CUMHURİYET İLKÖĞRETİM OKULU
2011-2012 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
İNGİLİZCE DERSİ SENE BAŞI ZÜMRE
ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTI TUTANAĞI

KURUL TUTANAĞI

Toplantı Tarihi : 15/09/2011
Kaynak: ReformTürk http://www.reformturk.com/ingilizce-dersi/60375-2011-2012-ingilizce-sene-basi-okul-zumresi.html#post123999
Toplantı No :1
Toplantı Yeri : Öğretmenler Odası
Toplantı Başkanı : Hasan ARSLANPINAR
Toplantı Yazmanı : Bünyamin ACEMOĞLU
Toplantıya Katılanlar : Hasan ARSLANPINAR, Bünyamin ACEMOĞLU, Seher MÜLAZIMOĞLU, Mehmet BEKTAŞ

GÜNDEM MADDELERİ

  • Açılış ve yoklama
  • Türk Milli Eğitiminin genel amaçları, Milli Eğitim Temel Kanunu, 05/06/1961 tarihli ve 222 sayılı İlköğretim Ve Eğitim Kanunu, İlköğretim Kurumlar Yönetmeliğinin ilgili maddelerinin okunup incelenmesi.
  • 2010-2011 Eğitim-Öğretim yılı zümre toplantı tutanaklarının incelenerek alınan kararlar ve uygulamasının değerlendirilmesi.
  • Eğitim-Öğretim Çalışmaları
2011-2012 Eğitim öğretim yılında;
    • Ünitelendirilmiş Yıllık Planların hazırlanması ve uygulanması konusunda ortak bir anlayış oluşturmak
    • Derslerin işlenişi konusunda izlenecek yöntem ve tekniklerin belirlenmesi ve Başarıya ulaştırabilecek ek çalışmaların kararlaştırılması.
    • Ölçme ve değerlendirme çalışmalarının İKY doğrultusunda ve amaca uygun olarak hazırlanması ve ortak bir anlayış oluşturulması
    • Başarısız ve isteksiz öğrenciler için alınacak tedbirlerin belirlenmesi.
    • Üstün zekalı, üstün yetenekli veya kaynaştırma eğitimine tabi tutulacak öğrenciler ile ilgili yapılacak çalışmaların belirlenmesi. Bep hazırlanacak öğrenciler, hazırlama yöntemi ve tarihinin tespiti.
    • Öğrencilerin çalışma ve eğitim durumları ile çevrenin özellikleri incelenmesi ve alınacak önlemler kararlaştırılması.
    • Diğer dersler ve öğretmenlerle yapılabilecek ortak çalışmaların değerlendirilmesi.
    • Rehberlik Hizmetleri ve kulüp çalışmaları konusunda yapılacak çalışmaların belirlenmesi.
    • Eğitim Araç-Gereç ve fiziki imkan ile bina kullanımı
    • Öğrenci disiplin, kılık kıyafet, devam devamsızlık konularının görüşülerek yapılacak çalışmaların belirlenmesi.
  • Türkçe’nin doğru ve güzel kullanılması açısından yapılabilecek çalışmaların değerlendirilmesi.
  • 2504 Sayılı Tebliğler Dergisinde geçen Atatürkçülük konularının yıllık planlara aktarılması ve uygulanması konusunun görüşülmesi.
  • Teknolojik değişim ve gelişmelerin eğitimde kullanılması konusunda gerekli tedbirlerin alınması yönünde yapılacak çalışmaların belirlenmesi.
  • Proje ödevleri konuları ile uygulama aşamalarının belirlenmesi.
  • Performans görevleri konuları ile uygulama aşamalarının belirlenmesi.
  • Yazılı sınavlarının tarihleri, sayıları ve soru şekillerinin belirlenmesi.
  • Derslerin yapısına göre hangi sayıda ders ve etkinliklere katılım puanının verileceğinin kararlaştırılması.
  • Okul-Veli işbirliğini arttıracak çalışmaların belirlenmesi.
  • Dilek ve temenniler
  • Kapanış

GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ


  • 2011/2012 Eğitim Öğretim Yılı 1.Dönem İngilizce Zümre toplantısı yapılmak üzere 15/09/2011 tarihinde saat 14.00’da Öğretmenler Odası’nda Okul Müdür Yardımcısı Hasan ARSLANPINAR başkanlığında hazır bulunuldu.

  • Türk Milli Eğitimi’nin genel amaçları, Milli Eğitim Temel Kanunu,05/ 06/1961 tarihli ve 222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu, İlköğretim Kurumlar Yönetmeliği’nin ilgili maddeleri okunup, değerlendirmeleri yapıldı.

  • 2010/2011 Eğitim Öğretim yılı zümre toplantı tutanakları incelenerek alınan karar ve uygulamaların değerlendirilmesi yapıldı. Alınan kararlara uyulduğu görüldü.

  • Ünitelendirilmiş Yıllık planların hazırlanmasında İngilizce ders müfredatına uygun yapılmasının gerekliliği vurgulandı. Yıl boyunca işlenilen derslerin planlarla paralel yürütülmesi gerektiği söylendi.
Dersin işlenişinde hedef dile mümkün olduğunca ağırlık verilmesi ve öğrencilere daha fazla söz hakkı verilmesinin gerekliliğini Okul Müdür Yardımcısı Seher MÜLAZIMOĞLU dile getirdi. Bu bağlamda “classroom expressions”(sınıfta kullanılan ifadeler)’e daha çok yer verilmesi gerektiğini de ekledi.
Yabancı Dil dersinin öğretiminde kullanılacak metotlar; öğrenci merkezli eğitimi esas alarak aşağıda belirtilmiştir.
a) Grammar-Translation Method
b) Audio- Lingual Method
c) Audio- Visual Method
d) Total- Physical Response

Yukarıda belirtilen öğretim metotlarına bağlı olarak;
a) Mechanical Drills
b) Pair-work
c) Group-work
d) Role-play activities
e) Demonstrations
f) Songs and games aktivitelerinin kullanılmasına karar verilmiştir.

Öğrenci başarısının arttırılması için öğrencilerimize görsel öğelerden yararlanma fırsatı sunulmalı, flash cards, pictures, slaytlar kullanılmalıdır.Bunun dışında telaffuz problemlerinin azaltılması için sesli okuma çalışmaları yaptırılmalıdır. Etkinliklerin çeşidinin fazla olması başarısız ve isteksiz öğrencileride derse katılmaya teşvik edeceğini ders öğretmeni belirtti.
∙BEP öğrencileri varsa onların seviyesine uygun plan hazırlanmasına karar verildi.
∙Verilecek ödevlerin öğrencilerin çevre durumlarına uygun olması gerektiğine belirtildi.
∙Ünitelerde geçen konularla ilgili olarak diğer branş öğretmenleriyle, bilhassa Türkçe ve Sosyal Bilgiler öğretmeniyle işbirliği halinde olunması gerektiği vurgulandı.Örneğin 8.sınıflarda Atatürk ve Kurtuluş Savaşı ile ilgili konularda Sosyal Bilgiler öğretmeninin öğrencilere ön bilgi vermesi yararlı olacaktır.
∙Rehberlik Hizmetlerinin verimli uygulanmasının eğitim öğretim açısından önemi vurgulandı. Rehberlik konusunda okul-öğretmen-öğrenci ve veli işbirliğinin sağlanmasının çalışmaların daha verimli yürütmede katkı sağlayacağını Mehmet BEKTAŞ belirtti.
∙Derslerin işlenişinde araç gereç kullanımının öneminden söz edildi. Bu uygulamanın dersin işlenişini zevkli hale getireceğini ve öğrencilerin güdülenme düzeyini artıracağını ders öğretmeni Bünyamin ACEMOĞLU söyledi. Dersin işlenişinde okulun fiziki şartlarının da önemli olduğu eklendi.
∙ Öğrenci disiplin, kılık kıyafet, devam devamsızlık konuları için okuldaki öğretmenlerin idare ile işbirliği yapmasının; yapılacak uygulamaların ve konulacak kuralların uygulanmasında paralel çalışılması gerektiğine Okul Müdür Yardımcısı Hasan ARSLANPINAR değindi.

  • Geçen eğitim öğretim yılının değerlendirilmesi ve yeni ders yılının çalışma esaslarının belirlenmesi yapıldı ve öğretmenler arası işbirliğinin önemine değinildi. Türkçe’nin düzgün konuşulmasının sağlanması için öğretmenler olarak bir ekip çalışması ve ortak tutum içerisinde olunması gerektiği, böylece düzgün telaffuzlu,akıcı Türkçe’ye sahip öğrencilerin başta İngilizce olmak üzere bütün derslerde başarılı olacağı Hasan ARSLANPINAR tarafından vurgulandı.Öğrencilerimizin Türkçelerini düzeltebilmek için okuma etkinliklerine yer verilmesi,bu aşamada Türkçe öğretmeni ile işbirliği içinde olunması hususunda görüş birliğine varıldı.

  • 2504 Sayılı Tebliğler Dergisinde geçen Atatürkçülük konularına ders kitaplarımızda yer verilmektedir. Bunun haricinde zaman zaman öğrencilerimize Ulu Önder M. Kemal Atatürk’ün ulusal bağımsızlık mücadelesine, ilke ve inkılâplarına değinilmesine, milli ve manevi değerlerimizin benimsetilmesine çalışılacaktır.

  • İlerleyen teknolojiden öğrencilerimizin maksimum seviyede yararlanabilmesi gerekli tedbirlerin alınacağı Okul Müdür Yardımcısı Hasan ARSLANPINAR tarafından belirtildi. İngilizce Öğretmeni Bünyamin ACEMOĞLUde öğretmen olarak üzerine düşen görevleri sonuna kadar yapacağını, öğrencilerimizin gerekli bilgi, beceri ve donanımları edinebilmeleri için hiçbir fedakarlıktan kaçınmayacağını belirtti. 2010/2011 Eğitim Öğretim yılında Yabancı Dil dersinde Dyned dil eğitimi sisteminin ne derecede kullanıldığı incelendi. Eksi ve artıları tartışıldı.Dyned cd’lerinin kurulumunun ve sınıfların oluşturulmasının İngilizce Öğretmeni Bünyamin ACEMOĞLUtarafından yapıldığı belirtildi.Yeni dönemde de Dyned ile ilgili çalışmaların etkili yapılabilmesi için fiziki şartların elverişli olmasının şart olduğu eklendi.Geçen yıl olduğu gibi bu yılda en az haftada bir ders saatinin Bilgisayar laboratuarında DYNED çalışması yapılacağı belirtildi.

  • Yıl içinde verilecek proje ödevleri şu şekilde belirlendi :

PROJE ÖDEVİ KONULARI:

4. Sınıf:
1-Greetings.
2-Sınıftaki eşyalar.
3-Colours
4-Rakamlar /saati sorup söyleme.
5-Aile fertleri.
6-Haftanın günleri.
7-Evin / okulun / vücudumuzun bölümleri.
8-Sıfatlar.
9-Can / can’t abilities
10-Daily dialogues.

5. Sınıf:
1-Greetings
2-Rakamlar
3-Zıt sıfatlar. Too ve sıfatlar.
4-Can /can’t yeterlilik.
5-clock and saying times
6-Jobs
7-Geniş zaman(like-likes-don’t like-does’t like).
8-Şimdiki zaman.
9-Weather Condition
10-Interview.

6. Sınıf:
1.Body Parts
2. Irregular Nouns (Charts)
3. Months (Calendar)
4. Subject Pronouns/Object Pronouns (Chart)
5. Time
6. Feelings (Pictures)

7. Sınıf:
1. Past Tense-Irregular Verbs (Chart)
2. Famous People and Their Achievements, Discoveries, Statements
3. Touristic and historical Places of a City
4. Introduce Yourself and Your Family
5. Prepositions of Place

8. Sınıf:
1. Commands
2. Family Tree
3. Food and Drinks (Poster)
4. The Weather (Flashcard)
5. There is/there are (The Room in Your Dreams-Picture)
6. Feelings (Picture)
7. Describing Location-A plan of a Street (There is/There are)
8. Vegetables and Fruit

Proje Ödevlerinin değerlendirilme çizelgesi;

  • Dil Bilgisi 15 puan
  • Yapı 10 puan
  • İmla ve noktalama kurallarına uygunluk 15 puan
  • İçerik 15 puan
  • Ödevin Özgünlüğü 15 puan
  • Materyal kullanımı 10 puan
  • Düzen 10 puan
  • Zamanında teslim 10 puan
Proje Ödevlerinin Kasım ayında verilip Nisan’ın son haftasında toplanması ve proje ölçeklerine bağlı kalınarak değerlendirilmesi vurgulandı. Öğrencilere takvimler düzenlenerek belirtilen tarihlerde ödevlerin gözden geçirilmesi, öğrencilerimize ödevlerin tamamlanmasında yardımcı olunması gerektiğini Okul Müdür Yardımcısı Hasan ARSLANPINAR vurguladı.Ayrıca rehberi olduğumuz sınıfta proje ödevi almayan hiçbir öğrencinin kalmaması gerektiği belirtildi.
9. Yıl içinde verilecek Performans Görevleri şöyle belirlendi :
PERFORMANS GÖREVİ KONULARI
Müfredat programına paralel olarak üniteler bazında “Task” olarak belirtilen aşağıdaki konular performans görevi olarak belirlenmiştir.

4. SINIF
1. YARIYIL
Creating short conversations with finger puppets.
Preparing a mini poster using photographs of their family members (draw, color, cut)
Labelling the body parts.
İmagining a room, drawing and coloring it, and writing the names of the objects
Observing a pet and imitating it.
Making their own timetable
Making a clock

2. YARIYIL
Making a list showing the birthdays of their family members
Identifying physical state
Preparing a poster showing weather conditions in each season
Drawing the Picture of your favourite toy
Choosing a cartoon character and dressing him / her up
Filling out a passport application form

5. SINIF
1. YARI YIL:
Following written insructions to colour a flag, finding and writing the name of the country that the flag belongs it.
Constructing a model to show basic geographical features of their region.
Writing the rules of ther classroom
Preparing the price list of the items sold in the stationary store.
Ticking the given checklist about their abilities (e.g. I cam jump a 100 times. YES NO)
Making a list of your likes ( 10 food items) and dislikes (10 food items)

2. YARI YIL:
Decoding the secret message with the clues given in the key word. Then forming their own secret message with the same symbol system.
Predicting what people on a farm like doing in the given Picture
Preparing a poster of your favourite cartoon character to Express his/her likes and dislikes
Drawing pictures of five tools used by different professionals. Writing whose they are
Finding out a home remedy for the given illness and writing it down
Finding the differences between the given pictures.

6. SINIF
1. YARI YIL:
Creating a family tree of imaginary characters.
Preparing a poster about their favourite cartoon characters’ likes and dislikes
Drawing a fruit and vegetable basket. Showing and telling it in the class
Making a list of their daily activities
Finding a staff member. Interviewing him/her. Writing about him.
Choosing a region or country. Finding out the weather conditions there in different seasons. Writing about it.
Preparing a poster to start a hygiene campaign.
Preparing an invitation card for an imaginary party


2. YARI YIL:
Finding an interesting animal and introducing it.
Preparing posters and a speech bubble about Living beings
Giving a presentation about animals.
Preparing cards for a miming game
Finding traffic signs. Writing what they mean. Poster will be displayed in the classroom
Finding a Picture showing life style in the past. Writing a paragraph explaining it.
Finding the names of their national holidays in English and writing them down.
Changing the given mathematical problem into a cartoon strip story.
Doing an experiment on changing a matter and writng the steps of the experiment.
Finding pictures showing different cultures.

7. SINIF
1. YARI YIL:
Finding out and making a list of the sun signs of their family members
Preparing a poster to attract tourists to their area

Designing an environment-friendly means of public transport.
Preparing a draft for the home page of their personal website.
Designing and advertising their technological device.
Choosing their favourite character from a TV series and writing an imaginary biography of him / her or a poem for him / her
Choosing an old family photograph of theirs and giving information about those days.
Thinking and deciding what the most important invention / discovery is for them.

2. YARI YIL:
Changing the end of a tale / legend and writing it down.
Finding a personal photo of theirs abilities and writnig a sentence about it.
Finding a Picture showing life style in the past. Writing a short paragraph explaining it.
Examining the word list which covers terms related to technolgy. Finding their meanings /synonyms/antonyms.
Preparing a poster to promote animal rights and to raise social awareness about animals.
Finding a photo of someone whom they would like to change. Showing the changes they would make.
Drawing their feelings-one negative, one positive

8. SINIF
1.YARIYIL:
Making a list of the qualities of their ideal friend.

Making a list of the language activities in their coursebook that they like most.
Creating their ideal man / woman by collage. Cutting pictures from famous people’s pictures. describing them.
Playing soft music and visualing themselves in their dream location. Then drawing the scene they have imagined.

İmagining that one of the characters from the Independence War has come to the present. introducing him.
Reading the given a detective story and trying to solve the case.
Preparing a questionnare about personal experiences.
Comparing the two pictures given and finding the differences by saying what the person has or hasn’t done.

2.YARIYIL:
Finding the date of an important invention and writing a sentence expressing how long humans have had it.
Choosing a character from the story they have read and drawing his / her Picture
Setting 5 personal goals fort he coming 5 years.
Thinking a person who is important for them. Writing down 3-5 strengths of his /hers
Preparing their campaign poster to nominate the ideal language learner in their class.
Problem solving(their ship is sinking and they can take only 5 things with them to a nearby Island. They are asked to write the things they want to take with them and stating their reasons.

10. Yazılı sınavların tarihleri aşağıdaki gibi belirlendi. Sınavlar konu bütünlüğüne bağlı kalınarak tek yönlü değil, birkaç türden soru tipi kullanılarak ve görsel öğelerden yararlanılarak hazırlanacaktır.

I.Dönem : 1.Yazılı : Kasım’ın ilk haftası
2.Yazılı : Aralık’ın ilk haftası
3.Yazılı : Ocak’ın ilk haftası

II.Dönem : 1.Yazılı : Mart’ın ikinci haftası
2.Yazılı : Nisan’ın ikinci haftası
3.Yazılı : Mayıs’ın üçüncü haftası

11.Performans ödev konularının sınıf, okul, öğrenci, çevre vb etkenler sebebiyle ekleme çıkarma yapılabileceğine karar verildi. Ayrıca öğrencilerin ders içi performanslarının, Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinde de belirtildiği üzere en az iki ders katılım puanı verilerek değerlendirilmesine karar verildi.
Projeler ve performans görevleri, önceden belirlenen ölçütlere göre hazırlanan değerlendirme ölçeği veya dereceli puanlama anahtarına göre değerlendirilecektir.
12. Okul-Veli işbirliğinin artırılabilmesi için alınabilecek önlemler Seher MĞLAZIMOĞLU tarafından anlatıldı. Daha önceden belirlenen esaslar doğrultusunda öğrenci velileriyle sürekli bağlantı içinde olunması, veli ziyaretlerinin gerçekleştirilmesi ve velilerin öğrenciler üzerinde pozitif bir kontrol mekanizması oluşturabilmesinin sağlanması için gereken çalışmaların yapılacağı belirtildi.Veli toplantılarına da geçen yıla nazaran daha fazla ağırlık verileceği ilave edildi.
13. Yeni eğitim öğretim yılının tüm öğretmen ve öğrencilerimize başarı ve mutluluk getirmesi dilekleriyle Okul Müdür Yardımcısı Hasan ARSLANPINAR Toplantıyı sona erdirdi.

16/09/2010
Seher MĞLAZIMOĞLU Mehmet BEKTAŞ 4-A Sınıf Öğretmeni 5-A Sınıf Öğretmeni



Bünyamin ACEMOĞLU Hasan ARSLANPINAR
İngilizce Öğretmeni Okul Müdür Yardımcısı