Giriş


REFORMTÜRK 17. YIL


2 sonuçtan 1 ile 2 arası
  1. #1
    **NUR** Beyza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10 Eylül 2006
    Yer
    Konya, Turkey
    Mesajlar
    4,214
    Tecrübe Puanı
    100

    Standart Kimya Dersi Zümre Öğretmenler Tutanağı

    2007-2008 Kimya Dersi Zümre Öğretmenler Tutanağı 8 Ays, 1 Hafta ago Başarı: 25 BAYBURT ANADOLU LİSESİ 2007 -2008 ÖĞRETİM YILI KİMYA DERSİ 1.DÖNEM ZÜMRE ÖĞRETMENLER TOPLANTI TUTANAĞIDIR.


    Toplantı tarihi:12-09-2007
    Toplantı saati : 10.00
    Toplantı yeri : Öğretmenler odası
    Toplantı No : 1

    GÜNDEM
    1.Açılış ve yoklama.
    2.Bir önceki toplantı kararlarının gözden geçirilmesi.
    3. T.C. Anayasasının Türk Milli Eğitimi ile ilgili maddelerinin okunması
    4. 1739 sayılı tebliğler dergisinden Milli Eğitim Temel Kanununun Genel ve Özel Amaçlarının incelenmesi ve okunması
    5. 2104, 2212 ve 2488 sayılı tebliğler dergisinden Atatürk İlke İnkılaplarının okunması ve incelenmesi
    6. 25.05.1992 tarih ve 2359 sayılı tebliğler dergisinden Kimya dersinin amaçlarının ve müfredatının incelenmesi, derslere uygulanması ve 01/051992 tarih ve 127 sayılı kararı ile kabul edilen Kimya dersinin amacının ve müfredatının incelenmesi, derslere uygulanması
    7.2519 sayılı T.D. ve 2300 sayılı tebliğler dergisinden ödev yönetmeliğinin incelenmesi, ödev konularının belirlenmesi ve puanlama bareminin oluşturulması
    8. Mayıs-2004 tarih ve 2560 sayılı tebliğler dergisine göre yıllık planların yapılması
    9. İş takviminin gözden geçirilmesi.
    10.Diğer zümre öğretmenleri ile işbirliği
    11.Konuların ağırlıklarına göre zaman ayarlaması yapılması. Eğitim-öğretim metot ve teknikleri
    12.Ölçme ve değerlendirme esaslarının tespiti.
    13.Başarının arttırılması için alınabilecek tedbirler.
    14.Öğrencileri zararlı alışkanlıklardan korumak için alınabilecek tedbirler. Rehberlik servisi ile işbirliği
    15. Dilek ve temenniler.

    GÖRÜŞMELER:
    1. Kimya zümre öğretmenler toplantısı 12-09-2006 tarihinde zümre başkanı Okul Müdür Yardımcısı Cabir KARTAL tarafından iyi dileklerle açıldı.Coşkun YILDIZ toplantıda hazır bulundu ve gündem maddelerinin görüşülmesine geçildi.

    2. Bir önceki zümre kararları Cabir KARTAL tarafından okundu alınan kararlara uyulduğu görüldü.
    3. T.C. Anayasasının Eğitim ve Öğretim Hakkı ve Ödevini bildiren 42. maddesi okundu.
    Zümre başkanı Okul Müdür Yardımcısı Cabir KARTAL “Eğitim ve öğretim Atatürk İlke ve İnkılapları doğrultusunda çağdaş bilim ve eğitim esaslarına göre yapılacaktır.” ilkesinin göz önünde bulundurulmasının önemli olduğunu belirtti
    4. Zümre başkanı Okul Müdür Yardımcısı Cabir KARTAL, 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanununun Genel ve Özel Amaçları ile Türk Mili Eğitim’inin Temel İlkeleri’ni okudu.Bu ilkelere bağlı kalınarak geleceğimiz olan gençlerimizi en iyi düzeyde yetiştirmemiz gerektiğini söyledi.
    Arıca Atatürk İnkılaplarına ve Anayasasının başlangıcında ifadesini bulan Türk milliyetçiliğine bağlı; Türk milletinin milli, ahlaki, insani ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren; ailesini vatanını, milletini seven ve daima yüceltmeye çalışan, insan haklarına ve anayasanın başlangıcındaki temel ilkelere dayanan milli, demokratik, laik ve sosyal bir hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyeti’ne karşı görev ve sorumluluklarını bilen ve bunları davranış haline getiren vatanseverler yetiştirmek gerektiğini söyledi.
    5. 2104, 2212 ve 2488 sayılı tebliğler dergisinden Atatürk İlke ve İnkılapları okundu.
    Okul Müdür Yardımcısı Cabir KARTAL; Atatürk’ün ilime ve bilime verdiği önem üzerinde durularak, konuların özelliğine göre Atatürk İlke ve İnkılapları’nın önemine değinilmesi, bunun içinde tarih branş öğretmenleriyle işbirliği halinde olunması gerektiğini, gençlerin iyi birer Atatürk ve Türk Milliyetçisi olarak yetiştirilmesi gerektiğini Türk Milletinin milli, ahlaki ve kültürel değerlerine bağlı ve onu benimseyen, koruyan, geliştiren bir nesil’e sahip olabilmek için Atatürk’ün ilim ve bilimi öne çıkaran özdeyişlerinin yıllık plana alınması ve işlenmesinin önemli olduğunu belirtti.
    Coşkun YILDIZ ; Atatürkçü düşünce sisteminde; “Akılcılık ve Bilime Verilen Önem”, “Akılcılığın Gerçekçilik ve Yapıcılıkla İlişkisi”, “Akılcılığın Sorumlulukla Olan İlişkisi”, “Bilimin İnsan Hayatındaki Yeri ve Önemi”, “Bilim ve Teknolojiyi Uygularken Göz önünde Bulundurulacak Esaslar”, “Akılcılığın Temeli Bilim ve Teknoloji”, “Hayatta En Hakiki Mürşit İlimdir” prensibine yeri geldikçe temas edilmesinin, ayrıca bazı konuların sonlarında yer alan okuma parçalarının sınıfta okunup gerekli açıklamalarda bulunulmasının çok yararlı olacağını söyledi.

    6. 25.05.1992 tarih ve 2359 sayılı tebliğler dergisinden Kimya ders müfredatı ve amaçları okundu. Okul Müdür Yardımcısı Cabir KARTAL, öğrencilere genel olarak ilmi gerçeklere ulaşmada ki metotların verilmesi ve kavratılmasının önemli olduğunu, kimya’nın ezber değil deney dersi olduğunu, bu nedenle kimya derslerinin teorik ile beraber pratiğe dayalı verilmesinin gerekliliğini belirtti.
    Coşkun YILDIZ; Kimya maddeyi tanıma, ayırt edebilme ve miktarını çeşitli yöntemlerle hesaplayabilme, bulduğu sonuçları değerlendirerek insanlığın hizmetine sunan pozitif bir bilim dalıdır. Bu nedenle öğrenciyi düşünmeye, denemeye, okumaya, uygulamaya, bulgular elde etmeye, elde ettiği bulguları yorumlamaya ve karar vermeye yönlendirmenin önemli olduğunu, her şeyden önce kendisine güvenmesi ve inanması gerektiğini söyledi.
    Kaynak: ReformTürk http://www.reformturk.com/lise-kimya-dersi/50648-kimya-dersi-zumre-ogretmenler-tutanagi.html#post103393
    Ayrıca; hayatın her anında, var olan her şeyin bir şekilde kimya ile bağlantılı olduğunu, öğrencilerin yaşamları boyunca gerekli olacak bazı temel kimya bilgilerini mutlaka bilmesi gerektiğini söyledi.
    7. Okul Müdür Yardımcısı Cabir KARTAL, 27.11.1989 tarih ve 2300 sayılı tebliğler dergisinde yayımlanan ödev yönetmeliğinde bulunan;
    “Madde:9. Ödev, eğitim ve öğretim sürecinde yer alan faaliyetlerden biri olup öğrencilerin kendi kendilerine veya grup halinde severek yapmaları, onlardan çalışma ve başarma istek ve hevesi yaratması bakımından önem taşır.” ifadesine göre verilen ödev konusunun öğrenciyi; anlayamadığı konuyu kavramaya, inceleme ve araştırmaya, öğrenmekte zorlandığı konuyu sorumluluk alarak öğrenmeye, edindiği becerisini çevresiyle paylaşmaya hem dersi sevdirici ve hem de ilgisini artırıcı nitelikte olması gerektiğini belirtti.
    Coşkun YILDIZ; Yıllık ödev konularının kasım ayının ilk haftasında ilgili öğrencilere dağıtılmasının ve Nisan ayının ilk haftasında ise hazırlanan ödevlerin toplanmasının uygun olacağı kararlaştırıldı.
    Ödev puanlama baremi ise;
    a) Konu bilgisi : 45 puan
    b) Tertip, düzen ve imla kuralı : 25 puan
    c) Zamanında teslim : 15 puan
    d) Kaynaklardan yararlanma : 15 puan
    şeklinde belirlenmiştir.

  2. #2
    **NUR** Beyza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10 Eylül 2006
    Yer
    Konya, Turkey
    Mesajlar
    4,214
    Tecrübe Puanı
    100

    Standart Yanıt: Kimya Dersi Zümre Öğretmenler Tutanağı

    2007 – 2008 öğretim yılı Kimya dersleri ödev konuları aşağıdaki gibi belirlenmiştir:
    Kimya – I –
    1. Çözünürlük hakkında ,
    2. Maddelerin ayrılması hakkında,
    3. Atomun yapısı ve Modern Atom Modeli hakkında,
    4. Periyodik cetvel hakkında,
    5. Kimyasal bağlar ve türleri hakkında,
    6. Mol kavramı hakkında
    Kimya – 2 –
    1.Maddenin gaz hali
    2.Kimyasal reaksiyonlar
    3.Maddenin yoğun fazları
    4.Radyoaktivite
    5.Kimyasal reaksiyonlar ve enerji
    Kimya – 3 –
    1.Kimyasal reaksiyonların hızları
    2.Kimyasal denge
    3.Asitler ve bazlar
    4.Yükseltgenme indirgenme

    8. Okul Müdür Yardımcısı Cabir KARTAL İş takvimine göre, I.Yarıyılın; Eylül 2, Ekim 5, Kasım 4, Aralık 4, Ocak 4 olmak üzere 19 hafta, II.yarıyılın ise; Şubat 3, Mart 4, Nisan 5, Mayıs 4, Haziran 2 olmak üzere 18 hafta olup toplamda ise 37 hafta olarak planlara yansıması gerektiğini söyledi. Ayrıca planın, eğitim ve öğretimde bütünlüğü ve birlikte hareket etmeyi sağlayacağını, kimya ders amaçlarına ve başarıya daha kolay ulaşılacağını, derslerin daha verimli hale geleceğini söyledi.
    Ayrıca Mayıs 2004 tarih ve 2560 sayılı tebliğler dergisinde yayınlanmış olan, varılacak hedef ve kazandırılacak davranışları içeren yeniden düzenlenmiş olan “ünitelendirilmiş yıllık plan” sistemine göre planların yapılması gerektiğini söyledi.
    Kaynak: ReformTürk http://www.reformturk.com/lise-kimya-dersi/50648-kimya-dersi-zumre-ogretmenler-tutanagi.html#post103394
    9. Okul Müdür Yardımcısı Cabir KARTAL; iş takvimine göre, I.yarıyılın 17 Eylül 2007 Pazartesi günü başlayacağını ve 25 Ocak 2008 Cuma günü sona ereceğini, II.Yarıyılın 11 Şubat 2008 Pazartesi günü başlayıp 13 Haziran 2008 Cuma günü sona ereceğini söyledi..
    Coşkun YILDIZ ise, öğretim yılı içerisinde, bazı derslerin ortak sınavları ile sınıflar düzeyindeki deneme sınavlarını dikkate aldığımızda aksayan dersler ve olası iklim şartlarının oluşturacağı olumsuz durumların getireceği tatilleri dikkate almalıyız, dedi.
    10. Diğer zümre öğretmenleri işbirliği ile koordineli çalışmanın önemine değinen Okul Müdür Yardımcısı Cabir KARTAL elektroliz konusunda elektrik devresi kurulması ile iletkenlik ölçümleri deneylerinde Fizik öğretmenleri ile matematiksel bazı hesaplamalar konusunda Matematik öğretmenleri, kimyanın tarihçesi konusunda Tarih öğretmenleri ile işbirliği, doğru ve olumlu cümle ve imla kullanımı konusunda Edebiyat öğretmenleri işbirliği, karbonhidratların biyolojik önemi, fermantasyon ve fotosentez konusunda Biyoloji öğretmenleri ile işbirliği yapılmasının gerektiğini söyledi.
    11. Okul Müdür Yardımcısı Cabir KARTAL; genel olarak ders işleme metot ve tekniklerin,
    a) Anlatım
    b) Soru-cevap
    c) Gösteri
    d) Deney, gezi, gözlem
    e) İnceleme,araştırma
    f) Problem çözme


    olduğunu belirtti. Buna göre zümre öğretmenleri;
    a) Soru-cevap yönteminin öğrencilerde analitik düşüncenin uyarılmasında, ayrıca konunun pekiştirilmesinde ve kolay kavratılmasında önemli olduğu,
    b) Okulun laboratuar araç-gereçleri nispetinde gösteri deneylerinin hazırlanması ve yapılmasının konuyu kavramayı daha da kolaylaştırdığı,
    c) Öğrencilerin derse daha geniş katılımını sağlamak için öğrencilere ferdi olabileceği gibi, grup yada sınıf olarak ders dışında araştırma ve inceleme ödevlerinin verilmesinin sorumluluk bilinci kazandıracağı,
    d) Yeni konuya başlamadan önce, daha önce işlenen konuların kısa bir tekrarının yapılmasının, bu tekrarın soru-cevap, özet anlatım ve örnekleme gibi öğrenci katılımlı olması halinde öğrencilerin derse ve yeni konuya daha iyi motive olmuş olarak katılmasının sağlanacağı,
    e)Ders işlenişinin süre dolmadan birkaç dakika önce tamamlanması halinde, anlatılan konunun değerlendirme soruları ve cevapları ile daha pekiştirileceği,
    f) Konuların özelliğine göre değerlendirme sorularının ve örneklemelerin ezbercilikten çok yorumlamaya dayalı olması, mümkünse günlük yaşamın içinden olması halinde bilgilerin daha kalıcı olacağı,
    g)“Yanlış cevap yoktur, yanlış soru vardır” ilkesinden hareketle cevabı içinde gizli sorular sorulmasının doğru düşünmeyi artıracağı,
    h) Öğrenci seviyesine uygun dil ve terimler kullanılmasının anlamayı kolaylaştıracağı,
    I) Soruların doğru cevaplanması halinde not ile değerlendirerek ödül sisteminin uygulanması ile bütün öğrencilerin derse katılımının teşvik edileceği,
    k) Doğrudan kişiye yönelik soru sorma tekniği uygulanıyor ise, sıralı yöntemin uygulanmaması, karışık yöntemle soru sorulacak kişinin seçilmesi ile tüm sınıfın dikkatli ve ilgili olmasının sağlanacağı,
    l) Grup çalışmaları ile her öğrenciye görev verilerek faal hale getirilmesinin katılımı
    artıracağı,
    m) Öğrenmeleri güçlü olanlarla zayıf olanlardan oluşturulacak gruplarda bilenler bilmeyenlere yardımcı olsun metodu uygulanarak seviye farkının azaltılacağı,
    n) Eğitim; davranış değişikliği süreci olduğuna göre,geleceğin büyükleri olan gençlerimizde gerçek dünya değerlerine göre, bilgi, beceri ve davranış değişimi ile başarma inancının ve güveninin geliştirilmesi için etkin rehberlik çalışmalarının önemli olduğu,
    kanaati ve düşünce birliğine varmışlardır.
    Coşkun YILDIZ; okulun teknik imkanlarının birçok okuldan daha iyi olduğunu, ders için gerekli konu anlatım CD’leri, bilgisayarlar fen laboratuarı gibi imkanlardan yararlanılabileceğini söyledi.
    12. Yazılılar yönetmelikler doğrultusunda yapılacak lise9. sınıflarda 1 dönemde 2 yazılı 10.Sınıflarda ve 11. sınıflarda her dönem 3’er sınav yapılacak Kısa cevaplı çok soru sorulacak sorular hazırlanırken sınıfın ve öğrencilerin seviyesi göz önünde bulundurulacak aynı zamanda ders etkinliğinin değerlendirilmesi şeklinde düşünülecek.
    Yazılı sınavlar öğrencilere en az bir hafta önceden duyurulacak.
    Ayrıca lise son sınıf öğrencilerine deneme sınavları yapılacak dershanelerden alınan test soruları uygulanacak.
    13. Okul Müdür Yardımcısı Cabir KARTAL neyi niçin öğrenmesi gerektiğini bilmesi gerekir,dersin başında öğrenci konudan haberdar edilmeli gerekli motivasyon sağlanmalıdır dedi.Örneklerin öğrencilere verdirilebileceğini ve konunun anlaşılabilmesi için günlük hayattan örnekler verilmelidir dedi.
    Coşkun YILDIZ şekil şema grafik gibi araçların görsel araçların kullanılmasın gerekli olduğunu söyledi.Ayrıca öğrencilere daha sevecen yaklaşmanın onlara büyük insan gibi değer vermenin başarıyı arttıracağını söyledi . Ayrıca velilerle iş birliğine gidilerek verimli ders çalışma sorumluluk alma arkadaşları ile iyi ilişkiler konusunda veli ve öğrenci bilinçlendirilmeli dedi. Ayrıca öğretmenler konuların düzeyinin üstüne çıkmamalı öğrenciyi iyi tanıyıp seviyesine uygun ders işlemeli öğrenciyi aktif hale getirmeli. bir bilim adamı gibi gözlem ve deney yapma fırsatı vermeli Kimyanın günlük hayatla ilişkisini öğrenciye kavratırsak ilgi duyduğu konuları daha iyi öğrenir dedi laboratuardan maksimum faydalanılmalı dedi.
    Sonuç olarak : Konuyla ilgili kaynaklar araştırma soruları öğrenciye öğretmen tarafından verilebilir. Öğrenciler derslerde mümkün olduğu kadar aktif hale getirilecek konudan haberdar edilecekler.. verilen örnekler anlaşılır ve genelde günlük hayattan olacak
    Deneylere ağırlık verilecek ders araç gereçleri etkin olarak kullanılacak. Öğrencilere daha sevecen yaklaşılacak velilerle iş birliğine gidilerek veli ve öğrenci bilinçlendirilecek.
    14. Derslerde zararlı alışkanlıkların uyuşturucu sigara alkol gibi kötü ve olumsuz yönleri sık sık vurgulanacak.
    Zümre Başkanı Okul Müdür Yardımcısı Cabir KARTAL; öğrencilerden ekonomik durumu zayıf, anne-baba ayrı, psikolojik sorunları olan, önemli sağlık sorunları bulunan, okula geliş-gidişlerde önemli sorunlar yaşayan, arkadaşlarıyla ciddi uyum sorunları olan, ders çalışmak ve başarılı olmak isteyen ancak verimli ve planlı çalışma metotlarını bilmeyen, çekingen, sıkılgan, kendisini aşan sorunlarını ailesi ve öğretmenleri ile paylaşmakta zayıf olan öğrencileri belirleyelim ve rehberlik servisi ile işbirliği yaparak bu öğrencileri kazanalım, dedi.
    15. Okul Müdür Yardımcısı Cabir KARTAL katıldığınızdan dolayı teşekkür eder çalışmalarınızda başarılar dilerim diyerek toplantıyı kapattı.


    Cabir KARTAL Coşkun YILDIZ
    Zümre başkanı Kimya Öğretmeni




    UYGUNDUR

    12/09/2007
    Suat ŞENER
    Okul Müdürü

    ALINTI

Benzer Konular

  1. Kimya dersi 2. dönem zümre toplantı tutanağı
    By Beyza in forum Lise Kimya Dersi
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 16.Şubat.2011, 22:25
  2. Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 22.Haziran.2009, 00:09
  3. Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 14.Haziran.2009, 22:05
  4. Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 09.Haziran.2009, 22:50
  5. Fizik Dersi Zümre Öğretmenler Tutanağı
    By Beyza in forum Lise Fizik Dersi
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 13.Haziran.2008, 09:56

Bu Konudaki Etiketler


Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.