2008–2009 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
………………… İLKÖĞRETİM OKULU YILSONU ÖĞRETMENLER KURUL TOPLANTI TUTANAĞIDIR
Karar Tarihi :16.06.2008
Karar No :3
Toplantıya Katılan Öğretmen sayısı :
Toplantıya Katılmayan Öğretmen sayısı :-
Saat: 9.30

GÜNDEM

1- Açılış, Yoklama, Saygı duruşu ve İstiklal Marşının Okunması.
2- 2007–2008-Birinci Dönemin genel değerlendirilmesi.
3- ŞÖKK. Görüşülmesi.
4- Yılsonu yapılacak iş ve işlemler.
5- Yenilenen Ve Uygulanan İlköğretim Programları
6- Seminer çalışmaları.
7- Dilek ve temenniler.
8- Kapanış.


ALINAN KARAR VE YAPILAN KONUŞMALAR:
1.Gündem gereği ……………… İlköğretim Okulu Müdür odasında 16.06.2008 Pazartesi günü saat 9.30 da öğretmenler hazır bulundu. Toplantıya Saygı Duruşu, İstiklal Marşının Okunması ardından Okul Müdürü …………………… ‘in açılış konuşmasından sonra geçildi. Yapılan yoklama sonucunda öğretmenlerin hazır olduğu görüldü.

2- Okul Müdürü ……………; Bu yıl okulumuzun araç- gereç ve diğer eksikliklerinin büyük ölçüde giderildiğini, eğitim-öğretimin daha sağlıklı yapıldığını söyledi.
Sınıf öğretmeni ……………………..; Öğrencilerin okumalarını geliştirme ve iyileştirme adına uygulanan her gün 15 dakika ve öğrenciyle birebir okuma saati olarak belirlendi ve bunun öğrenciler üzerinde olumlu etkisi açıkça görüldüğünü söyledi. Okul veli ilişkisinin gelecek eğitim öğretim yılında daha aktif hale getirilmesi, görülen aksaklıkların giderilmesi kararlaştırıldı. Öğrenci devamsızlıkların sıfıra indirilmesi konusunda gelecek eğitim öğretim yılında daha kararlı olunması sık sık veli ev görüşmelerinin yapılmasına karar verildi
Sınıf Öğretmeni ……………………..: 3/A Yıl başında sınıfın seviye tespit sınavı yapıldı.Bu doğrultuda öğrencilerin Matematik dersinde yetersiz oldukları görüldü.Yıl boyunca yapılan çalışmalarla seviye eskiye nazaran düzeldi.”
Sınıf Öğretmeni …………………………: Geçen yıla nazaran başarının gözle görülebilir arttığını , okuma ve yazma probleminin kalmadığını söyledi.
Sınıf Öğretmeni …………………….: 1. sınıflarda bütün konular eksiksiz olarak işlenmiş ve öğrencilerin gerekli kazanımları alması sağlanmıştır.bu yıl 1. sınıflar adına başarılı geçmiştir.
Sınıf Öğretmeni ………………………….: 2/A sınıfı öğrencilerinin bir önceki yıla göre başarılarının biraz daha arttığını, bunun sebepleri arasında ise öğrencilerin öğretmen ve arkadaş değişikliğinin olmamasının ağırlıklı olduğunu söyledi.
İngilizce Öğretmeni ………………….:4/A–5/A -6/A- 7/A Sınıflarında ders işlenişinde aksama olmadığı, derse karşı öğrencilerin ilgili olduklarını söyledi ve özellikle 4. sınıfların İngilizce dersini ilk defa işlemelerinden dolayı çok istekli olduklarını , bu yıl tüm sınıflarda İngilizce adına başarılı denebilecek bir yıl geçirildiğini, okul çapında İngilizceye karşı öğrencilerin ilgi ve isteklerinin artma gösterdiğini de sözlerine ekledi.

Sosyal Bilgiler Öğretmeni ………………………..: Eğitim Öğretim yılının başarılı geçtiği gerekli kazanımların verildiğini, 1. kademede gerekli harita bilgisinin öğrencilere verilmesi gerektiğini söyledi.
Matematik Öğretmeni ………………………………: Önceki yıllardan kaynaklanan eksiklerden dolayı bazı problemler yaşanmış olup yıllık plana göre konulara önerilen süreden daha fazla süre ayırmak gerekmiştir.
3-Yılsonu için; sınıf geçme defterlerinin incelenip onaylanması, çarşaf ve not çizelgelerinin kontrolü ve imzalanması, sınıf yoklama defterleri, öğretmen not çizelgelerinin, yapılan yazılı yoklama evraklarının idareye teslim edilmesi. Öğrencilerin Ağırlıklı not ortalamalarının her öğretmenin kendi sınıf ruhsal dosyalarına ve künye defterlerine işlemesine kara verildi. Yılsonu Rehberlik Çalışmalarının ve Yılsonu Sosyal Kulüp etkinliklerinin rapor halinde idareye verilmesine karar verildi. Öğretmenlerin tatillerini geçirecekleri adres ve telefon numaralarını yazılı olarak idareye bildirmelerine karar verildi. ŞÖKK toplantısında yapılmış görüşme sonucunda kalacak ve geçecek öğrenciler görüşülmüş devamsızlık yapan öğrencilerin sınıf tekrarına karar verilmiştir.
4- Öğretmenlerin almış oldukları seminer çalışmalarını hazırlayıp 2007 – 2008 eğitim öğretim yılı sonunda idareye teslim etmeleri kararlaştırıldı. Seminer çalışmaları aşağıdaki gibi belirlenmiştir
  • …………………….. – Sınıf Öğretmeni
KONUSU: Proje Ve Performans Ödevleri
Kaynak: ReformTürk http://www.reformturk.com/toplanti-tutanak-ornekleri/57096-yil-sonu-ogretmenler-kurul-toplantisi.html#post116510
  • ……………………….- Sosyal Bilgiler Öğretmeni
KONUSU: Yenilenen Ve Uygulanan İlköğretim Programlarının Uygulamada Karşılaşılan Sorunlar
  • ……………………….. - Sınıf Öğretmeni
KONUSU: Yenilenen İlköğretim Programı
D. ………………………… - Sınıf Öğretmeni
KONUSU: Yolluk ve tedavi giderleri
E. ……………………… - Sınıf Öğretmeni
KONUSU: Okul ve Toplum
  • ……………………. – İngilizce Öğretmeni
KONUSU: Ölçme Ve Değerlendirmenin Esasları (Yeni Program Anlayışı Doğrultusunda Ölçme-Değerlendirme)
  • ………………………. – Sınıf Öğretmeni
KONUSU: Disiplin Yönetmeliği
5- Öğretmenlerimiz söz alarak Yenilenen Ve Uygulanan İlköğretim Programlarının Uygulamada Karşılaşılan Sorunları dile getirdiler.
*Öğrenciler, etkinlikler için gerekli olan materyalleri düzenli olarak getirmemektedir. Bu da programın ve dersin işlenişini olumsuz olarak etkilemektedir.
*Ders kitabında yer alan etkinlikler ders süresi içinde yetişmemektedir. Dolayısıyla
etkinliklerin hepsinin yapılması imkânsız hale gelmektedir.
*Dördüncü sınıflarda ders sayısı fazla olup, derslere ayrılan saatler yetersiz
gelmektedir.(Türkçe ve Matematik vb. dersler)
* Bazı öğretmenler Türkçe ve Matematik derslerine ait etkinliklerin
tamamlanabilmesi için diğer derslere aktarılıyor, bu tür uygulamalar yeni müfredatın içeriğine
ters düşmektedir.
*Tüm derslerde ölçme ve değerlendirmenin nasıl yapılacağı ve uygulanacağı
konusunda belirsizlik devam etmektedir.
*Ölçme ve değerlendirmeye zaman ayrılamamaktadır. Değerlendirme formları
uygulanması ve değerlendirilmesi aşamasında çok zaman harcanmaktadır. Değerlendirme
ölçeklerinin nasıl değerlendirileceği konusunda da sıkıntı yaşanmaktadır.
*Değerlendirme ölçek ve formlarının uygulanabileceğinden fazla olması, ölçme ve
değerlendirmenin amacından uzaklaşmasına neden olmaktadır.

*Ara sınıflardaki öğrencilerin zaman içinde dik yazı ile bitişik eğik yazının sentezini
yaparak yeni bir yazı türü çıkardıkları gözlenmiştir.
*Etkinlikler fazla olduğu için bir süre sonra öğrencilerin ilgisini çekmemeye başlıyor. (Ders kitapları öğrencilerin elinde olduğu için önceden metinleri okuyabiliyorlar.)

5- Okul Müdürü …………………………. ‘nın iyi dilek ve temennileri ile toplantıya son verildi.

…………….
Okul Müdürü.


……………………. ……………………… …………………….
Sosyal Bilgiler Öğretmeni Matematik Öğretmeni İngilizce Öğretmeni.


………………. …………….. …………………
Sınıf Öğret. Sınıf Öğret. Sınıf Öğret.



…………… …………………..
Sınıf Öğret. Sınıf Öğret.