni olmasından dolayı güçlüklerde karşılaşıldığı velilerle ve zümre öğretmenleri ile işbirliğine gidileceği kararlaştırıldı.
4. Günlük ders planları, yıllık planlara ve sınıf seviyesine uygun olarak hazırlanacak ve derslere günlük planlarla girilecek.
5. Atatürkçülükle ilgili konular müfredat paralelinde işlenecek.
6. Derslerin işlenmesinde anlatım, soru - cevap, gösteri, karşılaştırma, dramatizasyon yöntemleri kullanılacak.
7. Proje ve performans ödevlerinin teslim tarihinden itibaren 10 gün içinde dereceli puanlama anahtarına göre değerlendirilip öğrencilere duyurulması kararlaştırıldı.
8. Sınav soruları çoktan seçmeli, klasik (açık uçlu),doğru yanlış, boşluk doldurmalı, şekil üzerinde gösterme ve eşleştirme soru şekillerinde dersin amacına göre tespit edilecektir.
9. Sınav tarihleri
6. 7. Sınıf Sosyal Bilgiler : 1, Yazılı: Mart 5.hafta, 2. Yazılı: Nisan 3.hafta, 3. Yazılı: Mayıs 4.hafta
7.8.Sınıflar Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi 8.Sınıf T.C.İnkılâp. Tarihi ve Atatürkçülük: 1, Yazılı: Mart 4.hafta, 2. Yazılı: Mayıs 4.hafta yapılması kararlaştırıldı.
10. Ders içi performans notunun ise 6. sınıflarda öğrenci ürün dosyalarının değerlendirilmesi ve öğrenci gözlemleri yapılarak ikisinin ortalaması alınarak, 7 ve 8. sınıflara ise sadece öğrenci gözlem formu kullanılarak değerlendirilmesine karar verildi.
11. Yazılıya katılmayanlar idareye bildirilecek, ona göre işlem yapılacak.
12. Sınıf başarı seviyelerinin artırılması için diğer zümre öğretmenleriyle işbirliği yapılması kararlaştırıldı.
13. Ders araç gereçlerinden etkin bir biçimde yararlanılacak.


Nurettin ASLAN.
Sosyal Bilgiler Öğretmenleri
Serkan BAŞKOCAGİL
Sosyal Bilgiler Öğretmenleri

Eser ERDOĞAN
Okul Müdür Yardımcısı
(T.C.İnkılâp. Tarihi ve Atatürkçülük 8 Öğret.)
Yahya KURNAZ
Okul Müdür Yardımcısı
Zümre Başkanı
(Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi 8 Öğret.)