Giriş


REFORMTÜRK 17. YIL


3 sonuçtan 1 ile 3 arası
  1. #1
    soleil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10 Eylül 2006
    Yer
    konya
    Mesajlar
    4,856
    Tecrübe Puanı
    110

    Türkçe dersi ıı dönem zümre tutanağı

    ……. 2008-2009 EĞİTİM- ÖĞRETİM YILI II. DÖNEM TÜRKÇE DERSİ ZÜMRE ÖĞRETMENLERİ TOPLANTI TUTANAĞIDIR
    Karar No :2
    Zümre Başkanı :
    Toplantı Tarihi : 15/02/2009
    Toplantı Yeri :Öğretmenler odası
    Toplantı Saati :12:00
    Dersin Adı :Türkçe
    Toplantıya Katılanlar :

    GÜNDEM MADDELERİ

    1-Açılış ve yoklama
    2-Birinci döneme ait zümre kararlarının gözden geçirilerek eksikliklerin giderilmesi
    3-Birinci döneme ait öğrenci başarılarının değerlendirilmesi ve başarının artırılması için alınacak önlemlerin belirlenmesi
    4-Güzel Türkçemizin konuşma ve yazma kurallarının iyi kavratılabilmesi için diğer zümre öğretmenleri ile işbirliği yapılmasının esaslarının belirlenmesi.
    5- SBS’ye yönelik yapılacak faaliyetlerin belirlenmesi.
    6- Eğitim araç-gereçlerinin tespiti
    7- Öğretim metotlarının tespiti
    8- Ölçme ve değerlendirme hususlarının görüşülmesi
    9- Yazılı yoklamalar
    10- Proje ve performans görevleri
    11- Öğrencilerin okuma seviyelerinin görüşülmesi
    12- Öğrenci-veli- öğretmen ilişkilerinin görüşülmesi.
    13-Önemli gün ve haftalar
    14- Dilek ve temenniler

    GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ VE ALINAN KARARLAR


    1- 15/02/2008 tarihinde Türkçe dersi zümre öğretmenleri saat 12.00’da öğretmenler odasında toplanarak belirlenen gündemi görüşmeye karar vermiştir.
    Yapılan yoklamadan sonra….. ’ın ikinci yarı yılın hayırlı ve uğurlu olması dileğiyle toplantıya başlandı.
    2-Birinci döneme ait zümre toplantı tutanakları incelendiğinde amaçlanan hedeflere hemen hemen ulaşıldığı görüldü. Başarısız olan öğrencilere daha fazla ağırlık verileceği kararlaştırıldı.
    3- I. dönemde Türkçe dersinde 7. sınıflarda başarı oranının diğer sınıflara oranla daha yüksek olduğu, 8. sınıfların geçen yıla oranla daha başarılı oldukları tespit edildi. Ama başarıyı yeterli bulmak bir eğitimci olarak kabul edilemezdir. Bu nedenle başarının daha da artırılması için öncelikle başarısızlığı olan öğrencilerin başarısızlıklarının nedenlerinin doğru tespit edilerek giderilmesi gerekmektedir.
    Yaptığımız incelemelere göre okulumuzdaki başarısızlığın temelinde en az öğrencilerin kişisel nedenleri kadar toplumsal nedenler de etkili olmaktadır. Ailelerin geçim sıkıntısı, çocuk sayısının fazla olmasından dolayı özellikle kız öğrencilerin kardeşlerine bakması ve ev işleri yapmaları, erkek öğrencilerin ise hayvanlara bakmak zorunda olmaları, ergenlik sorunları, motivasyon eksikliği, ailelerin özellikle kız öğrencileri okula göndermek istememeleri, başarısızlığın en önemli nedenleridir. Öğrencilerin öncelikle verimli ders çalışma yöntemlerini öğrenmeleri ve yapılacak veli toplantısında ailelerin de verimli ders çalışma yöntemleri konusunda bilgilendirilmeleri gerekmektedir.

    Sorunlu öğrencilerin şube öğretmenler kurulunda tespit edilerek sorunlarının giderilmesi için gerekli önlemlerin alınması, bu öğrencilerin velileri ile görüşülerek varsa ailevi sorunlarının giderilmesi için tedbirler alınması kararlaştırıldı.
    Kaynak: ReformTürk http://www.reformturk.com/turkce-dersi/56416-turkce-dersi-ii-donem-zumre-tutanagi.html#post114902
    Bu sorunlar giderilebilirse okulumuzda başarının daha üst seviyelere çıkacağı inancındayız.

    4- Türkçe dersi öğretmenlerinin eğitim öğretim sistemi içinde karşılaştıkları en büyük sorun dil kurallarının denetimi ve değerlendirilmesi görevinin yalnız bizim görevimiz olduğu inancıdır. Diğer derslere giren öğretmenlerin de en az Türkçe öğretmenleri kadar bu konuda hassasiyet göstermelerinin bu sorunun giderilmesinde büyük yararı olacağı kararına varıldı.Bu konuda bütün diğer zümre öğretmenleriyle sıkı işbirliğine gidilmesi kararlaştırıldı.

    5- 6,7. ve 8. sınıflarda yapılacak olan SBS’ye öğrencileri hazırlamak amacıyla çeşitli çalışmalar yapılmasına karar verildi. (Test çalışması…)

    6- Ders araçlarının tespitinde, derse ilişkin genel ve özel amaçlar ile gerçekleştirilmek istenen davranışlar dikkate alınarak örnek metinler, serbest okuma parçaları, Türkçe sözlükler, yazım kılavuzları, atasözleri ve deyimler sözlükleri, dil bilgisi kitapları, ansiklopediler, antolojiler, öyküler, masallar, romanlar, gazete ve dergiler, bazı okullarda tepegöz ve projeksiyon aleti, ilgili asetatlar ve sunular.

    7-Türkçe dersi yöntem ve teknikleri öğrenciyi ezbercilikten uzaklaştıran, onları derslerde etkin kılmayı amaçlayan, öğrenci merkezli yöntem ve tekniklerdir. Bütün derslerde olduğu gibi Türkçe dersinde de öğrenciyi aktif hale getiren yöntem ve teknikler kullanılmalıdır. Türkçe dersi metne dayalı bir ders olduğundan yeri geldikçe ve işlenen derslerin özelliklerine göre sessiz okuma, sesli okuma, göz atarak okuma, özetleyerek okuma, not alarak okuma, işaretleyerek okuma yöntemi, tahmin ederek okuma, grup olarak okuma, soru sorarak okuma, söz korosu, okuma tiyatrosu, ezberleme, metinlerle ilişkilendirme, tartışarak okuma, hızlı okuma, eleştirel okuma, katılımlı dinleme, katılımsız dinleme/izleme, not alarak dinleme/izleme, kendini konuşanın yerine koyarak dinleme/izleme (empati kurma),grup hâlinde dinleme/izleme, yaratıcı dinleme/izleme, seçici dinleme/ izleme, eleştirel dinleme/ izleme. İkna etme, eleştirel konuşma, katılımlı konuşma, tartışma, kendisini karşısındakinin yerine koyarak konuşma (empati kurma),güdümlü konuşma, kelime ve kavram havuzundan seçerek konuşma, serbest konuşma, yaratıcı konuşma, tüme varım, tümden gelim, beyin fırtınası, not alma, özet çıkarma, boşluk doldurma, kelime ve kavram havuzundan seçerek yazma, serbest yazma, kontrollü yazma, güdümlü yazma, yaratıcı yazma, metin tamamlama, tahminde bulunma, bir metni kendi kelimeleriyle yeniden oluşturma, bir metinden hareketle yeni bir metin oluşturma, duyulardan hareketle yazma, grup olarak yazma, eleştirel yazma gibi öğretim yöntemlerinin kullanılmasına karar verildi.

    8- Türkçe derslerinde ölçme bir amaç değil, bir araçtır. Bu ilkeden hareketle ölçme, derslerin kavranılıp kavranılmadığının anlaşılması, eğitim çalışmalarının amaçlanan davranışlara dönüşüp dönüşmediğinin denetlenmesi için yapılmalıdır. Öğrencilerin değerlendirilmesinde klasik sınavların, kısa cevaplı soruların, çoktan seçmeli soruların kullanılmasına, öğrencilerin ders içi durumlarını tespit etmek için ilgili gözlem formlarının kullanılmasına, performans ve proje görevlerinin değerlendirmesinde gerekli ölçeklerin kullanılmasına karar verildi.

    9- Bu sene ortak sınavların yapılması gerektiği, ama sınıflar arası seviye farklarının olduğu; bunun için ortak sınav hazırlanırken bu farklılıkların göz önünde bulundurulması gerektiği, her öğretmenin soru tarzının farklı olmasından dolayı ortak sınavda, klasik sınavdan ziyade çoktan seçmeli test , boşluk doldurma, doğru-yanlış gibi soruların yer almasının daha uygun olacağına karar verildi. Yazılı yoklamaların biçimi konusunda uyulacak hükümler 2584 sayılı Tebliğler Dergisinden okunarak incelendi. Bu hükümler doğrultusunda Türkçe dersinin haftada 5 saat olmasından dolayı 3 yazılı yapılacağı kararlaştırıldı. Sınavların aşağıdaki tabloda belirtilen haftalarda yapılmasına, ders defterlerine işlenerek öğrencilere en az bir hafta önce duyurulmasına, sınavların en geç on gün içinde okunmasına, II. dönem III. yazılıların ortak yapılmasına karar verildi. Ayrıca ikinci dönemde, en az bir ders içi performans notu verilmesi kararlaştırıldı.


    II. DÖNEM
    I. SINAV
    MART IV. HAFTA
    II. SINAV
    NİSAN IV. HAFTA
    III. SINAV
    MAYIS III. HAFTA


    10- 2584 sayılı Tebliğler Dergisi uyarınca tüm öğrencilere ikinci dönemde en az bir performans görevi verilmesine, isteyen öğrencilere de proje görevi verilmesine karar verildi. Aşağıda yer alan proje ve performans konularından öğrencilerin istedikleri konuları alabilmelerine, performans ve proje görevlerinin aşağıdaki ölçeklere göre değerlendirilmesine karar verildi.

  2. #2
    soleil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10 Eylül 2006
    Yer
    konya
    Mesajlar
    4,856
    Tecrübe Puanı
    110

    Yanıt: Türkçe dersi ıı dönem zümre tutanağı

    PROJE GÖREV KONULARI:
    1) Karagöz-Hacivat kuklası hazırlama ve bir replikle sunumu.
    2) Kendi sesinden şiir kaseti hazırlama(Şiirler öğrenciler tarafından belirlenecek)
    3) Hece ölçüsü ile şiir yazma ( en az üç tane )
    4) Dilimizde kullanılan yabancı sözcüklerin Türkçe karşılıklarını bulma çalışması.(en az 10 sözcük)
    5) Türkçenin kullanımıyla ilgili yapılan yanlışlıkların gözlem yoluyla tespiti ve bu yanlışlıkları düzeltme çalışması.
    6) Bir oyun canlandırma çalışması.( Gölge oyunu, orta oyunu vb.)
    Kaynak: ReformTürk http://www.reformturk.com/turkce-dersi/56416-turkce-dersi-ii-donem-zumre-tutanagi.html#post114903
    7) Yerel gazete hazırlanması.
    8) Yaşanılan yörenin folklorunu inceleme.(yöresel kelimeler, mani, masal, ninni, bilmece, türkü, efsane vb.)
    9) Öykü yazma (Konu belirlenebilir.)
    10) Oyun yazma.( Konu belirlenebilir.)
    11) Şiir dinletisi hazırlayıp sunma.
    12) Dergi hazırlama
    13) Türkçe ile ilgili bir karikatür hazırlama.
    14) Yaşadığımız yerle ilgili gazete hazırlama.
    15) Atatürk konulu kare bulmaca hazırlama
    PERFORMANS GÖREV KONULARI:
    1) Okul ve sınıf panolarında sergilenmek üzere afiş tasarımı hazırlama (umut, mutluluk, kaygı, yalnızlık, özlem, bağışlama, konularından biri ile ilgili olacak)
    2) Kitap okuma ve faydaları ile ilgili okul ve sınıf panolarında sergilenmek üzere afişler hazırlama.
    3)Bir öyküyü tiyatro türüne uyarlama.
    4) Yöremizdeki turizm çalışmalarını hakkında bilgi edinme.
    5) Sözcüklerin gerçek ve mecaz anlamlarını araştırarak, sözcükleri bu anlamlarına uygun biçimde cümlede kullanma.
    6) “ de” ve “ki” lerin görevlerini, yazımına ilişkin kuralları araştırma, bunları örnek cümlelerle gösterme.
    7) Bir paragrafın kelimelerinin köklerini, eklerini ve eklerin çeşitlerini inceleme.
    8) Şiir türleri hakkında bilgi toplama, örnekler bulma.
    9) Şiirler üzerinde redifleri, uyakları ve çeşitlerini bulma.
    10) Seçme şiir defteri tutma.
    11) Fiil çatılarını örneklerle açıklama ve bir paragraf üzerinde incelenmesi.
    12) Yaratıcı masal yazma çalışması.
    13) Noktalama işaretleri ve kullanıldığı yerler (nokta, noktalı virgül, virgül, iki nokta, üç nokta, soru işareti, tırnak, konuşma çizgisi, parantez, ünlem işareti)
    14) Türkçedeki ses olayları hakkında bir çalışma
    15) Sınıf dergisi hazırlama
    16) Bir meslek sahibi ile mesleğinin özellikleri hakkında röportaj yapma
    17) Bilmece, fıkra, mani kitabı oluşturma
    18) Atatürk’e ait bir sözü afiş şeklinde hazırlama.
    19) Kitap okuma alışkanlığı ile ilgili anket çalışması.
    20) Türkler, bugüne kadar hangi alfabeleri kullanmışlardır? Yeni Türk alfabesinin kabul edilmesinin nedenleri hakkında çalışma
    21) Ulusal kültür ne demektir? Ulusal birliğimizi sağlayan etkenler nelerdir? Konulu araştırma yapma.
    22) Size göre gerçek dostluk nedir? Dostluk konulu bir araştırma yapılacak.( Siz iyi bir dost musunuz? İyi bir dostun özellikleri nelerdir?
    23) Doğup büyüdüğünüz yerdeki insanların alışkanlıkları nasıldır? konulu bir araştırma yapma.
    24) Bayrağımız sizin için neler ifade ediyor? Yurdumuza neden sahip çıkmalıyız? Sahip çıkmazsak neler olur? Konulu araştırma yapma.
    25) Ülkemizdeki gönüllü çevreci kuruluşlarının adlarını ve amaçları konusunda araştırma yapma.
    26) Türkiye’nin en merak ettiğiniz ili ile ilgili kapsamlı bir araştırma yapma.
    27) Okulda ve sınıfta huzurlu, mutlu ve başarılı olmak için ne olması gerekir? Kurallar listesi oluşturun
    28) Su olmasaydı neler olurdu? Başlıklı bir araştırma yazısı yazınız.
    29) Çeşitli meslek guruplarını tanıtan poster çalışması yapınız.
    30) Türkçemizin doğru kullanılması ile ilgili uyarı levhaları hazırlayınız.
    31) Ülkemizin doğal güzelliklerini anlatan bir araştırma yapınız.
    32) Atatürk öğretmen olsaydı nasıl bir öğretmen olurdu? Atatürk yaşasaydı,çocukların hangi sorunlarını hemen çözerdi?Gelecekte hangi mesleği seçeceğinizi gerekçeleriyle yazınız.
    33) Atatürk’ün yaşadığını varsayarak onunla bir röportaj yapınız.
    34) Doğu Anadolu Bölgesini tanıtan bir çalışma.
    35) Kendi soy ağacını hazırlama ve biyografisini anlaşılır bir şekilde sunma.

    Performans Görev Takvimi:
    Görevin verilme zamanı : Mart ayının üçüncü haftası
    Görevin teslim zamanı : Nisan ayının son haftası

  3. #3
    soleil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10 Eylül 2006
    Yer
    konya
    Mesajlar
    4,856
    Tecrübe Puanı
    110

    Yanıt: Türkçe dersi ıı dönem zümre tutanağı

    11- Öğrencilerin okuma seviyelerin çok düşük olduğu, okuduğunu anlamayan çocuklarla ders işlemenin zor olduğu belirtildi. Öğrencilerin okumalarını düzeltmek için haftada bir gün okuma saati düzenlenmesine, okuma yazma bilmeyenlerin tespit edilerek sınıf öğretmenlerinden yardım alınmasına, sınıf kitaplıklarından yararlanılmasına karar verildi.

    12- Velinin eğitim-öğretim sürecinde çok etkili bir yere sahip olduğu; ama velilerin okula gelmekten çekindikleri, çocuklarıyla çok fazla ilgilenmedikleri belirtildi. Daha etkili bir eğitim-öğretim için velilerle sık sık toplantılar yapılmasına onları bu sürece dahil etmek için gerekli çalışmalarının yapılmasına karar verildi.

    13- Özel gün ve haftaların kutlanması sırasında öncelikli olarak ilgili kulüp rehber öğretmenleri ile ve diğer zümrelerle işbirliği yapılmasına karar verildi.

    14-Görüleşecek başka gündem maddesi bulunmadığından ikinci yarı yılda başarıların daha da artması temennisiyle toplantıya son verildi.


    Türkçe Öğretmeni Türkçe Öğretmeni 16/02/2009 Hakan AKDENİZ

    Kaynak: ReformTürk http://www.reformturk.com/turkce-dersi/56416-turkce-dersi-ii-donem-zumre-tutanagi.html#post114904
    Okul Müdürü

Benzer Konular

  1. 2.dönem Türkçe dersi zümre tutanağı
    By Mustafa Uyar in forum Türkçe Dersi
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 28.Şubat.2011, 22:10
  2. Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 10.Şubat.2009, 22:20
  3. 2008-2009 1.dönem Türkçe Dersi Zümre Tutanağı
    By soleil in forum Türkçe Dersi
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 23.Ekim.2008, 17:23
  4. Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 09.Eylül.2008, 13:32
  5. Türkçe Dersi 2. dönem zümre tutanağı örneği
    By Beyza in forum Türkçe Dersi
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 16.Haziran.2008, 10:50

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.