2008/2009 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI .................. İLKÖĞRETİM OKULU
2. YARIYIL 5. SINIFLAR “ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU” TOPLANTI TUTANAĞI

Toplantı No :2
Toplantı Tarihi : 11..02.2009 / Çarşamba
Toplantıda Bulunanlar
............... : 5-A Sınıf Öğretmeni
.................... : Okul müdürü

G Ü N D E M
1. Açılış yoklama (Saygı duruşu ve İstiklal Marşı)
2 . Türk Milli Eğitimin temel amaçları
3. 1.Yarıyılın değerlendirilmesi başarı yüzdeleri ve başarıyı arttırıcı önlemler..
4.. Performans ve proje çalışmalarının görüşülmesi
5 . Yapılacak ölçme ve değerlendirmelerin ve tarihlerinin belirlenmesi,görüşülmesi.
6. Yeni programın görüşülmesi ve değerlendirilmesi
7. Derslerde kullanılacak yöntem ve teknikler ve kaynak kitap kullanılması..
8. Her gün ilk 20 dak. kitap okunması., öğrenci sağlığı değerlendirmesi.
9. Dilek ve temenniler.

GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ

1. .............İlköğretim Okulu 5. Sınıf II.Dönem “Zümre Öğretmenler Kurulu” toplantılarını yapmak üzere Okul Müdürü ..............başkanlığında 11.02.2009 Çarşamba günü okul kütüphanesinde toplanarak gündem maddeleri oluşturup görüşmeye başlanmıştır. Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’mızın söylenmesinden sonra, yoklama alındı.Tüm öğretmenlerin toplantıda hazır olduğu görüldü.
Okul Müdürü ............. , 2. dönem eğitim öğretim yılının hayırlı olması dileğiyle zümre öğretmenler kurulu toplantısının gündem maddelerini görüşmeye başlatmıştır.

2. Türk Milli Eğitiminin Temel amaçları:
Millî Eğitimin genel amacı bütün bireyleri;
1. Atatürk İnkılâp ve İlkelerine ve Anayasada ifadesini bulan Atatürk Milliyetçiliğine bağlı; Türk Milletinin millî, ahlâkî, insanî, manevî ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren; ailesini, vatanını, milletini seven ve daima yüceltmeye çalışan; insan haklarına ve Anayasa'nın başlangıcındaki temel ilkelere dayanan demokratik, lâik ve sosyal bir hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyetine karşı görev ve sorumluluklarını bilen ve bunları davranış haline getirmiş yurttaşlar olarak yetiştirmek;
2. Beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere, hür ve bilimsel düşünme gücüne, geniş bir dünya görüşüne sahip, insan haklarına saygılı, kişilik ve teşebbüse değer veren, topluma karşı sorumluluk duyan; yapıcı, yaratıcı ve verimli kişiler olarak yetiştirmek;
3. İlgi, istidat ve kabiliyetlerini geliştirerek gerekli bilgi, beceri, davranışlar ve birlikte iş görme alışkanlığı kazandırmak suretiyle hayata hazırlamak ve onların, kendilerini mutlu kılacak ve toplumun mutluluğuna katkıda bulunacak bir meslek sahibi olmalarını sağlamak;
Böylece, bir yandan Türk vatandaşlarının ve Türk toplumunun refah ve mutluluğunu artırmak; öte yandan millî birlik ve bütünlük içinde iktisadî, sosyal ve kültürel kalkınmayı desteklemek ve hızlandırmak ve nihayet Türk Milletini çağdaş uygarlığın yapıcı, yaratıcı, seçkin bir ortağı yapmaktır.
Türk eğitim ve öğretim sistemi, bu genel amaçları gerçekleştirecek şekilde düzenlenmiştir.

TÜRK MİLLÎ EĞİTİMİNİN TEMEL İLKELERİ
1.Genellik ve Eşitlik
2.Ferdin ve Toplumun İhtiyaçları
3.Yöneltme
4.Eğitim Hakkı
5.Fırsat ve İmkân Eşitliği
6.Süreklilik
7.Atatürk İnkılâp ve İlkeleri ve Atatürk Milliyetçiliği
8.Demokrasi Eğitimi
9.Lâiklik
10. Bilimsellik
11. Plânlılık
12. Karma Eğitim
13.Okul ile Ailenin İş Birliği
14. Her Yerde Eğitim olacağı Esin Pome tarafından belirtildi.

3. ...............:5.sınıflar olarak I. dönem eğitim öğretim faaliyetlerinde 5.sınıfların herhangi bir aksaklık olmadan planlamaya uygun olarak derslerin işlendiğini ,öğrencilerin araç gereç, bakımından her hangi bir aksaklığın yaşanmadığını belirtti.Ancak sınıflarda bilgisayarın olmayısı internetten istediğimiz an faydalanamayısımız zaman zaman sorun yaratabiliyor.

4. ................. : Öğrenciye istediği en az bir dersten proje çalışmasının verildiğini, proje çalışmalarının devam ettiğini mayıs ayı sonuna kadar öğrencilere süre verildiğini, bu zaman içindede proje çalışmalarında gelinen son durumlarla ilgili öğrencilerden bilgi alınarak gerekli yerlerde rehberlik edildiğini belirtmiştir. Performans çalışmalarında ise bir dönemde her dersten hazırlamak kaydıyla en az bir performans çalışmasının yapıldığını 2.dönemde aynı şekilde performans çalışmalarının devam edeceğini ve çalışmaların performans değerlendirme ölçeğine göre (RUBRİC) değerlendirileceğini belirtti.

5.Yazılılar temaların süresine ve bitiş tarihlerine göre aşağıda belirlenen tarihlerde yapılacaktır.


TÜRKÇE 1.YAZILI:11 Mart 2.YAZILI:15 Nisan 3.YAZILI:13 Mayıs
MATEMATİK 1.YAZILI:13MART 2.YAZILI:17 NİSAN 3.YAZILI:15 Mayıs
FEN VE TEKNOLOJİ 1.YAZILI:10 MART 2.YAZILI:14 Nisan 3.YAZILI:12 Mayıs
SOSYAL BİLGİLER 1.YAZILI:9 MART 2.YAZILI:13 Nisan 3.YAZILI:11 Mayıs
TRAFİK GÜVENLİĞİ 1.YAZILI:3 MART 2.YAZILI:5 Mayıs

6. .................: Yeni programın öğrenci merkezli olduğunu öğretmenin sadece yol gösterici durumunda olduğunu,yeni programın Öğrenciyi daha aktif hale getirdiğini, düşünmeye, sorumluluk duygusunu aşılamaya yönelik öğrenci açısından çok olumlu bir program olduğunu belirtti..

7. ............. : Derslerde kullanılacak yöntemlerin ünitelerin işlenişinde ihtiyaca göre şu yöntem ve teknikler uygulanabilir. Anlatma (Takrir), soru-cevap, gözlem, inceleme, araştırma, laboratuar, iş, gösteri (Demonstrasyon), proje, deney, problem çözme vb. metotlar ve teknikler kullanılabileceğini belirtti..Kaynak kitapların öğrencilerin bir çok eksiğini giderme yönünden önemini belirtti. Tüm Zümre Öğretmenleri uygun görüş belirttiler.

8. ............... : İlk dersten önce 20 dakika kitap okunmasının devam ettiğini belirtti. Yapılacak olan eğitim öğretim sürecinde uygulamada karşılaşılan sorunlar olursa zümre öğretmenleri bir araya gelerek çözüm arayacak gerekli durumlarda okul idaresine bildirecek. Öğrenci sağlığı ve beslenmeleri için her türlü çalışmanın yapılmasına, yapılacak veli toplantılarında ailelerin bilinçlendirilmesine, dengeli beslenmenin önemi nin anlatılmasının yanı sıra ağız ve diş sağlığı konusunda hassasiyet gösterilmesine, öğrencilerin görme kusurlarının olup olmadığının gözlenmesine, varsa rahatsızlığı olan öğrencilerin ilgili kuruluşa yönlendirilmesi ve takip edilmesinin önemini vurguladı.


9. Dilek ve Temenniler bölümünde Okul Müdürü ...................ile zümre öğretmenleri 2. dönem eğitim-öğretim döneminin tüm öğretmenlerimize ve öğrencilerimize hayırlı olmasını temenni ederek toplantıyı bitirmiştir.


ALINAN KARARLAR

1.Milli eğitimin amaçları doğrultusunda öğrencilerin yetiştirilmesi kararlaştırıldı.

2. Performans çalışmalarında bir dönemde her dersten hazırlamak kaydıyla en az bir performans çalışmasının yapılarak çalışmaların performans değerlendirme ölçeğine göre değerlendirilerek not cetvelinde öğrenci notlarına eklenmesine,proje çalışmalarının mayıs ayında sunumunun yapılarak bu süreye kadar kontrol edilip hazırlanmasına

3. Ölçme çalışmalarında öğrencilerin sene sonu ders notunun yapılacak proje çalışmalarından, performans ödevlerinden ve ders içi performanslarından alınan puanların, ayrı ayrı alınacak ortalamaları ile sınavlardan alınan puanların toplamının aritmetik ortalamasının nota çevrilmesi ile belirlenmesine, sınavların ise test değerlendirme,boşluk doldurma,Çoktan seçmeli,Doğru-Yanlış ve klasik uygulamaya yer verilerek,ürün dosyalarının derslerin konularına uygun çalışmaların seçilerek kullanılmasına öğrenciye kendini ifade edebilme imkanlarının verilmesine de dikkat edilerek yapılmasına karar verildi.
Kaynak: ReformTürk http://www.reformturk.com/5-sinif-zumre-ve-sube/57164-5-sinif-2-donem-zumre.html#post116621

4. Öğrencilerin derse devamının dikkatli bir şekilde yürütülerek gerekli takibin yapılmasına karar verildi.

5. Veli toplantılarının sınıf öğretmenlerinin ders durumlarına ve okul durumuna göre belirleyeceği tarihlerde toplantıyı Mart ayı içinde yapmalarına karar verildi.

6. Yapılacak olan eğitim öğretim sürecinde uygulamada karşılaşılan sorunlar olursa zümre öğretmenleri bir araya gelerek çözüm aramasına gerekli durumlarda okul idaresine bildirmesine karar verildi.

7. Dilek ve Temenniler bölümünde Okul Müdürü Hasan Güngör ile zümre öğretmenleri 2.eğitim- öğretim döneminin tüm öğretmenlerimize ve öğrencilerimize hayırlı olmasını temenni ederek toplantıyı bitirmiştir.




................
5-A Sınıf Öğretmeni





11/02/2009
O L U R

....................
Okul Müdürü