…………….. EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ……………… İLKÖĞRETİM OKULU II. YARIYIL SONU MATEMATİK DERSİ ZÜMRE TOPLANTILARI RAPORU

Toplantı Tarihi : ../06/200.

Toplantı Yeri : Öğretmenler Odası
Toplantıya Katılanlar: …………………………………………..
Toplantı No:

II. yarıyıl sonu sınıf ve matematik dersine göre başarı durumları incelendi. Okul başarısının 6. sınıflarda %100, 7. sınıflarda %100 ve 8. sınıfta %100olduğu görüldü.

I. döneme ait zümre raporları ve kararları incelendi. II. Döneme ait zümre toplantı tutanakları ve kararları incelenerek alınan kararların uygulandığı görüldü.

Proje ve performans ödevleri zümrede de belirtildiği gibi Nisan ayının son haftasında toplandı. Ödevler tertip-düzen, konunun işlenişi, araştırma, zamanlama ve alıştırmaların doğruluğu yönünden değerlendirilerek uygun görülen notlar verilmiştir.

II. dönem içerisinde üç(3) yazılı sınavı yapılmış ve üç(3) sözlü notu verilmiştir. Yazılı ölçme değerlendirmelerde çok sorulu, açık anlaşılır, sınıftaki her seviye düzeyine uygun, yoruma mahal vermeyecek biçimde soruların hazırlanması, üç yazılı sınavdan bir tanesinin test tekniklerinden biri ile yapılması, sınavlarda kaynaştırma öğrencilerinin seviyelerine uygun olarak sınava tabi tutulması, sınav öncesi cevap anahtarlarının hazırlanması, not bareminin gösterilmesi, rasyonel değerlendirilmenin yapılabilmesi için sınav cevap kağıtlarının yatay değerlendirilmesi konularında dönem içerisinde azami özen gösterildi. Ve ortalamalar puan olarak hesaplanıp; not değerleri dönem notu olarak belirtilmiştir.

Uygulama karşılaşılan güçlüklere yerinde ve zamanında müdahale edildi. Gerek duyulduğunda diğer branş öğretmenleriyle iletişim ve yardımlaşma içerisinde bulunuldu.
Kaynak: ReformTürk http://www.reformturk.com/matematik-dersi/57068-6-7-8-sinif-matematik-sene-sonu-zumresi.html#post116455

Matematik dersi konularına paralel olarak ihtiyaç duyulan konularda diğer branş öğretmenleri ile işbirliği içinde bulunuldu. Örneğin 6. sınıflarda uzunluk ölçüler ünitesinde fen bilgisi dersi öğretmeniyle ortak çalışmalar yapıldı. Öğrencilerin okuma ve anlama kabiliyetlerinin tespiti ve geliştirilmesi konusunda Türkçe dersi öğretmeninden, öğrencilerin geometride düzgün şekil çizebilmeleri için Resim dersi öğretmeni ile işbirliği içerisinde bulunuldu.

Atatürk ‘ün Matematik konusundaki görüşleri ve matematiğe kazandırdıkları, yaptığı değişikler konusunda öğrenciler sık sık bilgilendirildi.

Öğrenci başarısını artırmak için: öğrenci velileri ile işbirliği içinde olundu. Ders esnasında öğrencilere sık sık söz verilip derse katılımları sağlandı. Öğrencilere ödüllendirme yoluna gidilip derse olan ilgi ve istekleri artırılmaya çalışıldı. Öğrencilere sorulan soruların seviyeye uygun olmasına dikkat edildi. Öğrencilerin ders araç gereç ve malzemeleri kontrol edildi ve derse karşı sorumlulukları artırılmaya çalışıldı.
8.sınıflara OKS ve 7.sınıflara SBS kursu verilerek öğrencilerin eksik konuları telafi edilmeye çalışıldı.
Liselere hazırlanan 8. sınıflara yönelik olarak: derste işlenen konunun örnekleri olarak önceki yıllarda konu ile ilgili çıkmış sorular çözüldü. İşlenen konu ile ilgili olarak mutlaka testler dağıtıldı. Okul genelinde OKS deneme sınavları uygulandı. 6. ve 7. sınıflra da işlenen konularla ilgili olarak mutlaka testler dağıtıldı. Okul genelinde SBS deneme sınavları uygulandı.Öğrencilere doğru ders çalışma, test çözme teknikleri, sınav heyecanı konularında bilgilendirmeler yapıldı. Eksikliği hissedilen konularda uygun zamanlarda tekrar anlatılarak eksikler giderilmeye çalışıldı. Eğitim bölgesi içerisindeki ulaşılabilecek meslek sahipleri özel kişilerin veya kurum temsilcilerinin okula davet edilip meslekler hakkında bilgi verilmesi sağlandı.

Çoklu zeka kuramının ders anlatımında ve öğrencilerin özgürce etkinlikler yapmalar sağlandı.


………………….. ………………
Matematik Öğretmeni Okul Müdürü