2008- 2009 EĞİTİM öĞRETİM YILI ŞEHİT RECEP EŞİYOK İLKöĞRETİM OKULU 1/C SINIFI REHBERLİK FAALİYETLERİ YILSONU RAPORU




1.HAFTA


Sınıf arkadaşlarını, öğretmenlerini, yönetici ve diğer çalışanları tanımak amacıyla “İsim Çemberi” adlı etkinlik uygulandı. Tanışmanın ve bulunduğumuz yeri tanımanın önemi vurgulanarak etkinlik sonlandırıldı.


2.HAFTA


Öğrencilere eğitsel ve mesleki planlama dosyasının önemi ve içinde nelerin yer alabileceği açıklandı. “Eğitsel ve Mesleki Planlama Dosyası hazırlama” etkinliği uygulandı. Bireysel planlama dosyası hazırlamanın önemi ve gerekliliği tekrar vurgulanarak etkinlik sonlandırıldı.


3.HAFTA


Okula gidip gelme yolunu fark etme ve tanımaları amacıyla “Okuluma Giderken” etkinliği uygulandı. Okula gidip gelme yolunu bilmenin önemi vurgulanarak etkinlik sonlandırıldı.


4.HAFTA


Öğrencinin kendisini tehlike oluşturacak durumlardan korumayı öğrenmesi amacıyla “Tehlikeler” adlı etkinlik uygulandı. Kendini tehlike oluşturacak durumlardan korumanın önemi vurgulanarak etkinlik sonlandırıldı.


5.HAFTA


Ders araçlarını yanında bulundurmanın önemini fark edebilmeleri amacıyla” Ders araç gereçlerim konuşuyor” adlı etkinlik uygulandı. Ders araç gereçlerinin yanında bulundurmanın önemi vurgulanarak etkinlik sonlandırıldı.


6.HAFTA


Okula ilişkin duygularını ifade edebilmeyi öğrenmeleri amacıyla “Okulum ve Ben” adlı etkinlik yaptırıldı. Okulla ilgili duygularını hangi yüz ifadeleriyle gösterebilecekleri konuşuldu. Okula ilişkin duyguları ifade etmenin önemi vurgulanarak etkinlik tamamlandı.


7.HAFTA


Farklı ortamların kendine özgü kuralları olduğunu fark edebilmeleri amacıyla “Farklı Ortamlarda Ben” adlı etkinlik uygulandı. Farklı ortamların kendine özgü kuralları olduğu ve bu kurallara uymanın önemi vurgulanarak etkinlik sonlandırıldı.


8.HAFTA


Zorbalıkla karlaştığında kimden yardım alabileceğini öğrenmeleri amacıyla “Davranıştan Davranışa” adlı etkinlik yaptırıldı. Zorbalıkla karşılaşıldığında anne baba, rehber öğretmen, Rehberlik Araştırma Merkezleri, Sınıf Öğretmeni, Okul idaresi Güvenlik Görevlileri, Polis vb yardım alınabileceği vurgulanarak etkinlik sonlandırıldı.


9.HAFTA


Engelli bireylere karşı hoşgörülü davranmanın önemini ifade edebilmeleri amacıyla “Elim, Ayağım, Gözüm, Kulağım “ adlı etkinlik yaptırıldı. Bireylere karşı anlayışlı, hoşgörülü, yardımsever, dikkatli ve duyarlı davranmanın önemi vurgulanarak etkinlik sonlandırıldı.


10.HAFTA


İletişimde zamanlamanın önemini fark edebilmeleri amacıyla “Zamanlama” adlı etkinlik yaptırıldı. İletişimde zamanlamanın önemi vurgulanarak etkinlik sonlandırıldı.


11.HAFTA


Öfkenin zaman zaman yaşanabilen doğal bir duygu olduğunu anlayabilmeleri amacıyla “Öfke Doğal Bir Duygudur” adlı etkinlik yaptırıldı. Öfkenin zaman zaman yaşanabilen doğal bir duygu olduğu vurgulanarak etkinlik sonlandırıldı.


12.HAFTA


Paylaşmanın önemini fark edebilmeleri amacıyla “Paylaşmak Güzeldir” adlı etkinlik yaptırıldı. Paylaşmanın önemi vurgulanarak etkinlik sonlandırıldı.


13.HAFTA


Anne babasının ve çevresindeki diğer çalışanların mesleklerini tanımaları amacıyla “Annemin Mesleği Babamın Mesleği” adlı etkinlik yaptırıldı. Anne babasının ve çevresindeki diğer çalışanların mesleklerini tanımanın önemi vurgulanarak etkinlik sonlandırıldı.


14.HAFTA


Kendisinde gördüğü olumlu özellikleri ifade edebilmeyi öğrenmeleri amacıyla “Olumlu Özelliklerimiz” adlı etkinlik uygulandı. Her bireyin olumlu özelliklerinin olabileceği, bunu fark etmenin önemi vurgulanarak etkinlik sonlandırıldı.


15.HAFTA


Bir üst sınıfla ilgili hayallerini açıklamaları amacıyla “Hayalimdeki Sınıfım” adlı etkinlik uygulandı. Bir üst sınıfla ilgili hayallerini açıklamanın önemi vurgulanarak etkinlik sonlandırıldı.








Arzu ASLAN


1-C Sınıfı Rehber Öğretmeni
Kaynak: ReformTürk http://www.reformturk.com/1-sinif-etkinlikler/59331-1-sinif-rehberlik-yil-sonu-faaliyet-raporu.html#post120822

alıntıdır