Giriş


REFORMTÜRK 17. YIL


3 sonuçtan 1 ile 3 arası
  1. #1

    Üyelik tarihi
    03 Ekim 2006
    Yer
    KONYA
    Yaş
    44
    Mesajlar
    243
    Tecrübe Puanı
    30

    ingilizce dersi sene sonu zümresi

    İLKÖĞRETİM OKULU 2008 – 2009 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
    İKİNCİ DÖNEM SONU İNGİLİZCE DERSİ ZÜMRE ÖĞRETMENLER TOPLANTI TUTANAĞIDIR.

    TOPLANTI NO : 2
    TOPLANTI TARİHİ :16. 06. 2009
    TOPLANTI YERİ :ÖĞRETMENLER ODASI
    TOPLANTI SAATİ :11:00
    TOPLANTIYA KATILANLAR:

    16-Haziran 2009 tarihinde saat 11 :00'da İngilizce dersi öğretmeni …………………………, Okul Müdürü …………….’nın başkanlığında aşağıdaki gündem maddelerini görüşmek üzere toplanmışlardır.

    GÜNDEM MADDELERİ:

    1-Açılış.
    2-Yıl sonu başarı değerlendirilmesinin yapılması .
    3-Derslerin nasıl işlendiği hakkında bilgi alış verişinin yapılması ve öneriler.
    4-İngilizce dersinin sevdirilmesi ve başarının artırılması için alınan önlemler üzerinde görüş bildirilmesi.
    5-İngilizce dersinin sınıflar düzeyinde değerlendirilmesi
    6-Yıllık planların gözden geçirilmesi
    7-Yazılı kağıtları ,cevap anahtarı , not çizelgelerinin ve yıl içinde verilen performans ve proje görevlerinin idareye teslim edilmesi. ve ders kesim raporlarının okul idaresine tesliminin yapılması.
    8- SBS sınavı için hazırlıklar.
    9-Dyned programının kullanılamasının nedenleri
    10-Dilek ve temenniler.
    13-Kapanış.






    GÜNDEMİN ELE ALINMASI:

    1-Okul Müdürü ……………………. İngilizce dersi ikinci dönem sonu zümre öğretmenler toplantısı yapmak için toplandık . Gündem maddelerini birer birer ele alalım dedi ve toplantıya geçildi.

    2- Okul Müdürü .............................,yıl sonu başarı değerlendirilmesinin yapılmasını İngilizce öğretmeni ............................. ‘dan istedi.
    İngilizce öğretmeni ............................. , her iki döneme ait değerlendirmeyi yaptı. 4 ve 5.sınıflarda İngilizce dersi başarısız olan öğrencinin olmadığını belirti.özellikle bu sınıflarda başarının yüksek olduğunu ve ortalamanın yüksek olduğunu belirtti. Aynı şekilde 6.7ve 8. Sınıflarda İngilizce dersi başarısız olan öğrencilerin olmadığını belirtti. İngilizce ders programının tüm sınıflarda zamanında bitirildiğini söyledi.

    3- Derslerin nasıl işlendiği hakkında söz alan .............................; Özelikle derslerde kelime öğretimi üzerinde durduğunu bunuda FLASH CARD ve Bingo CARTLARI ile ve de tombala yöntemı ile kelime darcığının geliştirilmesi İngilizce Öğretimi için önemlidir. Ayrıca, Role-play,dialogue,games,İngilizce şarkı,drama,reading text, listening passages , chants, story telling, poems, writing, internet, vb. etkinliklere yer vererek derslerin işlenildiği, bu teknik ,araç ve gereçlerin yeri geldiğinde kullanıldığını belirtti. Bunlar, öğrenci başarısını yansıtan araç ve tekniklerdir denildi . Eğitimde çok önemli yeri olan tekrara (revision) ağırlık verildiğini. Her vesileyle tekrara zaman ayrıldığını. Derse başlarken bir önceki dersi tekrar etmek, ilk saatlerde ve haftanın ilk günlerinde tekrara yer vermenin başarıyı artırdığı nın üzerinde duruldu. Okul Müdürü ............................. ;”Ferit Bey, bir öğrencini yabancı bir dili iyi bilebilmesi için eş güdüm bir halde kendi anadilini de bilmesi gerekir , öğrencilerinize belirli İngilizce dil bilgisi kurallarını öğretmeden önce , o sırada veya sonra Türkçe dilbilgisi kurallarını da vermeye çalışın” dedi .Bu sebeble İngilizce dersini zaman zaman okul Türkçe dersi öğretmeni ile işbirliği içinde yapılması gerktiğini vurguladı.

    4-……………… Sınıflarda başarısı iyi olmayan öğrencilere özel ödevler verildiğini böylelikle başarı seviyesinin arttırıldığını belirtti. Dersin işlenişinde POWERPOINT kullanılmasıyla daha rahat , daha kolay , daha anlaşılır bir yol tutturulduğunu arta kalanzamanlarda sürekli örneklerin yapıldığını,öğrencilerin konuyu daha iyi anladıklarını da ekledi.Dil öğreniminde görselliğin çok önemli olduğu bu sebeple hafızda özellikle kelimelerin doğru şekilde depolanabileceğini belirtti.


    5-………………... 4-5 Sınıflarda İngilizcenin en temel konularının verildiğini ve sağlam bir altyapılarının olduğunu belirti. Sınıflarda ise geçmiş yıllardan gelen eksik konulardan dolayı zaman zaman müfredat dışında konulara da dönüldüğünü ve bu konuların verildiğini söyledi. 7 -8 sınıflarda ise başarını orta seviyede olduğunu ancak her iki sınıfta da başarılı öğrencilerinde olduğunu söyledi.

    6-……………………….., 2008-2009 Eğitim- Öğretim yılının müfredata uygun olarak sorunsuz birşekilde tamamlandığını belirttiler.Ancak zaman zaman müfretdat dışında olan eksik yada öğrenilmemiş konulara da dönüldüğünü bunu da yıılık planda belirtildiğini söyledi.

    7-Yazılı kağıtları ,cevap anahtarı , ders kesim raporlarının okul idaresine tesliminin yapılması maddesinde ……………………………..Yazılı kağıtları ,cevap anahtarı ve ders kesim raporlarının okul idaresine tesliminin zamanında yapıldığını İngilizce dersi ile ilgili herhangi bir sorunun olmadığını belirtti.Dönem başında verilen proje ve performans görevlerini öğrencilerin zorlanmadan yapıldığı ve çalışmaların gayet iyi yönde olduğunu ayrıca performans görevlerinin bireysel olarak değilde grup çalışması şeklinde yapılması öğrencilerin iletişim ve sosyal yönden gelişmesine katkı sağlandığı belirlendi.Ödevler değerlendirildikten sonra öğrencilere verildiğini belirtti.

    8- ............................. SBS Sınavında artık İngilizce sorularının çıkacağı göz önünde bulundurularak çalışmaların devamı kararlaştırıldı. Bu sınav hazırlığı için test ve soru bankalarından faydalanılmasının uygun olacağı belirtildi.Bu hazırlıkların veli –öğrenci –öğretmen işbirliği ile yapılması takdirde faydalı olacağı belirtildi .Öğrenciler sınava hazırlık esnasında gerekli olan yardımın en üst düzeyde olması için İngilizce öğretmenleri olarak bütün imkanlardan faydalanacağı anlatıldı. Ayrıca SBS kursları ve ders esnasında ise öğrencilerle birlikte SBS’ye uygun olarak test çözüldüğünü bu sayede öğrencilerin test tekniğine alışmaları sağlandı.
    Kaynak: ReformTürk http://www.reformturk.com/ingilizce-dersi/57207-ingilizce-dersi-sene-sonu-zumresi.html#post116666

    9-............................. Öğrencinin derse karşı ilgisinin artırılmasında büyük önemi olan VCD ve Eğitici Bilgisayar Programlarının kullanımı ve bu yıl tüm okullarda uygulanması zorunlu olan DYNED İngilizce dil eğitimi sisteminin derslerimizde kullanılması için bilgisayar laboratuarının gerekli alt yapıda olması gerekir Ancak bu yıl bu sistemi okulumda uygulayamadım. Dyned programının kullanılamamasının en önemli nedeni okulumda sağlam bir internet altyapısının bulunmaması en önemli eksikliktir ve aynı zamanda sadece birkaç öğrencinin evinde internet bulunması kullanılmamasının diğer sebebidir. Bu sistemi uygulayabilmek için okulumuza gerekli olan cd ve şifrelerin gelmemesi ve bununla ilgili herhangi bir seminer almadığımdan dolayı DYNED programını uygulayamadığını belirtti.

    10-Yıl boyunca yapılan çalışmalardan ötürü Okul Müdürü ............................. teşekkürlerini belirti ve bir sonraki eğitim-öğretim yılının daverimli geçmesi dilekleriyle toplantıya son verdi .


    .............................
    İngilizce Ders Öğretmeni
    16-06-2009

    ………………………….
    Okul Müdürü

  2. #2

    Üyelik tarihi
    16 Haziran 2008
    Mesajlar
    3
    Tecrübe Puanı
    16

    Standart Yanıt: ingilizce dersi sene sonu zümresi

    teşekkürler

  3. #3
    rocak
    Misafir

    Standart Yanıt: ingilizce dersi sene sonu zümresi

    çok teşekkürler hocam:sm_cool:

Benzer Konular

  1. müzik dersi sene sonu zümresi
    By Mustafa Uyar in forum Müzik Öğretmenleri
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 15.Haziran.2009, 19:16
  2. ingilizce dersi lise yıl sonu zümresi
    By soleil in forum Lise İngilizce Dersi
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 15.Haziran.2009, 12:30
  3. 6.7.8.Sınıf Matematik Sene Sonu Zümresi
    By Mustafa Uyar in forum Matematik Dersi
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 09.Haziran.2009, 23:02
  4. Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 09.Haziran.2009, 22:54
  5. Sene Sonu Tarih Zümresi
    By Mustafa Uyar in forum Lise Tarih Dersi
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 17.Haziran.2008, 22:38

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.