2008-2009 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI DİLEK İLKÖĞRETİM OKULU TÜRKÇE DERSİ ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU YIL SONU TOPLANTI TUTANAĞIDIR
Toplantı Tarihi : 15/06/2009
Toplantı Yeri : Öğretmenler odası
GÜNDEM MADDELERİ
1- Açılış ve yoklama.
2- 1. ve 2. dönem başı zümre öğretmenler kurulu toplantısında alınan kararların görüşülmesi ve aksaklıkların giderilmesi için gelecek yıl alınabilecek tedbirlerin belirlenmesi.
3- 1. ve 2. dönem yapılan zümrelerde alınan isabetli ve uygulanmasında yarar görülen kararların tespit edilmesi ve ileriye dönük tavsiyelerin yazılması.
Kaynak: ReformTürk http://www.reformturk.com/turkce-dersi/57215-turkce-yil-sonu-zumre-tutanagi.html#post116731
4- 2. dönem ders/sınıftaki başarı ve başarısızlıkların 1. dönem sonuçları ile karşılaştırılarak başarıdaki artma ve eksilmelerin belirlenmesi ve bu sonuçlarla hedeflenen yıllık başarı düzeyine ulaşılıp ulaşılmadığının tespiti.
5- Derslerde tüm konuların bitirilip bitirilmediğinin tespiti.
6- 6. ve 7.sınıflarda uygulanan yeni program üzerine düşüncelerin dile getirilmesi.
7- Okulun/ sınıfların fiziki durumu ile ders araç gereçlerinin değerlendirilmesi.
8- Diğer hususlar, dilek ve temenniler, kapanış.
GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ
1- Toplantı okul müdürü Nevin CANPOLAT başkanlığında ders öğretmenleri Ünal TOKSÖZ, Nurhan VARHAN ve Yeşim KAYA’nın katılımlarıyla yapılmıştır.
2- l. ve 2. dönem başı zümre öğretmenler kurulu toplantısında alınan kararlar ve uygulamalar gözden geçirildi. 1. ve 2. dönem başı zümre öğretmenler kurulu toplantılarında kararlaştırılan konuların zamanında işlendiği ders öğretmeni tarafından belirtildi. Planlama dahilinde Türkçe programına uygun olarak amaç ve davranışların gerçekleştirildiğini, bu konuda bir sıkıntı olmadığını belirten ders öğretmeni; 2. dönemde öğrencilerin derslere daha aktif olarak katılmalarının sağlandığını ve böylece amaç ve davranışların gerçekleşmesinin kolaylaştığını belirtti. En büyük problemin öğrencilere kitap okuma alışkanlığı kazandırmada yaşandığı; ama zor olanın da başarılabileceğinin görülmesinin öğretmeni, öğrenciyi ve velileri de mutlu ettiğini ,bu konuda da sıkıntıların büyük ölçüde halledildiğini ifade eden ders öğretmeni, eksikliklerin giderilmesi boyutunda önümüzdeki eğitim-öğretim yılında planlı bir biçimde sabırla yine bu konunun üzerinde durulacağını ve taviz verilmeyeceğini ifade etti. Nurhan VARHAN, seneye bu anlamada velilerle kurulmuş olan sıkı diyalog kopartılmadan devamını ve daha da geliştirilmesinin önemini vurguladı. Ünal TOKSÖZ, kütüphanedeki ve sınıf kitaplıklarındaki kitap sayısının arttırılması için çalışmalar yapılabileceğine değinerek bununla birlikte okuma sevgisi ve alışkanlığı kazandırılması konusunda tüm öğretmenlerin çok hassas olması gerektiğini vurgulayandı. Yeşim KAYA, 2009-2010 öğretim yılı başında ‘’Okuma Alışkanlığı Kazandırmada Ailenin Önemi’’ konulu, ailelerin katılımıyla bir seminer çalışması yapılabileceğini belirtti. .Bunların hazırlıkların yapılarak sene başı zümre toplantısında planlanması kararlaştırıldı.
3- Ders öğretmeni derslerde kullanılanların dışında ek yöntem ve tekniklere gerek olmadığını ancak derslerde motivasyonu sağlamak amacıyla her dersin başında öğrencilere beş dakika kadar kısa ve eğitici hikâye, deyimlerimizin hikâyeleri ile türkülerimizin hikâyelerini okumanın öğrencilerin anlama kapasitelerine olumlu etkiler yaptığını gelecek yıl da bu etkinliklere devam edileceğini ifade etti. Bu faaliyetin öğrencileri hem derse motive etmek hem de öğrencilere ahlaki ve kültürel manada olumlu davranışlar kazandırmak açısından önemli olduğunu vurguladı. Bunun yanında öğrencilere, özellikle de 6.sınıf öğrencilerine, müzik eşliğinde okunan masalların, hikâyelerin okunmasının öğrencilere kitabı sevdireceği yönündeki düşünceler dile getirildi. Ayrıca öğrencilere ödev olarak kendi sesinden şiir kaseti doldurma, kaste, cd’ ye hikâye, masal okuma gibi etkinliklerin de verilmesinin hem eğitici olduğu hem de öğrencilerin hoşlanarak yaptığı bir faaliyet olabileceği belirtildi. Bu konuda çalışmalar yapılması kararı alındı. Nurhan VARHAN, 1. dönem başı zümre öğretmenler kurulu toplantısında alınan kararlar doğrultusunda, performans ve proje ödev konularının öğrencilere dağıtıldığını ve proje ödevlerinin mayıs ayı içinde ödevlerin toplanarak değerlendirildiğini ifade etti. Öğrencilere ödevlerini hazırlamalarında rehberlik edildiğini ve ortaya çok güzel çalışmaların çıktığı görüldüğü belirtildi. Öğrencilerin çoğunun bu görevlerini sınıf ortamında sunduğu, bunun da öğrencilerin sosyalleşmesini, kendini toplum önünde ifade edebilme becerisinin gelişmesini sağlamada büyük katkılar sağladığı ifade edildi. Ayrıca okulda yapılan ders dışı etkinliklerden biri olan drama etkinliğinin de öğrencilerin Türkçe dersindeki başarılarını birebir olumlu yönde etkileyebileceğini bu yönde de çalışmalar yapılabileceğini belirtti. Bu çalışmaların da devamının sağlanması yönünde karar alındı. 7. ve 8. sınıflarda zaman açısından sıkıntı yaşanmadığı, konuların vaktinden önce tamamlanıp sonra da sınavdan önce pekiştirmek amacıyla sık sık tekrar edildiği ifade edildi. 6. sınıflarda haziran ayına çok konu kaldığı için konuların tamamlanmasında sıkıntı yaşandığı belirtildi. Yeşim KAYA, 6. sınıf son temasının konularının beş konudan dörde indirilmesinin konuları yetiştirmekteki sıkıntıyı ortadan kaldırabileceğini dile getirdi. Ünal TOKSÖZ, 1. dönem başı zümre öğretmenler kurulu toplantısında kararlaştırılan ve yıllık plana yazılan yazılı yoklama sınav sayısının aynen uygulandığını ve bir aksaklık olmadığını belirtti. Okul müdürü Nevin CANPOLAT, yapılan çalışmaları takdirle karşıladığını ifade etti.
4- Nurhan VARHAN, 1. ve 2. dönem ders / sınıftaki başarı ve başarısızlık yüzdelerinin sınıflar ve şubeler bazında iyi olduğunu ifade etti. Ancak başarının yine de yeterli ve istenilen düzeyde olmadığını bunun ise zamanla aşılabileceğini söyledi. Fakat öğrencilerin sene sonu sınavlarında Türkçe dersinden başarılı olduklarının görüldüğü, onlardan beklenilen başarıyı gösterdikleri söylendi. Elbette ki başarı seviyesi düşük olan öğrencilerin de olduğu ama bunun da ailevi sıkıntıları olan ya da öğrenme yetersizliği olan öğrencilerde olduğu belirtildi. Bu yönde de- Türkçe dersinden beklenen temel becerilerin kazandırılmasına ilişkin olarak- çalışmaların sürdürülmesi kararı alındı. Yeşim KAYA, öğrenci not ortalamalarını belirleyen sistemde ortalamaya, performans notlarının yazılı notları kadar etki etmediğini bu sebeple de gayretli ve görevlerini zamanında yapıp teslim eden öğrencilerin bu gayretlerinin karşılığı olan notları alamadıklarını belirtti. Performans notlarının genel ortalama üzerindeki etkisinin biraz daha arttırılmasının öğrencilerin başarılarını teşvik edici olabileceğini söyledi. İki dönemin ders açısından genel değerlendirilmesi yapıldığında 1. dönem başı zümre öğretmenler kurulunda belirtilen başarı hedefine ulaşıldığı belirlendi.
5- Ünal TOKSÖZ, müfredat çerçevesinde bitirilmeyen konunun olmadığını ifade etti. Okul Müdürü Nevin CANPOLAT, ders konularının bitirilmesinden duyduğu memnuniyeti dile getirdi. SBS ‘de de bunun olumlu sonuçlarının görüleceğini, öğrencilerin Türkçe dersinden hedefledikleri netlere ulaşacakları ifade edildi.
6- 6., 7. ve 8. sınıflardaki yeni uygulamanın olumlu ve olumsuz yönlerinin olduğu, ancak olumsuzluklar karşısında öğrencilerin zarar görmeyeceği biçimde hareket edildiği vurgulandı. Uygulamada koşulların elverişli olmamasından kaynaklanan ufak tefek aksaklıkların oluşabildiği ancak bunların da çözüm yollarına ulaşıldığı belirtildi. Geçen yılki çalışmalar göz önünde bulundurularak bu yıl daha da sağlam hareket edildiği ve sıkıntıya yol açmayacak biçimde,aksaklıkları ortadan kaldırarak uygulama yapıldığı,Türkçe programındaki hedeflere eksiksiz olarak ulaşılması boyutunda önemli derecede yol kat edildiği ifade edildi.Programın yönünün çok iyi bir biçimde kavrandığı ve bu doğrultuda da istenen başarıya ulaşmanın önümüzdeki yıllarda daha da kolaylaşacağı belirtildi. Velilere ve öğrencilere de gerekli bilgilerin verilip programın tam olarak tanıtılması kararı alındı.
7- Okulumuzun fiziki şartlarına en uygun sistem olan öğretmen sınıfı uygulamasından dolayı sınıf sıkıntısının azaldığı belirtildi. Bunun yanında sınıfların hâlâ 30’a yakın öğrenci sayıları ile verimli bir öğrenme ortamından biraz uzak olduğu; öğrenci sayılarının 20’de sabitlenmesi durumunda daha verimli öğrenme ortamları oluşturulabileceği söylendi. Okulda üç Türkçe sınıfı olduğu; bu sınıfların teknolojik donanımları olmaması nedeniyle öğrencilerin konuları daha iyi anlamalarını sağlayacak görsel sunumlar yapılamadığı belirtildi. Ünal TOKSÖZ, oluşturulacak teknolojik araçlarla donatılmış bir branş sınıfında öğretmenin öğrencisine ders ortamını dilediği gibi rahat hazırlayabileceğini, kalıcı materyalleri de sınıfa koyabileceğini, öğrencilerin dersi daha çok seveceği ortamların hazırlanmasının kolaylaşacağını belirtti.
8- Yeşim KAYA, Türkçe dersindeki başarının artmasının sadece Türkçe öğretmenin elinde olmadığını, dilimiz konusunda tüm öğretmenlerin duyarlı davranmaları gerektiğini söyledi. Türkçe dersindeki başarının doğrudan diğer tüm dersleri de etkilenildiği düşünüldüğünde bu konunun gerçekten büyük önem taşıdığını vurguladı. Ünal TOKSÖZ, teknoloji sınıfı oluşturulması ortak dileğinin seneye gerçekleşmesi umudunu taşıdığını söyledi. Okul müdürü Nevin CANPOLAT, bu konuda geçmiş yıllarda koşulların uygun olmamasından dolayı bir çalışma yapılamadığını, bu yıl yine şartlar doğrultusunda hareket edileceğini, uygun bir planlama yapılabilirse bu uygulamaya geçilebileceğini söyledi. Başarılı bir yıl geçirildiğini, bu başarıların gelecek yıl da katlanarak devam etmesi temennisinde olduğunu ifade ederek toplantıyı sona erdirdi.
ALINAN KARARLAR
1. Öğrencilere kitap sevgisi ve okuma alışkanlığı kazandırma konusunda yapılan başarılı çalışmalar yapılmasına,-velilerle işbirliği, seminerler…-bu konuda asla taviz verilmeden sabırla çalışmaların sürdürülmesi karar verildi.
2. Okul Kütüphanesi ve sınıf kitaplıklarındaki kitap sayılarının arttırılması için çalışmalar yapılmasına karar verildi.
3. Okuldaki tüm öğretmenlerin kitap okuma ile ilgili yapılan çalışmalarda yer alması gerekliği belirtilerek bu yönde tavır sergilemelerinin sağlanması yönünde karar verildi.
Kitap sevgisi ve okuma alışkanlığı kazanmanın sadece öğrenciler için değil, veliler için de önemli olduğu vurgulanarak, velilere yönelik ek çalışmalar yapılması kararı alındı. Eğitim-öğretim yılı başında gerekli planlamanın yapılmasına karar verildi.
4. Öğrencileri derse motive eden, uygulanan ve olumlu sonuçları da görülen çalışmalara devam edilmesi kararı alındı.
5. Öğrencilerin hoşuna giden ve onları eğiten ödevlerin verilmesinin önemi belirtilip bunun önümüzdeki eğitim-öğretim yılında da devamı kararı alındı.
6. Ders dışı yapılan şiir dinletisi, tiyatro gibi sosyal etkinliklerin Türkçe dersindeki başarıyı arttırdığı, bunun için de gelecek yılda da gerekli planlamaların yapılarak bu yönde çalışmaların devamlılığı kararı alındı.
7. Başarı seviyesi düzeyinin altında olan öğrenciler için Türkçe dersinden beklenen temel becerileri kazanmaları yönünde bir planlamaya gidilmesi kararı alındı.
8. SBS’de öğrencilerimizin daha başarılı olması için ortak çalışmalar yapılmasına karar verildi.
9. Yeni programın getirdiği uygulama farklılıklarından kaynaklanan sıkıntıların bu yıl aşılmış olduğu, seneye daha da verimli hale gelinebileceği, bu anlamda da konuya dair eserlerin gözden geçirilerek, programın öğrenciye ve velilere de doğru biçimde tanıtılmasının başarıyı arttıracağı düşüncesi ile bu yönde tanıtım çalışması yapılması kararı alındı.
10. Okulumuzun şartlarının elvermesi halinde, Türkçe teknoloji sınıfı oluşturulması kararı alındı.
Ünal TOKSÖZ Nurhan VARHAN Yeşim KAYATürkçe Öğretmeni Türkçe Öğretmeni Türkçe Öğretmeni
Nevin CANPOLAT
Okul Müdürü