Giriş


REFORMTÜRK 17. YIL


12 sonuçtan 1 ile 10 arası

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    ReformTürk Yöneticisi Mustafa Uyar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10 Eylül 2006
    Yer
    Ilgın, Konya
    Mesajlar
    13,663
    Tecrübe Puanı
    100

    Standart --->: Haydi Kızlar Okula!

    Merkez ve İl İlEtİŞiM


    Merkez Proje Koordinatörü
    Kaynak: ReformTürk http://www.reformturk.com/belirli-gun-ve-haftalar/34617-haydi-kizlar-okula-post71942.html
    Milli Eğitim Bakanlığı
    İlköğretim Genel Müdürlüğü
    İlköğretim Genel Müdürü
    İbrahim ER
    Merkez İrtibat Bürosu
    Milli Eğitim Bakanlığı
    İlköğretim Genel Müdürlüğü Bakan Müşaviri
    Yaşar UGÜROL
    Daire Başkanı
    Abdülmuttalib ÇETİN
    Şube Müdürü
    Faik KAZANCI
    Şef
    Nesrin İstanbullu
    Merkez İzleme Birimi (M.İ.B)
    Nuran TEKİN
    Proje Sorumlusu
    Neşem YAŞAR
    Proje Sorumlusu
    Fatma BALKAN
    Proje Sorumlusu
    Erdal ERASLAN
    Proje Sorumlusu
    Serdar YILMAZ

    Tel: (312) 413 16 16/ - (312) 413 15 87
    Faks: (312) 417 71 05
    E-posta: hko@meb.gov.tr
    UNICEF İrtibat Bürosu
    UNICEF Türkiye Temsilciği
    Kampanya Program Koordinatörü
    Lila PIETERS
    UNICEF Türkiye Temsilciği
    Kampanya Program Sorumlusu
    Fatma ÖZDEMİR ULUÇ
    Tel: (312) 454 10 00
    Faks: (312) 496 14 61
    E - posta: fuluc@unicef.org
    Proje Asistanları
    Yakut TEMUROĞLU
    Ertan KARABIYIK
    Gülden YERÖZ

  2. #2
    ReformTürk Yöneticisi Mustafa Uyar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10 Eylül 2006
    Yer
    Ilgın, Konya
    Mesajlar
    13,663
    Tecrübe Puanı
    100

    Standart --->: Haydi Kızlar Okula!

    NELER YAPABİLİRİM

    Bakanlıkların ve Siyasi Liderlerin yapabilecekleri...
    Eğitimin doğrudan ve dolaylı maliyetinin azaltılması;
    Kız çocuklarının eğitimi açısından yararlı politikaların geliştirilmesi, çocukların, okut dışında fazla zaman harcamadan derslerini öğrenmelerinin sağlanması; kız çocukların, okulda ve okul yolunda güvenliğini sağlayacak politikalar geliştirilmesi; okula başlama yaşının, kız çocukların ergenliğe ulaşmasından önce okulu bitirmesini sağlayacak biçimde belirlenmesi; kız çocuklarına ödünç ders kitapları sağlanması;
    Temel eğitimi destekleyecek ve bu eğitime gerekli kaynakları tahsis edecek politikalara öncelik tanınması;
    Daha çok yerde okul açılması ve yeterli eğitim hizmeti alamayan yöreleri belirlemek amacıyla okul haritalarının çıkarılması;
    Gerektiğinde ikili öğretime ve birleştirilmiş sınıf uygulamasına başvurulması;
    Sınıf tekrarı ve sınıf geçme ile ilgili uygulamalarının belirlenmesi;
    Kırsal yörelerde kadın öğretmen istihdamına yönelik politikalar geliştirilmesi ve bu yörelerde kadın öğretmen istihdamının desteklenmesi ve özendirilmesi;
    Ders yılının, öğrencilerin zorunlu gereksinimlerine göre esnek bir takvime bağlanması,
    Anne-babaların kız çocuklarını ya da vesayetleri allında bulunan kızları okula göndermelerini özendirecek vergi kolaylıkları sağlanması;
    Toplumu kız çocukların eğitiminin yararları konusunda bilgilendirecek ve bu arada kız çocukların hepsinin neden okula gönderilmedikleri korusunda daha fazla bilgi sağlayacak kampanyalar düzenlenmesi;
    Ders programlarının gözden geçirilmesi ve kız çocukların eğitimi açısından daha işlevsel hale getirilmesi;
    Fen bilgisi, matematik ve teknoloji alanlarındaki ders programlarına öncelik tanınarak kızların öğrenim sürecine daha etkin biçimde katılımlarının sağlanması;
    Ders kitaplarının gözden geçirilerek, kadınlar ve kızlarla İlgili olumsuz imaj yaratan ve kalıpyargılar içeren bölümlerin değiştirilmesi;
    Özel olarak kız çocukların katılabilecekleri okul etkinliklerinin düzenlenmesi, kadınların ve kızların topluma katkılarına İlişkin olumlu örneklerin vurgulanması;
    Öğrenim materyalleri için daha fazla kaynak ayrılması;
    Bakanlık ve okul personeli için toplumsal cinsiyet konusunda duyarlılaştırma çalışmaları yapılması;
    Rol modeli ve rehberlik modüllerinin geliştirilmesi;
    Başta kız çocuklar olmak üzere okullardaki öğrencilerin sağlığını güvence altına alacak, bakanlıklar ve sektörler arası çalışmalar yapılması;
    Toplum öğrenme merkezleri, 'ikinci fırsat okullar', akşam sınıfları vb. gibi, pek çok kız çocuğun eğitim gereksinimlerini karşılayacak alternatif öğrenim programlarının devreye sokulması;
    Kız çocukların sınıf deneyimleri konusunda daha fazla bilgi edinmek amacıyla okul düzeyinde araştırmalara süreklilik kazandırılması;



    İş Çevrelerinin yapabilecekleri...
    Kız çocuklarının okula daha rahat erişebilmelerini, eğitime katılabilmelerini ve bu katılımı sürdürebilmelerini desteklemek amacıyla okul düzeyinde yapılacak yarışmaların sponsorluğunun üstlenilmesi;
    Toplum temelli/ Toplumsal çevrenin desteğiyle, çocuk bakım programları geliştirilmesi;
    Kız çocukların okula giderken kullandıkları yolların iyileştirilmesini sağlayacak toplum temelli bakım-onarım programları geliştirilmesi;
    Okullarda tuvalet ve diğer altyapı olanaklarının iyileştirilmesi;
    Anne-babaların kız çocuklarının eğitimini nasıl destekleyebileceklerine ilişkin toplum temelli programların sponsorluğunun üstlenilmesi;
    Okullara ders kitapları, spor malzemeleri alıştırma kitapları, kalem ve diğer malzemeleri temin etmeye yönelik programlar geliştirilmesi;
    Kız çocuklara eğitim amacıyla burslar verilmesi;
    Kız çocukların eğitimindeki amacı ve vizyonu ifade eden sloganların (Örneğin, Teker teker de olsa, sonuçta hepsine ulaşacağız, gibi) yaygınlaştırılması olan tahtaları, gazete ilanları vb.) ile ilgili masrafların karşılanması;
    İşyerlerinde çalışanların ve yöneticilerin, kız çocukların eğitimini yaygınlaştırmaya yönelik çabalara katkıda bulunmalarının özendirilmesi;
    Ders programlarında, eğilimde ve öğretimde iyileştirmeler yapılması için bakanlıklarla ve okullarla işbirliği halinde çalışacak uzmanların istihdam edilmesi;
    Firmalara ait ticari taşıtlara ", kız çocukların eğitimini desteklemektedir" türü sloganlar yerleştirilmesi;
    Kız çocukların eğitimi için kaynak sağlamak üzere satışa çıkartılacak kupon'ların sponsorluğunun üstlenilmesi (Örneğin ticari firmalar, bu kuponları alan müşterilerine indirim uygulayabilirler);
    İşgücünden tasarruf sağlayan yöntemlerin, topluluk düzeyinde geliştirilmesine yardım edilmesi;


    Din Görevlilerinin yapabilecekleri...
    Din öğretilerinin kız çocukların eğitimini desteklediğine ilişkin örneklerin halka yaygın biçimde tanıtılması;
    Kız çocuklarının eğitimini destekleyecek yolların, toplum temelli tartışılması ve bu yönde planlama kurulları oluşturulması;
    Farklı dinsel inanca sahip liderleri ve grupları bir araya getirip; kız çocukların eğitimi, bu eğitimde dinin oynayabileceği rol, vb. hakkında tartışacak ortamlar yaratılması ve bu tartışmalarda yer alınması;
    Kız çocukları evde çocuk bakma sorumluluğundan kurtaracak, toplum desteğini alan, çocuk bakım programlarının geliştirilmesi;
    Anne-babalar için kız çocukların eğitime özendirilmesini amaçlayan eğitim programları geliştirilmesi;
    Kız çocukların okullarına daha rahat ve güven içinde ulaşabilmeleri için yolların bakımını sağlayacak, toplum temelli çalışmalar yapılması;
    Okullarda tuvaletler ve kız çocukların rahatlığını sağlayacak diğer tesislerin yapımı için toplum temelli işbirliği yapılması;
    Kız çocukların eğitimini savunan yazı dizileri hazırlanması;
    Konferanslarda dinsel konularla ilgili sempozyumlarda, toplantılarda ve çeşitli forumlarda, katılımcıların önünde kız çocukların eğitiminin açıkça desteklenmesi;
    Radyo ve televizyon kanallarında kız çocukların eğitimini destekleyen programlar hazırlanması;



    Toplulukların yapabilecekleri…
    Kız çocuklarının, evde küçük kardeşlerine bakma yükümlülüğünden kurtarılması amacıyla, toplum temelli çocuk bakım programları geliştirilmesi;
    Çocukların okula giderken geçtikleri yolların, güvenli ve bakımlı olmasının sağlanması;
    Küçük çocuklar okula giderken yanlarına nezaretçi verilmesi;
    Başta kızlar olmak üzere okul çağındaki çotukların neden okula girmediklerini belirlemek üzere, katılımcı araştırmaların yürütülmesi ve bu konudaki engelleri aşmak için çeşitli girişimlerin önerilmesi;
    Kız çocuklarına zaman yaratmak üzere, işgücünden tasarruf sağlayacak yöntemler geliştirilmesi;
    Okulların kız çocuklar için güvenli yerler olmasının sağlanması;
    Okullarda yeterli miktarda ve sağlık kurallarına uygun tuvalet bulunmasının sağlanması;
    Okul çağındaki kız çocukların belirlenebilmesi için nüfus kayıt uygulamalarının geliştirilmesi;



    Sivil Toplum Kuruluşlarının yapabilecekleri...
    Toplumu kız çocukların eğitiminin sağlayacağı yararlar konusunda bilgilendirmek ve kız çocukların neden okula gitmedikleri konusunda daha fazla bilgi edinmek amacıyla, topluma dönük kampanyalar yürütülmesi;
    Kaynak: ReformTürk http://www.reformturk.com/belirli-gun-ve-haftalar/34617-haydi-kizlar-okula-post71943.html
    Rol modeli ve rehberlik programlarının geliştirilmesi;
    Toplum öğrenme merkezleri, “ikinci fırsat okullar”, akşam sınıfları vb. gibi, pek çok kız çocuğun eğitim gereksinimlerini karşılayacak alternatif öğrenim programlarının faaliyete geçirilmesi;
    Başta kızlar olmak üzere, okul çağındaki çocukların neden okula gitmediklerini belirlemek üzere, katılımcı araştırmalar yürütülmesi ve bu konudaki engelleri aşmak için çeşitli girişimlerin önerilmesi;
    Kız çocuklarına zaman yaratmak üzere işgücünden tasarruf sağlayacak yöntemler geliştirilmesi;
    Kız çocukların eğitimindeki amaç ve vizyonu ifade eden sloganların (örneğin, "Azar azar da olsa, sonuçta uzun mesafe alacağız” gibi)yaygınlaştırılması (ilan tahtaları, gazete ilanları vb.) ile ilgili masrafların karşılanması;




    Tanınmış Kişilerin yapabilecekleri...
    Kız çocukların eğitimi için kaynak sağlamaya yönelik konserler düzenlenmesi;
    Medya’da kız çocuklarının eğitimini konu alan tanıtım-savunu programlarında, farklı kesimler adına (dernekler, kulüpler vb.) sözcülük yapılması;
    Sanat eserlerinin açık artırma yoluyla satışından kız çocukların eğitimi için kaynak yaratılması;
    Kız çocuklarının eğitimini konu alan tanıtıcı spotlarda rol alınması;
    Okullara yapılacak ziyaretlerde rol modeli olarak görev üstlenilmesi;



    Medyanın yapabilecekleri...
    Kız çocukların eğiliminin gerekliliğine ilişkin bilinç ve duyarlılık düzeyini yükseltecek radyo ve televizyon spotları hazırlanması ve bu konudaki sloganların, amacın ve vizyonun günlük yayınlar boyunca belirli aralıklarla yinelenmesi;
    Kız çocukların eğitim görmelerini engelleyen etmenlerle ilgili belgesel hazırlanması ve farklı kesimlerin (ana babalar, iş çevreleri ve siyasetçiler gibi) bu alanda ne tür katkıları olabileceğinin anlatılması;
    Kız çocukların eğitimiyle ilgili konuşma dizileri hazırlanması;
    Kırsal ve kentsel alanlarda kız çocukların eğilimi üzerinde odaklanan dizilerin hazırlanması ve her hafta kız çocukların karşılaştığı sorunlardan birinin (fazladan iş yükü, taciz, ayrımcılık, kalıpyargıya dayalı beklentiler gibi) ele alınarak tartışılması;
    Her gün/her hafta, bağışçıların açıklandığı ve ortak hedefin vurgulandığı yardım kampanyalarının sponsorluğunun üstlenilmesi;
    Çeşitli okulların kız çocukların eğitimini desteklemek amacıyla yaptıkları çalışmaları tanıtan haftalık programlar hazırlanması ve okul düzeyindeki girişimlerin geliştirilmesinde hızlandırıcı bir işlev üstlenilmesi;


    Öğretmenlerin yapabilecekleri...
    Kız çocukların, sınıflardaki öğrenim etkinliklerine daha aktif biçimde katılmalarının özendirilmesi;
    Derslerde sorulara doğru yanıtlar veren kız öğrencilerin takdir edilmeleri ve desteklenmeleri;
    Kız ve erkek öğrencilerin birbirlerine karşı saygı duymalarını sağlayacak sınıf içi kurallar geliştirilmesi;
    Okullarda öğrencilerin yapması gereken işlerin, kız ve erkek çocuklara eşit biçimde dağıtılmasının sağlanması;
    Kız çocuklar için ders kitapları ve diğer eğitim materyallerinin temin edilmesi;
    Kız çocuklar için, derslerinde ve günlük yaşamda kendilerine yardımcı olacak, çalışma ve tartışma gruplarının oluşturulması;
    Kız çocuklara da erkek çocuklar kadar önderlik yapabilecekleri rollerin verilmesi;
    Çocukların yanlışlarını düzeltirken ya da onlara ceza verirken kişisel düşmanlık vb. yansıtan tutumlardan uzak durulması;




    Okulların yapabilecekleri...
    Anne-babaların çocuk yetiştirme biçimlerine ilişkin programları desteklemek, bu arada okul kurullarının ve okul-aile birliklerinin oluşturulmasını özendirerek, okul-çevre ilişkilerinin güçlendirilmesi;
    Kız çocuklara yönelik uygunsuz davranışları önleyici yönetmeliklerin hazırlanması;
    Okullarda yeterli sayıda ve sağlık koşullarına uygun tuvalet bulunmasının sağlanması;
    Ders kitaplarının ve diğer okul malzemelerinin temininde kız çocukların erkeklerle eşit imkânlara sahip olmalarının sağlanması;
    Okullarda öğrencilerin yapması beklenen işlerin, erkek ve kız çocuklara eşit olarak dağıtılması;



    Anne-Babaların yapabilecekleri...
    Kız çocuklara, evlerinde ödevlerini yapıp ders çalışabilecekleri zamanın tanınması ve mümkün olduğunda ödevlerine ve çalışmalarına yardımcı olunması;
    Evde çocukların yapması gereken işlerin, kız ve erkek çocuklara eşit biçimde dağıtılması;
    Kız ve erkek çocukların yeterince uyuyabilmelerinin sağlanması;
    Kız çocukların ev ödevlerine, her gün yeterli ilginin gösterilmesi;
    Kız çocuklara gerekli okul malzemelerinin ve okul formalarının sağlanması;
    Çocukların sabah kahvaltısı ve öğle yemeklerinde yeterince ve iyi beslenmelerinin sağlanması



    Kız Çocukların yapabilecekleri...
    Bir konuyu anlayamadıklarında ya da bir sorunun yanıtın bilemediklerinde öğretmenlerine sormak ;
    Okula diğer çocuklarla birlikte gitmek;
    Ders kitaplarını eve getirmek ve evde çalışıp, ev ödevlerini yapacak zaman ayırmak;
    Başkalarıyla birlikte çalışma grupları oluşturmak

  3. #3
    ReformTürk Yöneticisi Mustafa Uyar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10 Eylül 2006
    Yer
    Ilgın, Konya
    Mesajlar
    13,663
    Tecrübe Puanı
    100

    Standart --->: Haydi Kızlar Okula!

    Eğitim Hedefleri

    Sosyal, psikolojik ve zihinsel gelişimin erken yaşlarda şekillenmesi nedeniyle, okulöncesi eğitim yaygınlaştırılacaktır (677).
    Uzun vadede zorunlu temel eğitimin 12 yıla çıkarılması hedefi doğrultusunda gerekli altyapı hazırlanacaktır (678).
    Eğitimin her kademesinde teknolojinin sağladığı imkanlardan özellikle bilgisayar teknolojisinden azami ölçüde yararlanılacak, uzaktan eğitim ve ileri teknolojileri kullanan yeni eğitim yöntemleri uygulamaya konulacaktır (679).
    İlköğretimin ilerleyen sınıflarından başlanmak üzere, eğitimin her kademesinde Bilgisayar Destekli Rehberlik yoluyla öğrenciyi tanıma teknikleri ve yetenek ağırlıklı değerlendirmeye dayanan etkin bir yönlendirme sistemi geliştirilecektir (680).
    Eğitim kurumlarının ihtiyacı olan öğretmen ve öğretim üyeliği cazip hale getirilerek nitelikli öğretmen ve öğretim üyesi yetiştirilecek, yurt düzeyinde dengeli dağılımı sağlanacak ve hizmet içi eğitimleri özlük haklarına yansıtılacaktır (681).
    Eğitim kurumlarının başarı değerlendirmesi için toplam kalite yönetimini de dikkate alan performans ölçümüne dayalı bir model geliştirilecektir (683).
    Eğitimin kalitesini doğrudan etkileyen fiziki altyapı, donanım, müfredat, öğretmen ve öğretim üyesi istihdamı açısından eğitim kurumlarının yeterli düzeye getirilebilmesi için finansman imkanları geliştirilecektir (684).
    Eğitimin yaygınlaştırılmasında merkezi idarenin yanısıra mahalli idareler, gönüllü kuruluşlar ve özel sektörün katkısı sağlanacaktır (685).
    Plan döneminde kalabalık sınıfların mevcudu düşürülecek ve ikili eğitim uygulaması azaltılacaktır (686).
    Okul öncesi eğitim hizmeti veren kurumlar arasındaki farklılıkların giderilmesi için standartlar oluşturulacaktır. Okul öncesi eğitim döneminde toplum tabanlı eğitim verilebilmesi için yazılı, sözlü ve görüntülü eğitim programlarının yapımı özendirilecektir (688).
    Ortaöğretim, okul türü yerine program türünü esas alan bir yapıya kavuşturulacak, meslek eğitimine geniş tabanlı bir temel eğitim programı ile başlanacaktır (690).
    Örgün ve yaygın mesleki-teknik eğitime ağırlık verilecek, ortaöğretimde mesleki-teknik eğitimin payı artrılacak, mesleki-teknik eğitim programlarının meslek standartlarına dayalı olarak yapılması sağlanacak ve çalışma hayatı ile işlevsel işbirliği geliştirilecektir (691).
    Toplumda hayat boyu öğrenme anlayışının benimsenmesini esas alan her türlü yaygın eğitim imkanı geliştirilecek; mahalli idarelerin, gönüllü kuruluşların ve özel sektörün bu konudaki faaliyetleri özendirilecektir (693).
    Yükseköğretim bürokratik ve merkeziyetçi yapıdan kurtarılacak, sistemde rekabeti geliştirici düzenlemeler yapılacak, üniversitelerin idari, mali ve bilimsel özerklikleri güçlendirilecektir. Yükseköğretim Kurulu üst düzeyde uzun dönemli planlama ve koordinasyon işlevini yürütecek bir yapıya kavuşturulacaktır (694).
    Yükseköğretime giriş sistemi, öğrencilerin ilgi ve yeteneklerine uygun programlara yerleştirilmesini sağlayacak ve fırsat eşitliğini bozmayacak şekilde yeniden düzenlenecektir (695).
    Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi, kamu ve özel kesime yönelik üstleneceği sınavlarla ilgili olarak yeniden yapılandırılacaktır (696).
    Yeni üniversite ve bağlı birimlerin kurulması objektif kriterlere ve geniş tabanlı bir karar alma sürecine bağlanacaktır (697).
    Yükseköğretim kurumlarında finansman kaynakları geliştirilecek ve çeşitlendirilecek; etkin bir harç-burs-kredi sistemi kurularak ödeme gücüne bağlı olarak öğrencilerden alınan eğitime katkı paylarının yükseköğretimin finansmanında kaynaklardan biri haline gelmesi sağlanacaktır (698).

    HERKES İÇİN EĞİTİM ULUSAL HEDEFLERİ

    HEDEFLER

    Herkese eğitim olanağı sunmak
    Eğitimin kalitesini yükseltmek
    BEKLENEN ÇIKTILAR

    Eğitime % 100 erişim
    En fazla 30 öğrenciden oluşan sınıflar
    Yeni teknolojilerle ve aktif öğrenme yöntemleriyle uyumlu temel malzemeler
    Yetişkin okumaz – yazmazlığının tamamen giderilmesi
    OKUL ÖNCESİ EĞİTİM - AMAÇLAR

    Okul öncesi eğitimi yaygınlaştırmak
    Okul öncesi eğitim programlarının kalitesini yükseltmek
    Sosyo-ekonomik dezavantajları olan çocuklara yönelmek
    Çalışan annelerin çocuklarına gündüz bakım ve eğitim
    olanağı sunmak
    TEMEL EĞİTİM - AMAÇLAR

    8 yıllık kesintisiz ilköğretimi yaygınlaştırmak
    İlköğretimin kalitesini yükseltmek
    Sistemi etkin kılmak

    BİNYILIN KALKINMA HEDEFLERİ

    1. Aşırı yoksulluk ve açlığın ortadan kaldırılması

    Günde bir dolardan az kazanarak yaşayan insan oranının yarı yarıya azaltılması
    Açlık çeken insanların oranının yarı yarıya azaltılması
    2. Herkese ilkokul eğitimi sağlanması

    Bütün erkek ve kız çocukların ilk öğretimi eksiksiz olarak tamamlamalarının sağlanması
    3. Toplumal cinsiyet eşitliğinin geliştirilmesi ve kadınların güçlendirilmesi

    İlk ve orta öğretimde toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin tercihen 2005 yılına, bütün düzeylerde ise 2015 yılına kadar giderilmesi
    4. Çocuk ölümlerinin azaltılması

    5 yaşından küçük çocuklar arasında ölüm oranlarının üçte iki oranında azaltılması
    5. Anne sağlığının geliştirilmesi

    6. HIV/AIDS, sıtma ve diğer hastalıklarla mücadele

    7. Çevresel sürdürülebilirliğin sağlanması

    8. Kalkınmaya yönelik küresel işbirliğinin geliştirilmesi


    ÇOCUKLARA UYGUN BİR DÜNYA
    BM GENEL KURULU
    10 MAYIS 2002

    a. Özellikle en güçsüz ve dezavantajlı konumda olanları gözetmek üzere, kız ve erkek çocukların erken dönem bakım eğitiminin iyileştirilmesi ve yaygınlaştırılması;

    b. İlkokul çağında olup da okula gitmeyen çocuk sayısının yüzde 50 oranında azaltılması; net ilkokul kayıt oranının ya da iyi kaliteli alternatif ilköğretim programlarına katılımın 2010 yılına kadar en az yüzde 90 oranında artırılması;
    Kaynak: ReformTürk http://www.reformturk.com/belirli-gun-ve-haftalar/34617-haydi-kizlar-okula-post71944.html

    c. İlk ve orta öğretime katılımda kız ve erkek çocuklar arasındaki eşitsizliklerin 2005 yılına kadar ortadan kaldırılması; bu çerçevede kız çocukların kaliteli temel eğitime tam olarak katılıp istenen başarı düzeyine ulaşmalarının sağlanması;

    d. Kaliteli eğitimin bütün yönleriyle geliştirilerek, çocukların ve gençlerin özellikle sayısal, okuma-yazma ve temel yaşam bilgileri ve becerileri alanında herkes tarafından kabul edilen ve ölçülebilir öğrenim başarısı göstergelerine ulaşmalarının sağlanması;

    e. Bütün genç insanların öğrenme gereksinimlerinin, uygun öğrenme ve yaşam becerileri edinme programları aracılığıyla karşılanması;

    f. Başta kadınlar olmak üzere yetişkinler arası okur-yazarlık oranlarının 2015 yılına kadar yüzde 50 oranında yükseltilmesi.

  4. #4
    ReformTürk Yöneticisi Mustafa Uyar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10 Eylül 2006
    Yer
    Ilgın, Konya
    Mesajlar
    13,663
    Tecrübe Puanı
    100

    Standart --->: Haydi Kızlar Okula!

    ÇOCUK HAKLARINA DAİR SÖZLEŞME

    1. Taraf Devletler, çocuğun eğitim hakkını kabul ederler ve bu hakkın fırsat eşitliği temeli üzerinde tedricen gerçekleştirilmesi görüşüyle özellikle:
    a) İlköğretimi herkes için zorunlu ve parasız hale getirirler;
    b) Ortaöğretim sistemlerinin genel olduğu kadar mesleki nitelikte de olmak üzere çeşitli biçimlerde örgütlenmesini teşvik ederler ve bunların tüm çocuklara açık olmasını sağlarlar ve gerekli durumlarda mali yardım yapılması ve öğretimi parasız kılmak gibi uygun önlemleri alırlar;
    c) Uygun bütün araçları kullanarak, yüksek öğretimi yetenekleri doğrultusunda herkese açık hale getirirler;
    d) Eğitim ve meslek seçimine ilişkin bilgi ve rehberliği bütün çocuklar için elde edilir hale getirirler;
    e) Okullarda düzenli biçimde devamın sağlanması ve okulu terk etme oranlarının düşürülmesi için önlem alırlar.

    2. Taraf Devletler, okul disiplininin çocuğun insan olara taşıdığı saygınlıkla bağdaşır biçimde
    ve bu sözleşmeye uygun olarak yürütülmesinin sağlanması amacıyla gerekli olan tüm
    önlemleri alırlar.

    3. Taraf devletler eğitim alanında, özellikle cehaletin ve okuma yazma bilmemenin dünyadan kaldırılmasına katkıda bulunmak ve çağdaş eğitim yöntemlerine ve bilimsel ve teknik bilgilere sahip olunmasını kolaylaştırmak amacıyla uluslararası işbirliğini güçlendirir ve teşvik ederler. Bu konuda, gelişmekte olan ülkelerin gereksinimleri özellikle göz önünde tutulur

    1. Taraf devletler çocuk eğitiminin aşağıdaki amaçlara yönelik olmasını kabul ederler;

    a) Çocuğun kişiliğinin, yeteneklerinin, zihinsel ve bedensel yeteneklerinin mümkün olduğunca geliştirilmesi;

    b) İnsan haklarına ve temel özgürlüklere, Birleşmiş Milletler Andlaşmasında benimsenen ilkelere saygısının geliştirilmesi;

    c) Çocuğun ana-babasına, kültürel kimliğine, dil ve değerlerine,çocuğun yaşadığı veya geldiği menşe ülkenin ulusal değerlerine ve kendisininkinden farklı uygarlıklara saygısının geliştirilmesi;

    d) Çocuğun anlayışı, barış, hoşgörü, cinsler arası eşitlik ve ister etnik, ister ulusal, ister dini gruplardan, isterse yerli halktan olsun, tüm insanlar arasında dostluk ruhuyla, özgür bir toplumda, yaşantıyı, sorumlulukla üstlenecek şekilde hazırlanması;

    e) Doğal çevreye saygısının geliştirilmesi,

    2. Bu maddenin veya 28’inci maddenin hiçbir hükmü gerçek ve tüzel kişilerin öğretim kurumları kurmak ve yönetmek özgürlüğüne, bu maddenin birinci fıkrasında belirtilen ilkelere saygı gösterilmesi ve bu kurumlarda yapılan eğitimin Devlet tarafından konulmuş olan asgari kurallara uygun olması koşuluyla, aykırı sayılacak biçimde yorumlanmayacaktır.

  5. #5
    ReformTürk Yöneticisi Mustafa Uyar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10 Eylül 2006
    Yer
    Ilgın, Konya
    Mesajlar
    13,663
    Tecrübe Puanı
    100

    Standart --->: Haydi Kızlar Okula!

    UNICEF - Birleşmiş Milletler Çocuklara Yardım Fonu

    UNICEF hemen hemen 60 yıldır, 158 ülkede 7.000’den fazla personeli ile çocuklar için yapılan çalışmaların lideri durumundadır.

    Amacı:


    Tek tek her bir çocuğun her türlü hakkından tam anlamıyla yararlandığı bir dünyanın oluşturulacağı
    Her çocuğun onurlu, güvenli ve kendini gerçekleştirebileceği
    Yoksul ülkelerde en fazla dezavantajda olan çocukların özel olarak korunmalarının sağlanacağı
    Çocuklara Uygun Bir Dünya yaratılmasına katkıda bulunmaktır.

    Görevi:

    UNICEF, Birleşmiş Milletler Genel Kurulu tarafından çocuk haklarının korunması adına tanıtım ve savunu çalışmaları yapmak, çocukların temel gereksinimlerinin karşılanmasına yardımcı olmak ve çocukların potansiyellerini eksiksiz biçimde gerçekleştirmek için fırsatlar yaratmak üzere görevlendirilmiş bir kuruluştur.

    UNICEF, siyasal kararlılığı ve maddi kaynakları harekete geçirerek, başta gelişmekte olanlar olmak üzere ülkelerin kapasitelerini geliştirmelerine, böylece çocuklara “Birinci Önceliği” tanıyıp gerek onlara gerekse ailelerine gerekli hizmetleri sağlayabilecek duruma gelmelerine yardımcı olmaktadır.

    UNICEF’in 2001-2005 Çocuklarla İlgili Küresel Öncelikleri

    Kız Çocuklarının Eğitimi
    Erken Çocukluk Gelişimi
    Bağışıklama
    HIV/AIDS virüsünün yayılmasını durdurmak
    Çocukların şiddetten, sömürüden, istismar ve ayrımcılıktan korunmaları
    UNICEF Türkiye

    UNICEF ile Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti, çocuklara yönelik projeler ve hizmetlerin bu kesimin gereksinimlerine yanıt vermesini sağlamak için ortak çaba içindedir. Bu çalışmalarda gözetilen nokta, çocukların yaşamının, büyümelerinin, psiko–sosyal ve bilişsel gelişimlerinin birbiriyle ilişkili ve birbirine bağımlı olduğudur.

    UNICEF Türkiye’deki etkinliklerini 1951 yılından bu yana sürdürmektedir. UNICEF bu dönem içinde çocuk haklarının korunması amacıyla tanıtım–savunu görevleri üstlenmiş, çocukların temel gereksinimlerinin karşılanmasına yardımcı olmuş, her çocuğun potansiyelini eksiksiz biçimde gerçekleştirebilmesi için çeşitli fırsatlar yaratmaya çalışmıştır.

    Haydi Kızlar Okula! Kız Çocuklarının Okullulaşmasına Destek Kampanyası

    Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti-UNICEF 2001-2005 Ana Uygulama Planı kapsamında Milli Eğitim Bakanlığı ile UNICEF arasında imzalanan protokol gereği UNICEF kampanyaya teknik destek sağlamaktadır.(Eğitim, materyal, ekipman, uzmanlık desteği)

    UNICEF'in kampanya dahilindeki katkıları özetle şöyledir;


    Kampanyanın tasarlanması, planlanması ve ön hazırlıklarının yapılmasına mali ve teknik destek vermek,
    Kampanya materyallerinin hazırlanmasına katkı vermek,
    Kampanyanın medya ilişkilerine yönelik çalışmalar yapmak,
    Milli Eğitim Bakanlığı ile birlikte yerel düzeyde kampanyayı izleme ve güçlendirmeye yönelik çalışmalar yapmak,
    Kampanya tanıtım ve eğitim materyalleri, kapasite geliştirme eğitimleri gibi konulara yönelik mali destek sağlamak ve ek fon yaratmak,
    Kampanyanın uluslararası ölçekte tanıtımı ve savunusunu yapmak.
    Eğitim

    UNICEF, Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim, Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü’ne 33 ilden ilköğretim kurumlarında görev yapan 330 psikolojik danışmanın (rehber öğretmen), okula gitmeyen kız çocukların okula döndürülmesi ve okula uyum sağlama konularında bilgi ve becerilerini artırmak, eğitim ve dokümantasyon sağlamak, bu danışmanlar aracılığı ile ailelere, ilköğretim öğretmenlerine, kamu personeline ve gönüllülere yönelik eğitsel açıdan bilgilendirme ve rehberlik anlayışını kazandırmak amacıyla eğitim seminerlerinin düzenlenmesine materyal, ekipman, uzmanlık ve finansman desteği vermiştir. (eğitim kitaplarının ve broşürlerin geliştirilmesi, basılması, çoğaltılması, dağıtımı, toplantı giderlerinin karşılanması, izleme ve değerlendirmenin yapılması gibi)
    Bunun dışında tüm il danışmanları ve kampanya koordinatörlerine üç günlük bir eğitim verilmiştir. Eğitimin içeriği, kampanyada izlenmesi gereken aşamalar, iletişim becerileri ve kampanyayı destekleyebilecek diğer çalışmaların tanıtımı gibi konulardan oluşturulmuştur. UNICEF eğitimin planlanması ve organizasyonunda aktif rol oynamıştır.

    Tanıtım

    Uygulayıcılar için görsel malzeme, afiş, broşür, rozet ve video gibi tanıtım materyalleri hazırlanmış, çoğaltılmış ve illere dağıtılmıştır.

    Yazılı, görsel ve elektronik medya Haydi Kızlar Okula! kampanyası için ülke genelinde ve yerel düzeyde harekete geçirilmiş, böylece kamuoyunun duyarlılaştırılması yolunda çok önemli adımlar atılmıştır.

    Ünlüler ve toplumca tanınmış kişilerle TV spotları hazırlanmıştır. Bu spotlarda Milli Eğitim Bakanı, Diyanet İşleri Başkanı ve Başbakan bizzat yer almışlardır. Bu da, en üst düzey karar vericilerin kampanya hedeflerine yönelik kararlılıklarının bir göstergesi olmuştur.

    UNICEF’in Türkçe ve İngilizce olarak yayınlanan üç aylık bülteni ‘Evet Deyin’ Haydi Kızlar Okula! Kampanyası ile ilgili gelişmeleri düzenli olarak aktarmaktadır. Bültenin üç sayısı bütünüyle kampanyaya ayrılmıştır.

    Kamuoyunun duyarlılaştırılması için ülke genelinde yayın yapan ATV kampanya ile ilgili TV spotu geliştirmiş ve yoğun izleme kuşaklarında haberler yayınlamıştır. Ayrıca tanıtım çalışmalarına ulusal ve yerel basın hem hazırladıkları haberler hem de TV spotlarının gösterilmesi yoluyla büyük destek vermiştir.

    Bir çok basın personeli kendi illerinde kampanyanın savunuluğunun yanı sıra MEB ve UNICEF yetkililerinin katıldıkları saha gözlem gezilerine veya il kampanya çalışanlarının ev ziyaretlerine şahsen katılmışlardır.

    Savunu

    İstanbul’daki STK’larla kampanyaya olası desteklerini tanımlamak amacıyla bir çalışma toplantısı yapılmıştır.

    MEB ve İçişleri Bakanlığı’nın liderliğinde proje illerinin valilerine, sorumlu vali yardımcılarına ve il milli eğitim müdürlerine yönelik bir tanıtım toplantısı yapılmıştır. Toplantı sonucunda valiler ortak bir bildirge ile kampanyaya desteklerini açıklamışlardır.

    Amaçların ve hedeflerin, bütün taraflarca üstlenilecek rollerin ve sorumlulukların net tanımlandığı sektörler arası bir eylem planının geliştirilmesi, etkili bir uygulama için önemli bir araç olmuştur.
    Kaynak: ReformTürk http://www.reformturk.com/belirli-gun-ve-haftalar/34617-haydi-kizlar-okula-post71946.html

    İzleme ve Değerlendirme (Uzmanlık)

    Kampanyanın il düzeyinde uygulamalarına yardımcı olmak amacıyla UNICEF’de 2 saha sorumlusu çalışmaktadır. Saha sorumluları il ziyaretlerinde izleme ve değerlendirme dışında uzmanlık desteği ve savunu çalışmaları da yapmaktadırlar.

    Ayrıca, UNICEF ve MEB yetkilileri gelişmeleri izlemek ve kampanyaya sahada ivme kazandırmak amacıyla Kampanya Yürütme Kurulları ile toplanmak üzere il izleme ziyaretleri yapmıştır.

    2004 Aralık ayında MEB ve UNICEF yetkilileri bütün kampanya illerini kapsayacak şekilde Bölgesel Değerlendirme Toplantıları düzenlemişlerdir. Toplantının planlama, işleyiş ve organizasyonunda UNICEF yine aktif rol almıştır. Toplantının çıktısı olan raporlar illerden istenmiş ve gerekli takip sonucu ulaşılan raporlar UNICEF saha sorumluları tarafından değerlendirip MEB yetkililerinin değerlendirmesine sunulmuştur.

    Finansman

    UNICEF düzenli kaynağından kampanya için 2003-2004 yıllarında toplam 700.000$ ayırmıştır.

    UNICEF toplantı ve eğitim giderlerinin, merkez koordinasyon bürosu ekipman ve materyal ihtiyacının karşılanması veya materyal geliştirilmesi, basımı ve çoğaltılmasını için kampanyaya kendi kaynaklarından para tahsis etmek dışında dış kaynakların (özel sektor) harekete geçirilmesini de sağlamıştır.

    Coca-Cola 250,000 dolar değerinde nakit katkısı sağlamıştır. İbrahim Etem Ulagay ilaç fabrikası yaklaşık 100.000 dolar değerinde eğitim ve iletişim materyali bastırıp dağıtmıştır. Prof. Dr. İhsan Doğramacı kişisel olarak 125,000 dolarlık yardımda bulunmuştur. GAMA A.Ş. prefabrik derslik temini için MEB’na 300.000$ bağışta bulunmuştur

Benzer Konular

  1. Ah Şu Kızlar
    By Mustafa Uyar in forum Kadınlar Kulübü
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 26.Nisan.2013, 19:31
  2. Rockçı kızlar için..
    By Beyza in forum Kadınlar Kulübü
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 15.Mayıs.2009, 17:58
  3. Okula ılk adım sunusu
    By Beyza in forum 1. Sınıf Etkinlikler
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 02.Eylül.2008, 14:03
  4. kızlar için smiliesler
    By Gezgin in forum Msn , Icq ,Yahoo messenger,Skype
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 17.Kasım.2007, 18:05
  5. kızlar pc alırsa
    By xl_sago in forum Komik Yazılar
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 13.Mart.2007, 23:42

Bu Konudaki Etiketler


Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.