Bebeğinize yemek hazırlarkenBebeğinizin beslenmesinde 0-3 yaş arası en dikkat edilmesi gereken dönem. Bebeğiniz için bu konuda iyi bir başlangıç yapmak elinizde. Sağlıklı beslenme ve kazandığı alışkanlıklar sonrasında ilerki yaşlardaki sağlığının temellerinin bu dönemde atıldığını unutmayın. Onun için her zaman mutlaka en sağlıklısını seçerek dengeli ve doğru beslendiğinden emin olun.


Süt alışkanlığı kazansın
Süt takviyesi gerekiyorsa, unutmayın; inek sütü Dünya Sağlık Örgütü tarafından bebekler için 1 yaşından önce önerilmiyor. Bebeğinizin ayına uygun, anne sütüne yakın özel prebiyotikli devam sütlerini tercih edin.
Tahıl ve meyvelerle farklı lezzetleri birarada hazırlayıp, değişik tatlar keşfetmesini sağlayın. Başlangıç tahılı pirinç olmalı.



Beslenmede aylar önemli
Bebeğinize turunçgiller, muz ve kiviyi 6.aydan; et ve yumurta sarısını 7.aydan; taze balık ve bakliyat ürünlerini 8.aydan; yumurta beyazı ile ballı tarifleri ise 1 yaştan önce yedirmeyin.
Patlıcan ve çilek gibi alerjiye neden olabilecek gıdalardan kaçının.
Şeker ve tuz
Şekerin bebeğinizin sağlıklı gelişimi için olumlu hiçbir katkısı olmadığını unutmayın. Şeker sadece onun ağzında hoş bir tat bırakır.
Tuzun fazlası ise oldukça zararlı. Henüz bir yaşını doldurmamış bebeklerin günde 1gr, 1-6 yaş arası çocukların günde 2gr'dan fazla tuz almamaları öneriliyor. Bebeğiniz tuzdan ne kadar uzak durursa
o kadar iyi.


Pişirme yöntemleri
Sebze ve meyveleri önceden su dolu bir kapta bekleterek iyice temizlenmiş olduklarından emin olun. Kabuklarını soymadan meyve yedirmeyin.
Yemeği yaparken buharda haşlamayı ya da fırında pişirmeyi tercih edin. Haşladığınız sulu yemeklerin besin değeri düşer. Pişirme süresini azaltan düdüklü tencereler ise gıdaların besin kayıplarını azaltır.
Yemeği pişirirken, saklarken
Bebeğinizin yemeğine sızma zeytinyağı veya mısırözü yağını piştikten sonra ilave edin.
Bebeğinizin yemeğini 2 günden fazla saklamayın ve
1 kereden fazla ısıtıp yedirmeyin