Teknolojik yenilikleri Nurburgring dahil bir çok farklı yolda farklı deneyimler ile test edilmesiyle beraber Audi, yeni jenerasyon RS 6 ‘ yı toplum önüne çıkarmaya hazır. Bu yeni RS 6 hakkında bir çok riayet dolaşmaya başladı bile. Aşağıdaki söylenti, varsayım ve açıklamalar dikkate alındığında Audi RS 6 ‘ nın çok büyük yenililkler ile Super Sedan ve Avant modelleriyle kısa süre içerisinde yollarda boy göstermesi yakındır.

Audi RS 6 testsel faktörleri ilk olarak haftalar önce başladı. Şimdiye kadar 2 versiyon görüldü. Mavi ve siyah geniş kemerli olarak tasarlanan RS 6 lar soğuk hava testlerine tabi tutuldu. Audi RS 6 sportif dinamik yapısı ile RS 4’e benzerken tampon yapısı ile S6 tasarımını andırıyor.

Nurbugring’deki testler sonucu Audi RS6 gizemli bir şekilde R8 ’i hatırlatsada aynı zamanda testlerden görüldü ki tasarımda V10 versiyonununda izleri var. Her iki modelde quattro GmbH testlerinden geçmiş başlangıçta “HN” sahte otomobil plakalarını kullanmaktadır.

Bu RS 6 belirgin bir biçimde bir sonraki RS otomobilinin vizyonunu gözler önüne seriyor. Her ne kadar otomobilin son tasarımı bitmemiş olduğu için detaylar tam olarak görülemese de valans ve ön kemer dizaynlarıyla eşsiz bir tasarım vaat ediyor. Bununla beraber otomobilin en dikkat çekici parçası ise kabarık tampon tasarımı gösterilebilir – otomobilin arka tasarımındaki detaylar kolayca görülebilir ve bundan da eşsiz bir Quattro tasarımı olduğu söylenebilir -
Tüm bu faktörleri göz önüne aldığımızda mümkün olduğu takdirde Frankfurt Otomobil Fuarı – Eylül de sunulacak olan RS 6 hakkında fikir sahibi olabiliyoruz.
Motor kapağını açtığınızda Audi ‘nin güncel FSI güçlendirilmiş V10 biturbo motorunu bulacaksınız. Çok güvenilir kaynaklar bu motorun 600 bhp gücünde olacağını belirtiyor.

Hem Avant, hem de Sedan versiyonları çok farklı konfigürasyonlar ile sunuluyor. İki versiyonda Avrupa’da satışa sunulacağı düşünülüyor. Fakat otomobil Amerika’da satışa sunulacak mı? Bu soruyu Audi Amerika ürün planlama müdürü Wolfgang Hoffman ile görüştük. (bir sonraki hafta Fourtitude’da yayınlanacak) Wolfgang Hoffmann “henüz RS 6 ‘nın Amerika’da satışa sunulup sunulmayacağına karar vermedik. Bir önceki RS 4 deneyimimiz bize RS 6 nın Sedan olarak satışa çıkmasının makul olduğunu gösteriyor, Avant için henüz karar vermedik” şeklinde demeç verdi. Eğer otomobil Amerika’ya gelecekse çok kısıtlı sayıda ve çok pahalı olacağı bekleniyor.
Kaynak: ReformTürk http://www.reformturk.com/araba-hastalari/30205-yeni-jenerasyon-audi-rs6-icin-zaman-daraliyor.html#post60197
Audi RS 6 ‘ ya bir diğer farklı bakış açısı da Quattro’nun yeni nesil tasarımlarında olan “ tork yönlendirme” teknolojisi. Alman otomobil dergisi AutoBild’de yayınlanan habere göre bu teknoloji daha önce C6 ve A6 ya başarıyla uygulanabilmiş.

Ricardo’nun X-AXLE sistemi otomobilde güç dağıtımını kontrol ediyor ve Torsen ile uyumlu çalışabiliyor. Bu sistem elektronik diferansiyel kilit sisteminin yerine geçebildiği gibi kullanıcılara daha geniş kontrol imkanı, güvenlik ve maksimum ergonomik özellikler sunuyor. Ricardo’dan gelen basın açıklamasında bu sistemin Haldex olarak bilinen bütün tekerlekler müteharrik değerlendirme model sistemi ile de çapraz eşleşebileceği belirtilmiştir. (A3 ve TT örneklerdir)