Türk tüketicisi artık eskiden pek hoşlanmadığı hatchback otomobillere de ilgi gösteriyor, küçük otomobil kullanıyor, otomatik vitese alışıyor...



Türkiye’de bir dönem sedan dışındaki kasa tiplerine burun kıvıran, küçük otomobile ilgi göstermeyen otomobil müşterileri, artık daha fazla HB kullanıyor, otomatik vites arıyor, küçük otomobil satın alıyor.
Otomotiv Distribütörleri Derneği’nin yaptığı son araştırmanın sonuçları, Türk tüketicisinin giderek değişen satın alma kriterlerini ortaya koyan bazı verilerle dolu. Örneğin otomobil satışlarının halen büyük bir bölümü (yüzde 49) Marmara’da gerçekleşirken, Orta Anadolu yüzde 16 ile ikinciliği koruyor. Ancak Akdeniz, artık Ege ile aynı oranda satışlara sahip. Yüzde 11.

Küçükler atakta
Otomobil satışlarında sınıflara bakıldığında ise ilginç bir detay göze çarpıyor. Bu yıl satılan otomobillerin yüzde 58’i artık küçük sınıf (B sınıfı) araçlardan oluşuyor. Türk pazarının sevgilisi orta sınıf (C sınıfı) ise, yüzde 38’e düşmüş.
Bununla birlikte en küçük sınıfın payı, önceki yıllara göre artış sağlamasına rağmen yüzde 1’lerde. B ile C sınıfı arasındaki fark, 2004 yılına göre hayli açılmış. 2004’te bu oran yüzde 45 (B sınıfı)-yüzde 40 (C sınıfı) şeklindeymiş.
Küçük sedan otomobillerin Türkiye’de üretilmesi dolayısıyla, bu kasa tipi liderliğini koruyor. Yani halen “Türk tüketicisi, Sedan’ı seviyor” demek yanlış olmaz. Ancak HB otomobillerin satışı da yüzde 40 civarında. 4x4 ise, giderek pazar payını artırmakta.

Dizel istiyoruz
Kaynak: ReformTürk http://www.reformturk.com/araba-hastalari/6179-otomobilde-tercih-degisiyor.html#post9109
Bir büyük değişim de, dizel de yaşanıyor. 2004’te yüzde 22, 2005’te 36 olan dizel motorlu araç oranı, bu yılın ilk 9 ayında 49’a ulaşmış. Bunda, küçük hacimli dizellerin büyük katkısı var tabii.
Ya otomatik vites? Bu konuda da Türk tüketicisinde bir değişim var. 2004’ten bu yana otomatik vitesli araçların satışlardaki payı yüzde 21’e ulaşmış durumda. Tabii değişimler bunlarla sınırlı değil. Siyah rengin popülaritesinin artması, ticari araçta standart donanımı yüksek modellerin daha fazla tercih edilmesi ve buna bağlı olarak üreticiler ile ithalatçıların son iki yılda “standart donanım listelerini” kabartması gibi maddeleri de sayabiliriz.