2007 – 2008 öğretim yılı Kimya dersleri ödev konuları aşağıdaki gibi belirlenmiştir:
Kimya – I –
1. Çözünürlük hakkında ,
2. Maddelerin ayrılması hakkında,
3. Atomun yapısı ve Modern Atom Modeli hakkında,
4. Periyodik cetvel hakkında,
5. Kimyasal bağlar ve türleri hakkında,
6. Mol kavramı hakkında
Kimya – 2 –
1.Maddenin gaz hali
2.Kimyasal reaksiyonlar
3.Maddenin yoğun fazları
4.Radyoaktivite
5.Kimyasal reaksiyonlar ve enerji
Kimya – 3 –
1.Kimyasal reaksiyonların hızları
2.Kimyasal denge
3.Asitler ve bazlar
4.Yükseltgenme indirgenme
8. Okul Müdür Yardımcısı Cabir KARTAL İş takvimine göre, I.Yarıyılın; Eylül 2, Ekim 5, Kasım 4, Aralık 4, Ocak 4 olmak üzere 19 hafta, II.yarıyılın ise; Şubat 3, Mart 4, Nisan 5, Mayıs 4, Haziran 2 olmak üzere 18 hafta olup toplamda ise 37 hafta olarak planlara yansıması gerektiğini söyledi. Ayrıca planın, eğitim ve öğretimde bütünlüğü ve birlikte hareket etmeyi sağlayacağını, kimya ders amaçlarına ve başarıya daha kolay ulaşılacağını, derslerin daha verimli hale geleceğini söyledi.
Ayrıca Mayıs 2004 tarih ve 2560 sayılı tebliğler dergisinde yayınlanmış olan, varılacak hedef ve kazandırılacak davranışları içeren yeniden düzenlenmiş olan “ünitelendirilmiş yıllık plan” sistemine göre planların yapılması gerektiğini söyledi.
Kaynak: ReformTürk http://www.reformturk.com/lise-kimya-dersi/50648-kimya-dersi-zumre-ogretmenler-tutanagi.html#post103394
9. Okul Müdür Yardımcısı Cabir KARTAL; iş takvimine göre, I.yarıyılın 17 Eylül 2007 Pazartesi günü başlayacağını ve 25 Ocak 2008 Cuma günü sona ereceğini, II.Yarıyılın 11 Şubat 2008 Pazartesi günü başlayıp 13 Haziran 2008 Cuma günü sona ereceğini söyledi..
Coşkun YILDIZ ise, öğretim yılı içerisinde, bazı derslerin ortak sınavları ile sınıflar düzeyindeki deneme sınavlarını dikkate aldığımızda aksayan dersler ve olası iklim şartlarının oluşturacağı olumsuz durumların getireceği tatilleri dikkate almalıyız, dedi.
10. Diğer zümre öğretmenleri işbirliği ile koordineli çalışmanın önemine değinen Okul Müdür Yardımcısı Cabir KARTAL elektroliz konusunda elektrik devresi kurulması ile iletkenlik ölçümleri deneylerinde Fizik öğretmenleri ile matematiksel bazı hesaplamalar konusunda Matematik öğretmenleri, kimyanın tarihçesi konusunda Tarih öğretmenleri ile işbirliği, doğru ve olumlu cümle ve imla kullanımı konusunda Edebiyat öğretmenleri işbirliği, karbonhidratların biyolojik önemi, fermantasyon ve fotosentez konusunda Biyoloji öğretmenleri ile işbirliği yapılmasının gerektiğini söyledi.
11. Okul Müdür Yardımcısı Cabir KARTAL; genel olarak ders işleme metot ve tekniklerin,
a) Anlatım
b) Soru-cevap
c) Gösteri
d) Deney, gezi, gözlem
e) İnceleme,araştırma
f) Problem çözme
olduğunu belirtti. Buna göre zümre öğretmenleri;
a) Soru-cevap yönteminin öğrencilerde analitik düşüncenin uyarılmasında, ayrıca konunun pekiştirilmesinde ve kolay kavratılmasında önemli olduğu,
b) Okulun laboratuar araç-gereçleri nispetinde gösteri deneylerinin hazırlanması ve yapılmasının konuyu kavramayı daha da kolaylaştırdığı,
c) Öğrencilerin derse daha geniş katılımını sağlamak için öğrencilere ferdi olabileceği gibi, grup yada sınıf olarak ders dışında araştırma ve inceleme ödevlerinin verilmesinin sorumluluk bilinci kazandıracağı,
d) Yeni konuya başlamadan önce, daha önce işlenen konuların kısa bir tekrarının yapılmasının, bu tekrarın soru-cevap, özet anlatım ve örnekleme gibi öğrenci katılımlı olması halinde öğrencilerin derse ve yeni konuya daha iyi motive olmuş olarak katılmasının sağlanacağı,
e)Ders işlenişinin süre dolmadan birkaç dakika önce tamamlanması halinde, anlatılan konunun değerlendirme soruları ve cevapları ile daha pekiştirileceği,
f) Konuların özelliğine göre değerlendirme sorularının ve örneklemelerin ezbercilikten çok yorumlamaya dayalı olması, mümkünse günlük yaşamın içinden olması halinde bilgilerin daha kalıcı olacağı,
g)“Yanlış cevap yoktur, yanlış soru vardır” ilkesinden hareketle cevabı içinde gizli sorular sorulmasının doğru düşünmeyi artıracağı,
h) Öğrenci seviyesine uygun dil ve terimler kullanılmasının anlamayı kolaylaştıracağı,
I) Soruların doğru cevaplanması halinde not ile değerlendirerek ödül sisteminin uygulanması ile bütün öğrencilerin derse katılımının teşvik edileceği,
k) Doğrudan kişiye yönelik soru sorma tekniği uygulanıyor ise, sıralı yöntemin uygulanmaması, karışık yöntemle soru sorulacak kişinin seçilmesi ile tüm sınıfın dikkatli ve ilgili olmasının sağlanacağı,
l) Grup çalışmaları ile her öğrenciye görev verilerek faal hale getirilmesinin katılımı
artıracağı,
m) Öğrenmeleri güçlü olanlarla zayıf olanlardan oluşturulacak gruplarda bilenler bilmeyenlere yardımcı olsun metodu uygulanarak seviye farkının azaltılacağı,
n) Eğitim; davranış değişikliği süreci olduğuna göre,geleceğin büyükleri olan gençlerimizde gerçek dünya değerlerine göre, bilgi, beceri ve davranış değişimi ile başarma inancının ve güveninin geliştirilmesi için etkin rehberlik çalışmalarının önemli olduğu,
kanaati ve düşünce birliğine varmışlardır.
Coşkun YILDIZ; okulun teknik imkanlarının birçok okuldan daha iyi olduğunu, ders için gerekli konu anlatım CD’leri, bilgisayarlar fen laboratuarı gibi imkanlardan yararlanılabileceğini söyledi.
12. Yazılılar yönetmelikler doğrultusunda yapılacak lise9. sınıflarda 1 dönemde 2 yazılı 10.Sınıflarda ve 11. sınıflarda her dönem 3’er sınav yapılacak Kısa cevaplı çok soru sorulacak sorular hazırlanırken sınıfın ve öğrencilerin seviyesi göz önünde bulundurulacak aynı zamanda ders etkinliğinin değerlendirilmesi şeklinde düşünülecek.
Yazılı sınavlar öğrencilere en az bir hafta önceden duyurulacak.
Ayrıca lise son sınıf öğrencilerine deneme sınavları yapılacak dershanelerden alınan test soruları uygulanacak.
13. Okul Müdür Yardımcısı Cabir KARTAL neyi niçin öğrenmesi gerektiğini bilmesi gerekir,dersin başında öğrenci konudan haberdar edilmeli gerekli motivasyon sağlanmalıdır dedi.Örneklerin öğrencilere verdirilebileceğini ve konunun anlaşılabilmesi için günlük hayattan örnekler verilmelidir dedi.
Coşkun YILDIZ şekil şema grafik gibi araçların görsel araçların kullanılmasın gerekli olduğunu söyledi.Ayrıca öğrencilere daha sevecen yaklaşmanın onlara büyük insan gibi değer vermenin başarıyı arttıracağını söyledi . Ayrıca velilerle iş birliğine gidilerek verimli ders çalışma sorumluluk alma arkadaşları ile iyi ilişkiler konusunda veli ve öğrenci bilinçlendirilmeli dedi. Ayrıca öğretmenler konuların düzeyinin üstüne çıkmamalı öğrenciyi iyi tanıyıp seviyesine uygun ders işlemeli öğrenciyi aktif hale getirmeli. bir bilim adamı gibi gözlem ve deney yapma fırsatı vermeli Kimyanın günlük hayatla ilişkisini öğrenciye kavratırsak ilgi duyduğu konuları daha iyi öğrenir dedi laboratuardan maksimum faydalanılmalı dedi.
Sonuç olarak : Konuyla ilgili kaynaklar araştırma soruları öğrenciye öğretmen tarafından verilebilir. Öğrenciler derslerde mümkün olduğu kadar aktif hale getirilecek konudan haberdar edilecekler.. verilen örnekler anlaşılır ve genelde günlük hayattan olacak
Deneylere ağırlık verilecek ders araç gereçleri etkin olarak kullanılacak. Öğrencilere daha sevecen yaklaşılacak velilerle iş birliğine gidilerek veli ve öğrenci bilinçlendirilecek.
14. Derslerde zararlı alışkanlıkların uyuşturucu sigara alkol gibi kötü ve olumsuz yönleri sık sık vurgulanacak.
Zümre Başkanı Okul Müdür Yardımcısı Cabir KARTAL; öğrencilerden ekonomik durumu zayıf, anne-baba ayrı, psikolojik sorunları olan, önemli sağlık sorunları bulunan, okula geliş-gidişlerde önemli sorunlar yaşayan, arkadaşlarıyla ciddi uyum sorunları olan, ders çalışmak ve başarılı olmak isteyen ancak verimli ve planlı çalışma metotlarını bilmeyen, çekingen, sıkılgan, kendisini aşan sorunlarını ailesi ve öğretmenleri ile paylaşmakta zayıf olan öğrencileri belirleyelim ve rehberlik servisi ile işbirliği yaparak bu öğrencileri kazanalım, dedi.
15. Okul Müdür Yardımcısı Cabir KARTAL katıldığınızdan dolayı teşekkür eder çalışmalarınızda başarılar dilerim diyerek toplantıyı kapattı.
Cabir KARTAL Coşkun YILDIZ
Zümre başkanı Kimya Öğretmeni
UYGUNDUR
12/09/2007
Suat ŞENER
Okul Müdürü
ALINTI