PERFORMANS ÖDEVİ
Sınıf Düzeyi : İlköğretim 6. Sınıfı
Konu/Ünite Adı : Türkiye’de Görülen İklimler/ Yeryüzünde yaşam
Beklenen Performans : Araştırma, Harita çizme ve Yorumlama Becerisi
Süre : 3 Hafta
Puanlama Yöntemi : Dereceli Puanlama Anahtarı
YÖNERGE

KONU:
Bir tabaka karton üzerine Türkiye’de iklimleri gösteren harita çizme. Her iklim kuşağı üzerine iklimle ilgili;yaz ve kış özellikleri yağış ortalamaları, en yağışlı mevsimleri sıcaklık ortalamaları hakim bitki örtüleri bilgileri yanı sıra sizin belirleyeceğiniz özellikler bilgileri resim ve fotoğraflarla desteklenerek aktarılacaktır.Her iklim alanı ayrı renkle renklendirilecektir.

.


Bu çalışmayı başarıyla tamamlayabilmeniz için aşağıdaki adımları izlemelisiniz.
1. Çalışmanız için yukarıda verilen konuyu dikkatlice okumalı ve düşünmelisiniz..
2. Konu ile ilgili araştırma yapmalısınız.
3. Çalışmanız için aile bireyleri, kitaplar, gazete haberleri, internet vb. kaynaklardan yararlanabilirsiniz.
4. Araştırmalarınıza dayanarak konu ile ilgili sunacağınız raporda hangi bilgilere yer vereceğinize karar vermelisiniz (planlamalısınız).
5. Çalışmalarınız doğrultusunda teslim edeceğiniz raporu hazırlamalısınız.
6. Çalışmalarınız doğrultusunda sınıfta sergileyeceğiniz materyalleri (poster ve bu posterde yer almasını düşündüğünüz görsel materyaller) hazırlamalısınız.
7. Çalışmanızı rapor olarak 22/12 / 2006 tarihinde teslim etmeli ve sınıfta görsel materyallerinizi sunmalısınız.


















DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI


AÇIKLAMA: Yukarıdaki performans ödevi aşağıdaki ölçütler doğrultusunda puanlanacaktır.






5
  • Ödevi hazırlarken çeşitli kaynaklardan faydalanılmıştır.
  • Performans ödevinde çalışılmak üzere seçilen konunun hazırlanmasında ulaşılan kaynaklardaki bilgilerden yeterince yararlanılmıştır.
  • Harita çalışmasında aktarılan bilgiler fotoğraf, resim, karikatür, çizim vb. ile desteklenmiştir.
  • Harita çalışmasında iklimler ile ilgili yönergede adı geçen bilgileri dışında farklı bilgilere yer verilmiştir
  • Haritada iklim alanları aslına uygun yerleştirilmiştir..
  • Harita aslına uygun çizilmiştir ve renklendirilmiştir. Oluşturulan cümleler Türkçe yazım kurallarına uygundur.
  • Ödevi hazırlarken çeşitli kaynaklardan faydalanılmıştır.
  • Performans ödevinde çalışılmak üzere seçilen konunun hazırlanmasında ulaşılan kaynaklardaki bilgilerden yararlanılmıştır.
  • Harita çalışmasında aktarılan bilgiler fotoğraf, resim, karikatür, çizim vb. ile desteklenmiştir.
  • Harita çalışmasında iklimler ile ilgili yönergede adı geçen bilgileri dışında farklı bilgilere yer verilmemiştir
  • Haritada iklim alanları aslına uygun yerleştirilmemiştir
  • Harita aslına uygun çizilmiştir ve renklendirilmiştir. Oluşturulan cümleler Türkçe yazım kurallarına uygundur .




3
  • Ödevi hazırlarken çeşitli kaynaklardan faydalanılmıştır.
  • Performans ödevinde çalışılmak üzere seçilen konunun hazırlanmasında ulaşılan kaynaklardaki bilgilerden yararlanılmıştır.
  • Harita çalışmasında aktarılan bilgiler fotoğraf, resim, karikatür, çizim vb. ile desteklenmemiştir
  • Harita çalışmasında iklimler ile ilgili yönergede adı geçen bilgileri dışında farklı bilgilere yer verilmemiştir
  • Haritada iklim alanları aslına uygun yerleştirilmemiştir
  • Harita aslına uygun çizilmiştir ve renklendirilmiştir. Oluşturulan cümleler Türkçe yazım kurallarına uygundur


2
  • Harita aslına uygun çizilmiştir ve renklendirilmiştir. Oluşturulan cümleler Türkçe yazım kurallarına uygundur
  • Harita çalışmasında iklimler ile ilgili yönergede adı geçen bilgileri dışında farklı bilgilere yer verilmemiştir
  • Haritada iklim alanları aslına uygun yerleştirilmemiştir

1
  • Harita da konuya ilişkin yer alan bilgiler yetersizdir ve anlaşılır aslına uygun biçimde çizilmemiştir












ÖZ DEĞERLENDİRME FORMU

Adı ve Soyadı :
Sınıfı :
No :

AÇIKLAMA: Aşağıdaki tabloda performans ödevi boyunca çalışmalarınızı en iyi şekilde ifade eden seçeneğin altına (X) işareti koyunuz.



DEĞERLENDİRİLECEK TUTUM VE DAVRANIŞLAR
DERECELER

Her zaman
Bazen
Hiçbir Zaman
1. Planlı çalışmaya özen gösterdim.



2. Ödevim sırasında planıma uygun hareket ettim.



3. Araştırmalarımda çeşitli kaynaklardan yararlandım.



4. Öğretmenimin önerilerini dinledim.



5. Çalışmalarım sırasında zamanımı verimli biçimde kullandım.



6. Çalışmalarım sırasında değişik materyallerden faydalandım.



7. Sorumluluklarımı tam anlamıyla yerine getirdim.



8. Çalışmalarımı sunarken görsel materyalleri kullanmaya çalıştım.






Bu etkinlik sırasında en iyi yaptığım şeyler ve diğer yorumlarım: ……………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………………………………… …………