2008-2009 ÖĞRETİM YILI 9.SINIF KİMYA DERSİ 1. YARI YIL KİMYA ZÜMRE ÖĞRETMENLERİ TOPLANTI TUTANAĞIDIR.

TOPLANTI NO : 01
TOPLANTI TARİHİ : 02 / 09 / 2008
TOPLANTI SAATİ : 15:15
TOPLANTIYA KATILANLAR: : ..........., ...........
GÜNDEM:
1- Açılış.
2- Zümre başkanının açılış konuşması.
3- Milli Eğitimin Temel Kanununun incelenmesi ve amaçlarının planlara yansıtılması.
4- 2007-2008 öğretim yılında yapılan zümre toplantılarında alınan kararların incelenmesi.
5- Müfredat programlarının incelenmesi. 2602 sayılı T.D.
6- Atatürk İlke ve İnkılapları konularının yıllık ve günlük planlara alınması. 2488 - 2504 sayılı T.D. ve 27/04/1998
tarih ve 64 sayılı Talim Terbiye Komisyonu kararlarının incelenmesi.
7- Kimya dersinin amaçları ve açıklamalar
8- 2008-2009 öğretim yılı çalışma takviminin incelenmesi.
9- Yıllık ve günlük planların hazırlanmasında yeni değişiklikler dikkate alınarak temel alınacak esasların belirlenmesi. ( 2359, 2488 ve2551 sayılı T.D. )
10- Kimya dersinde işlenecek konuların tesbiti ve dağılımı.
11- Yazılı ve sözlü yoklama, gezi gözlem ve deney etkinliklerinde temel alınacak esasların belirlenmesi.
12- 2300 - 2438 sayılı T.D. doğrultusunda ödevlerde temel alınacak esasların belirlenmesi:
a) Ödevlerin veriliş ve toplanma tarihlerinin belirlenmesi.
b) Ödevlerin değerlendirilmesinde temel alınacak esaslar.
13- Ders, deney, araç-gereçlerinin görüşülmesi.
14- Laboratuar kullanımı ile ilgili esasların belirlenmesi.
15- Diğer zümre öğretmenleri ile işbirliği.
16- Bir önceki öğretim yılının başarı yönünden değerlendirilmesi ve başarıyı artıracak önlemlerin görüşülmesi.
17- Genişletilmiş bölge zümre toplantısı için görevlendirilecek öğretmen seçimi.
18- Dilek ve temenniler.
GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ:
1-Zümre başkanı Ahmet FIRIN 2008 - 2009 öğretim yılının hayırlı olması dileği ile toplantıyı açtı.
2- Zümre başkanının açılış konuşması
Toplantıya başkanlık eden Ahmet FIRIN; “yeni eğitim ve öğretim yılının hepimize hayırlı olmasını dilerim. Zümreler, ferdi planda branşın gelişmesine, bütün sınıflarda öğretim birliğinin sağlanmasına ve zümreler arası irtibat ve bilgi alış verişinin sağlanmasına vesiledir. Bu öğretim yılının verimli ve başarılı geçmesi için Atatürk`ün şu veciz sözünü hatırlatmak isterim “Asıl uğraşmaya mecbur olduğumuz şey, yüksek kültürde ve yüksek fazilette dünya birinciliğini tutturmaktır” diyerek toplantıyı başlattı.
3-. Milli Eğitimin Temel Kanununun incelenmesi ve amaçlarının planlara yansıtılması
Türk Mili Eğitiminin Genel Amaçları kimya öğretmeni Güler USTA tarafından okundu.

Genel Amaçlar;

1. Türk devrim ve ilkelerine ve Anayasa’da ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliğine bağlı; Türk Milleti’nin milli, ahlaki,insani,manevi ve kültürel değerlerini benimseyen,koruyan ve geliştiren;ailesini,vatanını,milletini seven ve daima yüceltmeye çalışan ;insan haklarına ve Anayasa’nın başlangıcındaki temel ilkelere dayanan demokratik,laik ve sosyal bir hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyeti’ne karşı görev ve sorumluluklarını bilen ve bunları davranış haline getirmiş yurttaşlar yetiştirmek.


2. Beden, zihin, ahlak, ruh ve duygu bakımından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere,hür ve bilimsel düşünme gücüne,geniş bir dünya görüşüne sahip, insan, haklarına saygılı,kişilik ve teşebbüse değer veren topluma karşı sorumluluk duyan ; yapıcı, yaratıcı ve verimli kişiler olarak yetiştirmek;

3. İlgi,istidat ve yeteneklerini geliştirerek bilgi,beceri davranışlar ve birlikte iş görme alışkanlığı kazandırmak suretiyle hayata hazırlamak ve onların,kendilerini mutlu kılacak ve toplumun mutluluğuna katkıda bulunacak bir meslek sahibi olmalarını sağlamak.

Türk Milli Eğitimi’nin temel ilkeleri kimya öğretmeni Güler USTA tarafından okundu.
Temel İlkeler;
1.Genellik ve Eşitlik
2.Ferdi ve Toplum İhtiyaçları
3.Yöneltme
4.Eğitim Hakkı
5.Fırsat Eşitliği
6.Süreklilik
7.Atatürk İnkılap ve İlkeleri ve Atatürk Milliyetçiliği
8.Demokrasi Eğitimi
9.Laiklik
10.Bilimsellik
11.Planlılık
12.Karma Eğitim
13.Okul ve Ailenin İşbirliği
14.Her yerde Eğitim





4-2007-2008 öğretim yılında alınan kararların başarıyla uygulandığı görüldü.
5- 2602 sayılı tebliğler degisindeki açıklamalar doğrultusunda 9. sınıfların müfredat programları incelendi. Müfradatın uygulanmasında yıllık planın takip edilmesi, ancak il düzeyinde yapılan ortak sınavlarda sorulan soruların, sınav tarihinden iki hafta önceki konulardan sorulması gerektiği, çünkü sınıf seviyelerine göre konular işlendiğinden,bazı sınıflar soru çıkan konuları görmemiş oluyor diye zümre başkanı Ahmet FIRIN öneride bulundu. Bu öneri yapılacak olan bölge toplantısında da belirtilmesi için oy birliğiyle karar alındı.
6- 2488 - 2504 sayılı T.D. ve 24/04/1988 tarih ve 64 sayılı Talim ve Terbiye Komisyonu Kararı incelendi ve Atatürk'ün "Bilim ve teknik için sınır yoktur." ve "Hayatta en hakiki mürşit ilimdir." özdeyişleri yıllık plana alınarak ilgili konularda yer verilmesi kararlaştırıldı
7- Kimya dersinin amaçları 2389 sayılı tebliğler dergisinden Zümre Başkanımız Ahmet FIRIN tarafından okundu.

Kimya dersinin amaçları;

1. Öğrenciyi, genel olarak ilmi gerçeklere ulaşmada izlenecek yöntem hususunda, Maddenin yapısı ve tabiatını anlamaya çalışan modern bilimin durmadan ilerlemekte en ön kesimine kadar getirmek.
2. Bu yol boyunca, kendisinden önemli ve çok sayıda bilgiler türetilecek nitelikteki prensiplere önem vermek ve bu prensiplerden kopup ezbere dayalı bilgiler vermekten kaçınmak,
3. Öğrenciye ilim kaynağının laboratuarda olduğunu aşılamak, imkan nispetinde bütün ilmi gerçeklere kendi yapacağı deneylerle ulaşmasını sağlamak, imkansızlık halinde gösteri deneyleri veya filmlere başvurmak,
4. Deney sonuçlarının değerlendirilmesinde ve tümevarımda tartışma ve kendi kendine bulma alışkanlığı kazandırmak,
5. Kimya laboratuar çalışmalarında pratik maharetler kazandırmak,
6. Böylece öğrenciyi kimya dersi disiplini ile ilgili ve ona dayalı bir yüksek öğrenim kurumuna hazırlamak

Açıklamalar

1. Öğrencilerde bağımsız düşünme, çalışma ve hevesli çabalarla bilgi edinme davranışını geliştirmelidir,
2. Öğrenciyi düşünmeye, denemeye, okumaya, tekrar denemeye ve kendi başına yargılara varmaya alıştırmalıdır,
3. Öğrenciler ferdi çalışmaya hazırlıklı bulunmaya, tartışmaya katılmaya yeni metotlar ve teknikler aramaya ve bunları uygulamaya teşvik edilmeli, başarıları değerlendirmelidir.
4. Dersler takdirden uzak olmalı, deney dışındaki faaliyetler öğretmenin yönettiği tartışmalar halinde geçmelidir.
5. Öğrencilere, ömürleri boyunca nasıl öğrenmeye devam edeceklerini öğretmek esas alınmalıdır. Yani öğrenme yolları öğretilmelidir.
6. Verilen temel bilgilerin öğrencinin daha sonra karşılaşacağı problemleri çözmede kullanması sağlanmalıdır.
7. Öğrencilere bilginin kendi kendine edinilmesi öğretilmelidir.

8- Yıllık çalışma takviminin incelenmesi ve yıllık planların hazırlanması
Kimya Zümre Başkanı Ahmet FIRIN bu seneki çalışma takvimine göre yıllık planlarımızı 36 hafta üzerinden yapmalıyız. Haftaların aylara göre dağılımı


Eylül 3 hafta Şubat 3 hafta
Ekim 4 hafta Mart 4 hafta
Kasım 4 hafta Nisan 5 hafta
Aralık 4 hafta Mayıs 4 hafta
Ocak 3 hafta Haziran 2 hafta

9- Yıllık ve günlük planların yapılmasında ve 2359, 2488 ve2551 sayılı tebliğler dergilerinden faydalanılacak.Öğrenci merkezli öğrenme teknikleri kullanılmasına ve öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre derslerin işlenmesine,konuların yıllık plana uygun şekilde dağıtılmasına karar verildi. Konuların dağıtılması sırasında özellikle konunun ağırlığına göre ders saatinin ayarlanması ve önemli gün ve haftalarda bu günlere ait konuların yıllık plana alınması .
10- Söz alan Zümre başkanı Ahmet FIRIN

Lise-1. sınıflarda 5 ünite var. Bu ünitelere aşağıdaki gibi zaman ayırabiliriz.
1-KİMYANIN GELİŞİMİ 8 Saat
2-BİLEŞİKLER 16 Saat
3 -KİMYASAL DEĞİŞİMLER 12 Saat
4-KARIŞIMLAR 16 Saat
5 -HAYATIMIZDA KİMYA 20 Saat
11- Derslerde kullanılacak metot ve tekniklerin konulara göre,öğrencinin başarı durumuna göre; beyin fırtınası ,işbirliğine dayalı, anlatım, soru-cevap, deney, gözlem, tümevarım, örnekleme, tartışma,gösteri gibi yöntemlerden faydalanılması karara bağlanmıştır. Etkin Öğrenme , İşbirlikli Öğrenme, Yaratıcı Düşünme, Eleştirel Düşünme, Yansıtıcı Düşünme, Yapısalcılık, Araştırmaya Dayalı Öğrenme,Probleme Dayalı Öğrenme gibi yöntemlerden de yararlanılacaktır.
Bu doğrultuda konulara göre seçilen en uygun yöntemler yıllık planda belirtilecektir.
Müfredat programına uygun olarak konularla ilgili gerekli deneylerin yapılmasına, mümkün olduğu kadar çok soru çözülmesine karar verilmiştir.Yazılı yoklama tarihleri genel olarak şu şekilde belirlenmiştir: 1. Dönemde 2 yazılı, Kasım ayının ikinci haftasında,2.Yazılı Ocak ayının ikinci haftasında, 2.Dönem de 2 yazılı yapılması ve tarihleri şöyle belirlendi. 1. Yazılı Nisan ayının ikinci haftasında, 2. yazılı ise, Mayıs ayının son haftasında yapılması kararlaştırılmıştır. 2. yazılıların ortak yazılı olarak yapılması kararlaştırıldı. Her dönem öğrencilere ikişer sözlü notu verilmesi kararlaştırıldı.
Yazılı değerlendirmelerde öğrencilerin değerlendirilmeleri açısından daha verimli olacağı için;çok sorulu,kısa cevaplı soruların sorulmasına, karar verildi. Sözlü değerlendirmelerde öğrencileri çalışmaya teşvik etmesi bakımından sınıftaki sorulara alınan güzel cevaplara anında not defterine sözlü notu şeklinde işlenmesine karar verilmiştir.






12- 2300 ve 2348 sayılı Tebliğler Dergilerinde öğrencilere verilecek ödevlerin, ödev yönetmeliğine uygun olarak fazla zaman almayacak şekilde öğrencinin ilgisini çekmesi açısından günlük hayattan ve güncel olaylardan seçilmesi gerektiği belirtildi. Ödev konuları öğrencilere dağıtılırken öğrencilerin isteklerine göre ,müfredat proğramı dikkate alınarak ve her öğrenciye farklı ödev konusu verilecektir.





KİMYA DERSİ YILLIK ÖDEV TAKİP ve DEĞERLENDİRME FORMU

ÖĞRENCİNİN DERS :
ADI DEĞERLENDİRME SONUCU
SOYADI NOT RAKAMLA............
SINIFI NOT YAZIYLA ........
NUMARASI ADI SOYADI.............................
ÖDEVİN VERİLDİĞİ TARİH .../..../2007 İMZA
ODEVİN TESLİM TARİHİ .../..../2008

ÖDEVİN KONUSU: .................................................. .............................................
S.N. DEĞERLENDİRİLECEK HUSUSLAR PUAN VERİLEN PUAN DÜŞÜNCELER
1- Ödev hazırlama planı yapması ve uygulama başarısı 10
2- Ödev için gerekli bilgi, doküman, araç, gereç toplaması ve kullanması 10
3- Kendisini geliştirmek amacı ile ödevi bizzat yapması ve çabası 10
4- Ödev hazırlama sırasında ders öğretmeni ile diyalog kurması 10
5- Kaynak kişilerle, varsa grupla iletişim kurabilme yeteneği 15
6- Ödevin doğruluk ve kullanılabilirlik derecesi 10
7- Ödevin yazım kurallarına ve dersin özel kurallarına uygunluğu 5
8- Düzgün ifade kullanma ve anlaşılabilir olması 5
9- Ödevin sunumu ve ödevle ilgili
Soruları cevaplandırması 20
10- Ödevin zamanında teslim edilmesi 5
TOPLAM 100

Yapılan faaliyetler Alınan kararlar Tarih İmza
1. Görüşme

2. Görüşme

3. Görüşme

AÇIKLAMALAR:
1- Ödev konusu öğrenciye imza karşılığı bildirilecektir.
2- Öğrencinin ders öğretmeni ile görüşmesinde, öğretmen tarafından notlar alınacaktır.
3- Her öğretmen verdiği ödevlerle ilgili formları dosyalayacaktır
4- Öğrencinin çalışma planı, bilgi, doküman ve araç - gereç listesi, iletişim kurduğu kaynak kişilerin listesi, ödevin sonundaki yararlanılan kaynaklar bölümünde belirtilecektir.
5-Yıllık ödev takip ve değerlendirme formu doldurularak idareye teslim edilecektir.
Yıllık ödev konularının kasım ayının ikinci haftasında ilgili öğrencilere dağıtılmasının ve Nisan ayının ikinci haftasında ise hazırlanan ödevlerin toplanmasının uygun olacağı kararlaştırıldı.

13- Kimya dersinde yapılacak deneyler için genel olarak araç ve gereçin okulumuzda bulunduğu tespit edildi. Ayrıca ders kitapları ve yardımcı kitaplar, tablo ve şemalar, laboratuar araçları,maketler, bilgisayar,projeksiyon cihazı, video v.b. materyallerin kullanılmasına karar verildi.
14- Laboratuarın düzenlenmesine, laboratuarda yapılacak dersler için program çıkarılmasına karar verildi. Ahmet FIRIN: özellikle öğrencilerin laboratuar güvenliği konusunda bilinçlendirilmesi gerektiğini belirtirken, laboratuar malzemelerinin, deney araç ve gereçlerinin de öğrencilere tanıtılması gerektiğini söyledi. Yıl içerisinde yapılacak olan deneyleri, yıllık planlarının yapılıp deney raporlarının hazırlanması ve ders saatleri elverdiği ölçüde uygulamalı çalışmaların yapılması gerektiği söyledi.







15- Güler USTA : Öğrencilerin işlem gerektiren konularda zorlandıklarını bu yüzden matematik öğretmeni ile sıkı bir işbirliği içerisinde bu konuların işlenmesi gerektiğini, söyledi. Dört işlem, oran orantı, üslü sayılar, logaritma konularında matematik öğretmeni ile işbirliği yapılması, Dilimizin yazılı ve sözlü olarak doğru kullanılması ile ilgili Türk Dili Ve Edebiyatı öğretmeni le işbirliği yapılması, Atom teorileri konusunda fizik öğretmeniyle işbirliği yapılması,çevre kimyası ile coğrafya öğretmeniyle işbirliğine,biyoloji öğretmenleriyle de solunum,fotosentez konularında işbirliğine gitmeye karar verildi.
16- Genellikle kimya dersinde başarının yüksek olduğu görülmüştür. Başarının artırılması ile ilgili öğrenciyi aktif kılacak şekilde derslerin işlenmesi kararlaştırıldı. Öğrencilerin derslere mutlaka hazırlıklı gelmeleri sağlanıp derste sorular sorularak, bunun tespit edilip değerlendirilmesi sağlanacaktır. Öğrencilerin derse olan ilgileri, okul içi ve dışı gösterdikleri güzel davranışlar da sınıf içinde ödüllendirilecek.
Öğrencileri sınıfta aktif kılabilmek için sık sık soru-cevap yöntemi kullanılacak ve anında değerlendirilecektir. Dersin sonunda mutlaka bir ödev verilecek ve ödev kontrollerinin yapılması sağlanacaktır. Sorunlu öğrenciler ( başarı ve davranış yönünden ) teke tek görüşülüp gerektiğinde velisi ile görüşülmesi kararlaştırıldı.
Kaynak: ReformTürk http://www.reformturk.com/lise-kimya-dersi/54486-2008-2009-ogretim-yili-9-sinif-kimya-dersi-1-yari-yil-kimya-zumre.html#post111379
17- Yapılacak olan bölge zümre toplantısına katılmak üzere Ahmet FIRIN seçildi.
18- 2008-2009 Öğretim yılının öğrencilerimize, Milli Eğitim çalışanlarına ve Türk Milletine hayırlı olması dileğiyle toplantıya son verilmiştir.

ALINAN KARARLAR :

1- 2488 ve 2504 S.T. dergilerindeki Atatürkçülük konuları yeri gelince derste işlenmesi kararlaştırıldı.

2- Konuların dağıtılması sırasında özellikle konunun ağırlığına göre ders saatinin ayarlanması ve önemli gün ve haftalarda bu günlere ait konuların yıllık plana alınması .Ayrıca resmi tatillerin dikkate alınarak ve özellikle 19 Mayıs'tan sonra öğrenci ilgisinin azalmasından dolayı konuların buna uygun bir şekilde dağıtılması gerektiği kararlaştırıldı.

3- Derslerde kullanılacak metot ve tekniklerin konulara göre,öğrencinin başarı durumuna göre; beyin fırtınası ,işbirliğine dayalı, anlatım, soru-cevap, deney, gözlem, tümevarım, örnekleme, tartışma,gösteri gibi yöntemlerden faydalanılması karara bağlanmıştır. Etkin Öğrenme , İşbirlikli Öğrenme, Yaratıcı Düşünme, Eleştirel Düşünme, Yansıtıcı Düşünme, Yapısalcılık, Araştırmaya Dayalı Öğrenme,Probleme Dayalı Öğrenme gibi yöntemlerden de yararlanılacaktır.
Bu doğrultuda konulara göre seçilen en uygun yöntemler yıllık planda belirtilmesine karar verildi.

4- Müfredat programına uygun olarak konularla ilgili gerekli deneylerin yapılmasına, mümkün olduğu kadar çok soru çözülmesine karar verilmiştir.Yazılı yoklama tarihleri genel olarak şu şekilde belirlenmiştir: 1. Dönemde 2 yazılı, Kasım ayının ikinci haftasında,2.Yazılı Ocak ayının ikinci haftasında, 2.Dönem de 2 yazılı yapılması ve tarihleri şöyle belirlendi. 1. Yazılı Nisan ayının ikinci haftasında, 2. yazılı ise, Mayıs ayının son haftasında yapılması kararlaştırılmıştır. 2. yazılıların ortak yazılı olarak yapılması kararlaştırıldı. Her dönem öğrencilere ikişer sölü notu verilmesi kararlaştırıldı.
Yazılı değerlendirmelerde öğrencilerin değerlendirilmeleri açısından daha verimli olacağı için;çok sorulu,kısa cevaplı soruların sorulmasına, karar verildi. Sözlü değerlendirmelerde öğrencileri çalışmaya teşvik etmesi bakımından sınıftaki sorulara alınan güzel cevaplara anında not defterine sözlü notu şeklinde işlenmesine karar verilmiştir.

5- Laboratuarda yapılacak dersler için program çıkarılmasına karar verildi.

6- Öğrencilerin işlem gerektiren konularda zorlandıklarını bu yüzden matematik öğretmeni ile sıkı bir işbirliği içerisinde bu konuların işlenmesi gerektiğini, söyledi. Dört işlem, oran orantı, üslü sayılar, logaritma konularında matematik öğretmeni ile işbirliği yapılması, Dilimizin yazılı ve sözlü olarak doğru kullanılması ile ilgili Türk Dili Ve Edebiyatı öğretmeni le işbirliği yapılması, Atom teorileri konusunda fizik öğretmeniyle işbirliği yapılması,çevre kimyası ile coğrafya öğretmeniyle işbirliğine,biyoloji öğretmenleriyle de solunum,fotosentez konularında işbirliğine gitmeye karar verildi.

7- İl düzeyinde yapılan ortak sınavlarda sorulan soruların, sınav tarihinden iki hafta önceki konulardan sorulması gerektiği, çünkü sınıf seviyelerine göre konular işlendiğinden,bazı sınıflar soru çıkan konuları görmemiş olabileceğinden, eğitim bölgesi zümresinde bu durumun belirtilmesi kararlaştırıldı.

8- Öğrencilerin derslere mutlaka hazırlıklı gelmeleri sağlanıp derste sorular sorularak, bunun tespit edilip değerlendirilmesi sağlanacaktır. Öğrencilerin derse olan ilgileri, okul içi ve dışı gösterdikleri güzel davranışlar da sınıf içinde ödüllendirilecek.
Öğrencileri sınıfta aktif kılabilmek için sık sık soru-cevap yöntemi kullanılacak ve anında değerlendirilecektir. Dersin sonunda mutlaka bir ödev verilecek ve ödev kontrollerinin yapılması sağlanacaktır. Sorunlu öğrenciler ( başarı ve davranış yönünden ) teke tek görüşülüp gerektiğinde velisi ile görüşülecektir.

9- Yıllık ödevlerin yukarıdaki tabloda belirtilen esaslar doğrultusunda verilmesi, takip edilmesi ve değerlendirilmesine karar verildi.
Yıllık ödev konularının kasım ayının ikinci haftasında ilgili öğrencilere dağıtılmasının ve Nisan ayının ikinci haftasında ise hazırlanan ödevlerin toplanmasının uygun olacağı kararlaştırıldı.

................
Kimya Öğretmeni
02.09.2008
...............
Okul Müdürü