Giriş


REFORMTÜRK 17. YIL


2 sonuçtan 1 ile 2 arası
  1. #1
    **NUR** Beyza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10 Eylül 2006
    Yer
    Konya, Turkey
    Mesajlar
    4,214
    Tecrübe Puanı
    100

    1,sınıf matematık gunluk planı

    GÜNLÜK PLAN


    Ders: Matematik
    Sınıf: 1
    Öğrenme Alanı:Sayılar
    Beceriler:Psiko-motor,ilişkilendirme,akıl yürütme becerileri.
    Kazanımlar:1)Çıkarmanın,ayırma ,azaltma ve eksiltme anlamlarını fark eder.
    2)20’ye kadar olan iki sayının olan iki doğal sayının farkını bulur,matematik cümlesini yazar ve modellerle gösterir.
    3)Bir doğal sayıdan aynı doğal sayı çıkarıldığında “sıfır” elde edildiğini gösterir.
    4)Bir çıkarma işleminde verilmeyen eksilen ve çıkanı bulur.
    5)Doğal sayılarda çıkarma işlemini gerektiren problemleri çözer.

    Süre:1 ders saati
    Araç-Gereçler:Kalem ,onluk kartlar,sayı çubukları,ceviz

    ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ

    1) Masa veya sıra üzerinde bir arada verilen nesne grubundan (kalemler,silgiler,defterler,kağıtlar vb.)aynı veya değişik cinsten belli sayıdaki nesneleri ayırma; parasının bir kısmını harcayarak eksiltme;sınıf mevcudunun azalması vb. durumlarla çıkarma fark ettirilir.

    2) Onluk kartlar,birim küpler,sayı çubukları fasulyeler vb. Modellerden biri seçtirilir.Bunların içinden belirtilen sayı kadarı ayırtılır(azaltılır,çıkartılır,…).Kalanların miktarının bu iki sayının farkı olduğu vurgulanır.
    Kaynak: ReformTürk http://www.reformturk.com/1-sinif-etkinlikler/38113-1-sinif-matematik-gunluk-plani.html#post82910

    3)Somut nesne ve modellerle sıfırın elde edilişi ,yapılan etkinliklerle fark ettirilir.

    4)Problemleri modelleyerek çözmeleri sağlanır.

    örn:8 tane düğmem vardı.Düğmelerimden bir kısmını anneme verince 5 düğmem kaldı .Anneme kaç düğme verdim?

    5)Çıkarma işleminin ayırma , geriye doğru sayma vb. anlamlarını içeren problemler çözdürülür.




    ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

    1.Altıncı etkinlik ile hedeflenen Doğal sayılarda çıkarma işlemini gerektiren problemleri çözme becerisi aşağıdaki örnekler ile ölçülüp değerlendirilir.


    • Annem 3,ablam 5 kalem verdi.3 tanesini kalemi olmayan arkadaşlarıma verdim.Kaç kalemim kaldı?

    3+5=8
    8-3=
    • 7 kalemim vardı.2 kalem daha aldım.kalemlerimden birkaç tanesini kaybettim.4 tane kalemim kaldı.kaç tane kalem kaybettim.

    7+2=9
    9- =4

    • Bir miktar bilyem vardı.3 tanesini kardeşime verdim.4 tane bilyem kaldı.Başlangıçta kaç bilyem vardı?


    - 3=4

    İLİŞKİLENDİRME

    1)İkinci etkinlik ile Türkçe dersi Yazma ve öğrenme alanı Yazma Kurallarını uygulama (kazanım 5) ilişkilendirilir.

    umarım faydalı olur...

  2. #2

    Üyelik tarihi
    04 Ocak 2008
    Yer
    konya
    Yaş
    37
    Mesajlar
    54
    Tecrübe Puanı
    17

    Standart --->: 1,sınıf matematık gunluk planı

    güzel paylaşım sağol

Benzer Konular

  1. Kur'an-ı Kerim 10. Sınıf Yıllık Planı
    By Mustafa Uyar in forum Kur'an-ı Kerim ve Tecvid Eğitimi
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 15.Kasım.2012, 21:55
  2. Matematik-11.sınıf(lise 3.sınıf)--2007-2008 yıllık planı
    By Beyza in forum Eğitim-Öğretim Çeşitli Dökümanlar
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 07.Şubat.2010, 07:25
  3. batu yan. 8. sınıf türkçe planı
    By soleil in forum Eğitim-Öğretim Çeşitli Dökümanlar
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 07.Eylül.2008, 18:57
  4. MATEMATİK DERSİ ETKİNLİK ÖRNEĞİ 8 sınıf
    By soleil in forum Seminer Çalışmaları
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 03.Eylül.2008, 23:05
  5. Tarih 10.sınıf yıllık planı
    By Beyza in forum Eğitim-Öğretim Çeşitli Dökümanlar
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 30.Ağustos.2008, 23:51

Bu Konudaki Etiketler


Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.