Etkinlik 1:Üzüntülü Bir Çocuk Nasıl Neşelendirilir?
Materyal: Ağlayan ve gülen çocuk resimleri
Grup:8-10 çocuk
Yönerge: Her çocuk kendine bir yer seçer.Elimizde gülen ya da ağlayan çocuk resmi varsa ona bakmakla oyuna başlayabiliriz.
Ne zaman neşeli ya da üzüntülü olduğum üzerinde konuşabiliriz.

-Şimdi, “Hepimiz üzgün bir çocuk nasıl neşeli olabilir?” onun üzerinde düşüneceğiz.
-Önce rahat oturalım,kendimizi nasıl rahat hissediyorsak öyle oturalım.
-Şimdi gözlerimizi kapatalım ve bir süre nasıl mutlu olunur onun üzerine düşünelim.
-Şimdi ben davula vuracağım ve hep birlikte hayal dünyasına gideceğiz.
-Dışarıda, çok güzel bir bahçede, güzel bir yol üzerinde yürüyorsunuz.Etrafta güzel çiçekler var.Yürüdüğünüz yolda güzel renkli taşlar var ve siz küçük bir derenin üzerindeki tahta köprüden geçiyorsunuz.Derenin suyu berrak ve içindeki küçük balıkları görüyorsunuz.İlerde küçük bir orman ve tam o sırada bir bank görüyorsunuz ve bankta oturan bir çocuk var.Çocuk çok üzgün.Çocuğa soruyorsun: “Niye bu kadar üzgünsün?”
-Şimdi dinle o sana ne anlatıyor?
-Onunla birlikte ne yapabilirsiniz,birlikte ne oynayabilirsiniz?
-Sen üzüntülü olduğun zaman ne yapıyorsun?
-Bir arkadaşa sahip olmak ve ona yardım etmek ne güzel şey?
-Bak o tekrar gülüyor.Onunla tekrar bir arada olabilirsin ve karşılıklı birbirinize yardım edebilirsiniz.
-Şimdi evlerinize gideceksiniz ve birbirinizle neşeli olarak vedalaşıyorsunuz.
-Şimdi ben davula vuracağım ve hepiniz tekrar burada(yuvada,okulda,evde) olacaksınız.
-Gözlerinizi açın ve ayaklarınızı oynatın.
-Bir çocuk nasıl mutlu edilir hepiniz yaşadınız.
-Şimdi hepimiz neşeli olarak dans edelim.
Kaynak: ReformTürk http://www.reformturk.com/okul-oncesi-etkinlikler/55891-drama-etkinlik-ornekleri.html#post114073












Etkinlik 2:Dans Eden Eşarplar(Kelebekler)
Materyal: İnce tül,ipek,şifon,hafif kumaştan eşarplar(tülbentler)olabilir.
Gruptaki Çocuk Sayısı: daha önce çalışılmış çocuklarla 8 çocuk olabilir.(grubu önce küçük tutmalıdır.)
Müzik
-Eşarplar odanın ortasında bir sepetin içinde durur.Çocuklar bunun çevresinde bir daire oluştururlar.Ortadaki eşarplardan ikişer tane alıp ceplerine koyarlar.
-Şimdi biz eşarplarımızla dans etmek ve oynamak istiyoruz.Bir hayvanı canlandıracağız.Hangi hayvan olabilir dersiniz?Bir kelebek evet evet onun da kanatları bizim eşarplarımız gibi ince.
-Bir kelebek bu kadar güzel kanatlara sahip olmadan önce nasıldı?Kim biliyor?
-Önce çok küçük bir yumurta idi.Bir anne kelebek,bu yumurtayı yumurtlar.Bu yumurtadan küçük tırtıl oluşur.Bu tırtıl durmadan yer yer ve şişmanlar.Daha sonra kendine çok sağlam küçük bir ev yapar.Buna KOZALAK denir.
-Bir süre sonra bu kozalağın içinden o çok güzel kelebek çıkar.(bütün bu anlatım resimlerle gösterilir.)
-Bu gelişimi şimdi biz bir dansla canlandıracağız.
-Bu hikayeyi biz nasıl canlandırabiliriz?Bir düşünelim.
-Biz bir yumurta gibi yere yatalım.Bir tırtıl gibi yerde yürüyelim ve sanki yerdeki otları otlayalım,yer gibi yapalım.
-Daha önce cebimize koyduğumuz eşarpları üzerimize serelim ve kendimize bir kozalak oluşturalım.Bir süre hareketsiz duralım ve daha sonra kollarımızı ve bacaklarımızı gererek kozalağın içinden çıkalım.Her iki elimizde iki eşarp onar bizim renkli kanatlarımız olsun,tıpkı kelebeğin ki gibi.Odanın içinde önce dikkatli,sonra cesaretle kanatlarımızı çırpalım.
-Kelebekler bir baloya giderler.Burada iki kelebek karşılıklı durur ve dans etmeye başlarlar.Birbirinin etrafında dönmeye başlarlar.Daha sonra 4 ya da 6 çocuk bir araya gelirler.Bir daire oluştururlar,dört adım içeriye gelerek toplanırlar ve dört adım açılırlar.Her çift bunu karşılıklı bir kere tekrarlar.
-Kelebekler şimdi çok yorgun,uyuyup bu güzel balodaki çiçekleri rüyalarında görmek istiyorlar.Kelebekler yere yatar ve uykuya dalar.
-Hepsi yine uyanır,kollarını gererler.Hepimiz şimdi tekrar çocuk olduk.Güzel kanatlarımızı ortadaki sepete koyalım.










Etkinlik 3: Sabun Köpüğü
-Çocuklara çalışmanın nasıl yapılacağı anlatılır.
-Sabun baloncukları yüksek bir yerden gruba üflenir.
-Çocuklar diğer çocuklara çarpmadan baloncukları yakalayabilirler ve zıplayabilirler.Seslerini kontrol etmelidirler.
-Çocuklar yere otururlar ve oturdukları yerde ulaşabildikleri kadar sabun köpüğünü yakalarlar.Seslerini kontrol etmelidirler.
-Seslerini kontrol etmeden sabun baloncuklarını yakalayabilirler.
-Ellerini küçük bir tas haline getirirler ve sabun köpüğünün avuç içine oturmasını sağlarlar.Uzanabildikleri kadar uzanırlar.
-Sabun baloncuklarının yere düşmesini seyrederler.




Kaynak:Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Okulöncesi Öğretmenliği 4.sınıf Okulöncesi Eğitimde Araç Geliştirme ders kitabı sayfa 29-32