ÖĞRETMENİN ÖZELLİKLERİ

Karakter Yönünden
1. Öğrencilerini sever ve onlarla bir arada bulunmaktan zevk duyar.
2. Öğrenmekten haz duyar.
3. Enerjik ve sağlıklıdır.
4. Hevesli ve isteklidir.
5. Planlı ve düzenlidir.
6. Duygusal olgunluğa ulaşmıştır.
7. Coşkularında durulaşmıştır.
8. Kendine güvenir.
9. Korku ve kaygılardan sıyrılmıştır.
10. Öğrencilerini beğenmede cömerttir.
11. İyi ilişkiler kurmada beceriklidir.
12. Başkalarıyla kaynaşabilir.
13. Doğru ve yansızdır.
14. Hoşgörülüdür.
15. Şakadan hoşlanır.
16. Sabırlı ve sinirlerine egemendir.
Toplumsal Uyum Yönünden
1. Öğretmenliğe uygun bir yaşamı vardır.
2. Öğrencilerini olduğu gibi kabul eder.
3. Öğrencilerini, kendi güdülerini doyurmada araç olarak kullanmaz.
4. Öğrencileriyle duygudaştır.
5. Öğrencilerine birer kişi olarak davranır.
6. Öğrencilerine karşı eşuyumludur.
7. Öğrencilerine dostça davranır.
Öğretim Yönünden
1. Çalışmalarını özenle planlar.
2. Öğrenmenin her öğrencinin yaratıcı çabaları ile gerçekleşeceğini bilir.
3. Gerçekleri öğrencilerine sunmaktan çekinmez.
4. Çağdaş öğrenme ilkelerini benimser ve uygular.
5. Öğrencilerin anlamasına önem verir.
6. İşlerini süresi içinde düzenli yapar.
7. Öğrencilerine ayrı ayrı yardım eder.
8. Öğrencilerin düşüncelerini dersinde kullanır.
9. Konularını öğrencilerinin ilgilerine bağlar.
10. Öğrencilerinin düşüncelerini ortaya koymasına olanak hazırlar.
11. Öğrencilerinin öğrenme güçlüklerini tanır.
12. Disiplin için yapıcı önlemler alır.
13. Yapıcı bir disiplin uygular.
14. Kendini yetiştirmeye ilgili ve heveslidir.
15. Toplumsal etkinliklere katılır.
16. Akıcı konuşmaya çalışır.
17. Çevre kaynaklarından yararlanır.
18. Eğitim teknolojisini iyi kullanır.
ÖĞRETMENLERE DİSİPLİN SAĞLAMA KONUSUNDA ÖNERİLER
1. Ara sıra ufak tefek disiplin olaylarını şakaya dönüştürün.
2. Eğlenceli durumlarda sınıfla birlikte gülerseniz sınıfı kontrol edemez hale gelmekten korkmayınız.
3. Öğrencinin hiç bir soru sormaksızın itaatkar davranmasının arzu edilir bir şey olmadığını biliniz.
4. Bir öğrenciyi uyarmanız gerekiyorsa bunu herkesin önünde yapmayınız.
5. Disiplin sağlamanın birçok öğretmenin iddia ettiği kadar önemli bir sorun olmadığını unutmayınız.
6. Bazen öğretmenlerin tutumu yüzünden de öğrencilerin disiplin kurallarına uymadıklarını aklınızdan çıkarmayınız.
7. Öğrencilerinizde kendi kendini disipline edebilme alışkanlığı geliştirmeye çalışınız. Kötü bir davranışın her şeyden önce kendi kişiliğine karşı bir saygısızlık olduğunu belirtiniz.
8. Unutmayınız ki öğretmenin sınıfta disiplin sağlamak için çok sert olması gerekmez.
9. Suçluyu bulamadığınız zaman tüm sınıfı cezalandırmaktan kaçınınız.
10. Disiplin problemlerine mani olmak, bir kere olduktan sonra onu düzeltmek için uğraşmaktan daha kolaydır.
11. Disiplin problemi sizi aşmadıkça başkalarına duyurmayınız.
12. Derhal önlem alınması gereken durumlarda ya da sınıfta ders yapmanız imkansızlaştığı hallerde idareye haber veriniz.
13. Sınıfta disiplini bozan bir davranış oluştuğunda tepkide bulunmadan önce biraz düşününüz.
(Öğrencileri Uyarmalı, Verimli Çalışmaya Motive Etmeliyiz)

VERİMLİ ÇALIŞMANIN İLKELERİ

Sevgili Öğrenciler...
Başarılı olmak için çalışmak gerekir. Çalışmak ise verimli olmalıdır. Çalışma ile hedefe ulaşabilmelidir. Aksi takdirde boşa kürek çekmiş olunur. Sizlere yardımcı olmak için aşağıya verimli çalışmanın ilkeleri çıkarılmıştır. Çalışmalarınızda bunlara uyulursa mutlaka başarılı olunacaktır.
Başarı dileklerimizle sevgilerimizi sunarız.
VERİMLİ ÇALIŞMANIN İLKELERİ
A- DERSTEN ÖNCE UYULMASI GERKEN İLKELER:
1. Her öğrenci kendi çalışma ortamına göre bir çalışma planı hazırlamalı ve bu plana mutlaka uymalıdır.
2. Çalışma metodunu dersin özelliğine göre seçmelidir. (Okuma, not tutma, anlatım, tümden gelim, tüme varım gibi) sayısal dersler çalışırken mutlaka metodu olarak yazarak çalışma metodu uygulanmalıdır.
3. Ders çalışmaları mutlaka belli bir yerde sakin bir ortamda bir masa üzerinde yapılmalıdır.
4. Hemen her derste bütün konular çalışılmalı, konular arasında önemli önemsiz ayrım yapılmalıdır.
5. Ders araç ve gereçlerini çalışmaya başlamadan önce hazırlamalı, unutulmamalıdır ki araç ve gereç ihtiyacı olduğunda temin edilmeye çalışılırsa hem zaman kaybına hem de dikkat dağılmasına neden olur.
6. Çalışmaya psikolojik olarak hazır olmayan kişi problemlerinden kendisini soyutladıktan sonra çalışmaya başlamalıdır.
7. Öğrenmeyi aralıklarla yapmalı, bu aralıklarda dinlenmeyi, gezinti, söyleşi, müzik ile yapılabilir.
8. Çalışkan konu kendi başına bir bütün değilse, geçmiş konular gözden geçirilmelidir.
9. Sözel dersler çalışılırken ana düşünceleri dile getiren anahtar kelime ve cümleler tespit edilmeli gerekirse renkli kalemle altları çizilmelidir.
10. İşlenecek konu dersten önce çalışılmalı, anlaşılmayan yerler tespit edilerek derse girilmelidir.
11. Ders çalışılırken motive olunmalı, televizyon karşısında veya yatarak çalışmanın etkinliğini azaltacağı unutulmamalıdır.
12. Düzenli bir defter tutma alışkanlığı kazanılmalı. Tükenmez kalem yerine kurşun kalem kullanmaya özen göstermelidir.
13. Çalışırken bir cevabı ezberlemek yerine konuyu anlamaya veya problemin çözümü yolunu öğrenmeyi seçmelidir.
14. Anlatım dersinin arkasından sayısal (matematik, fenbilgisi gibi) bir ders çalışılmalıdır.
Kaynak: ReformTürk http://www.reformturk.com/seminer-calismalari/54396-siniflara-gore-rehberlik-post111221.html
15. Sabah kahvaltısı yaparak okula gelmesi, aksi takdirde ders dinleme dikkatinin azalacağı unutulmamalıdır.
B – DERS ESNASINDA UYULMASI GEREKEN İLKELER:
1. Sınıfta dersler iyi dinlenmesi, ders sırasında başka şeylerle meşgul olunmamalı, anlamadığı yeri anında öğretmenine sormalıdır.
2. Öğretmen dersi anlatırken üzerinde durduğu noktalar ve sınıfa yönetilen sorular not edilmeli ve sonra çalışılmalıdır.
3. Tahtaya yazılan bilgiler ve problem çözümleri dikkatli bir biçimde deftere geçirilmeli ve kontrol edilmelidir.
4. Derslerde devamsızlık yapılmamalı, eğer zorunlu olarak yapılmışsa o dersteki konu arkadaşlardan öğrenilmelidir. Unutulmamalıdır ki bir sonraki konunun öğrenilmesi bir önceki konunun bilinmesine bağlıdır.
5. Sınavlarda soruların cevaplarına geçilmeden önce cevaplar zihinsel tasarlanmalı, kağıtlar verilmeden önce mutlaka kontrol edilmelidir.
C – DERSTEN SONRA UYULMASI GEREKEN İLKELER:
1. Bütün dersler işlendikçe çalışılmalı, konular biriktirilmemelidir.
2. Dersler tekrar edilirken, anlaşılmayan konular tespit edilmeli, bir sonraki derste öğretmenine sorarak öğrenilmeli. Sorarak öğrenilenlerin unutulmayacağı hatırdan çıkarılmamalıdır.
3. Sayısal dersler çalışılırken sınıfta öğrenilen çözüm yollarının yanı sıra başka çözüm yollarının da olup olmadığı kaynak kitaplardan araştırılmalı, özellikle örnek çözümler çoğaltılmalıdır.
4. Zor anlaşılan konular en verimli çalışma saatleri ayrılmalıdır.
(Öğrencilere; Kendilerinden Neler Beklendiğini Öğretmeliyiz.)
ÖĞRENCİLERDEN BEKLENEN DAVRANIŞLAR
1.Türkiye Cumhuriyeti Devletinin kanunlarına, toplumun ahlak kurallarına ve okul düzenine uymaları, çevreye iyi örnek olmaları
2.Atatürk ilke ve inkılaplarına bağlı kalmaları, korumaları ve kollamaları
3.Doğru sözlü, dürüst ve çalışkan olmaları, yalan söylememeleri
4.Çevresindeki kişilere, öğretmenlerine, okul yöneticilerine, görevlilere, arkadaşlarına karşı saygılı, hoşgörülü ve çevreye iyi örnek olmaları
5.Bütün okul arkadaşlarının kendisi gibi Türk toplumunun ve Türkiye Cumhuriyetinin bir ferdi olduğunu unutmamaları, onları sevip saymaları, onur ve haklarına saygı göstermeleri
6.Millet malını, okulunu ve eşyasını kendi öz malı gibi korumaları
7.Sigara, içki ve uyuşturucu gibi sağlığa zararlı maddeleri kullanmamaları
8.İyi şeyler başarmak için çok çalışmaya ve zamana muhtaç olduklarını unutmamaları, değerlendirilmesi gereken zamanın kaybolmasına neden olan, insanı istenmeyen sonuçlara sürükleyen kumar ve benzeri oyunlardan uzak kalmaları
9.İçkili ve zararlı yerlere gitmemeleri
10.İyi ve nazik tavırlı olmaları, kaba söz ve davranışlardan kaçınmaları
11.Zararlı, bölücü, yıkıcı, siyasi amaçlı faaliyetlere katılmamaları, bunlarla ilgili amblem, afiş, rozet, yayın ve benzerlerini taşımamaları ve bulundurmamaları
12.. Okula ve derslere düzenli devam etmeleri
13.Çevrenin tabii, tarihi güzelliklerini korumak ve onları geliştirmek için katkıda bulunmaları
14.Kitapları sevmeleri, korumaları, okuma alışkanlığı kazanmaları, boş zamanlarını faydalı işler yaparak geçirmeleri
15.Fiziksel, zihinsel ve duygusal güçlerini uyumlu olarak yönetmeleri; beden, zeka ve duygularını ve bunları verimli ve yararlı kılacak irade yeteneklerini geliştirmeleri; böylece dengeli bir biçimde geliştirdikleri varlıklarını, millet, yurt ve insanlık için yararlı bir şekilde kullanmaları istenir .

alıntıdır