Giriş


REFORMTÜRK 17. YIL


2 sonuçtan 1 ile 2 arası
  1. #1

    Üyelik tarihi
    12 Eylül 2006
    Yer
    konya
    Yaş
    50
    Mesajlar
    32
    Tecrübe Puanı
    18

    1-3. sınıf spor etkinlikleri yıllık planı

    BEYKONAK KEMAL ALTINKAYNAK İ.Ö.O. SPOR ETKİNLİKLERİ DERSİ YILLIK PLANI
    I. DÖNEM






    BEYKONAK KEMAL ALTINKAYNAK İ.Ö.O. SPOR ETKİNLİKLERİ DERSİ YILLIK PLANI


    1. DÖNEM

    ÖĞRENME ALANI: TEMEL HAREKET EĞİTİMİ – SPOR BİLGİSİ VE TUTUMLAR
    ALT ÖĞRENME ALANI: Yer Değiştirme Hareketleri - Sağlıklı Yaşam ve Spor Seviye: 1-3
    AY HAFTA SAAT KAZANIMLAR ETKİNLİKLER AÇIKLAMALAR ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
    EYLÜL 3. HAFTA 1
    HE.RD1: Ritim ve müzik eşliğinde yer değiştirme hareketlerini sergiler etkinliklere katılmaya istek duyar.



    SB.SY2: Ders içi ve ders dışı fiziksel etkinliklere katılmaya istek duyar




    H: Öğrenciler, verilen ritme veya müziğe uygun olarak ileriye, geriye, sağa ve sola doğru önce yürürler sonra yine ritim yâda müzikle uyumlu koşma çalışması yaparlar.


    H: Öğrencilere, ders içi ve ders dışında hangi tür fiziksel etkinliklere katıldıkları sorulur. Etkinliklere katılma ve katılmama nedenleri hakkında tartışılır.



    4 Öğrenciler hareketleri çeşitli araçlar kullanılarak gözlemlenir.




    4 Öğrencilere performans ve proje ödevleri verilir. Açık uçlu, kısa cevaplı sorular kullanılabilir
    EYLÜL 4. HAFTA 1
    HE.YD1: Yer değiştirme hareketlerinin doğal bir ritimle yapıldığını fark eder.




    SB.SY3: Fiziksel etkinliklerde güvenliğin gerekli olduğunu kabul eder.



    SB.SY6: Sportif etkinliklerde uygun kıyafet ve malzeme kullanımının önemini açıklar

    H: Koş ve Dokun: Öğrenciler birer eş bularak dağılırlar. Bir vücut parçası söylendiğinde (omuz, diz, kol, vb.) işaretle beraber arkadaşlarına çarpmadan koşarak eşinin o vücut parçasına dokunur. Her işarette öğrenci, başka bir eş bulmalıdır.

    H: Fiziksel etkinlikler sırasında kaza ve yaralanmaların olmaması için neler yapılması gerektiği sorulur. Oyun alanının, kullanılan malzeme, çevre ve kişisel güvenlik önlemleri anlatılır
    H: Spor malzeme ve kıyafetlerin neler olduğu, etkinlikleri niçin spor kıyafetleriyle yapmamız gerektiği sorgulatılır


    4 Öğrencilerin yer değiştirme hareketleri, dereceli puanlama anahtarları, kontrol listeleri vb. araçlar kullanılarak gözlemlenir. Gözlem sonuçları kayıt edilir.


    4 Öğrencilere performans ve proje ödevleri verilir. Açık uçlu, kısa cevaplı sorular kullanılabilir



    ÖĞRENME ALANI: TEMEL HAREKET EĞİTİMİ – SPOR BİLGİSİ VE TUTUMLAR
    ALT ÖĞRENME ALANI: Yer Değiştirme Hareketleri - Dengeleme Hareketleri-Nesne Kontrolü Gerektiren Hareketler-Sağlıklı Yaşam ve Spor - Sportmenlik ve Sorumlu Davranış - Atatürk ve Spor - Ulusal ve Evrensel Değerler Seviye: 1-3
    AY HAFTA SAAT KAZANIMLAR ETKİNLİKLER AÇIKLAMALAR ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
    EKİM 1. HAFTA 1
    HE.YD2: Yer değiştirme hareketlerini bir uyarana bağlı olarak hızlı ve akıcı bir şekilde yapar.


    SB.SD3: Etkinlikleri kurallarına uygun olarak gerçekleştirir.


    SB.SD5: Uyarana göre hareket etmesi gerektiğini bilir.












    H: Öğrencilere düdük, tahta gibi yardımcı araçlarla uyarılar verilerek hareket ederler. Düdük bir kez çalındığında yavaş, iki kez çalındığında ise hızlı bir şekilde yürürler. Daha sonra uyaran değiştirilir. Tahtaya bir kez vurulduğunda yavaş, iki kez vurulduğunda hızlı bir şekilde koşmaya başlarlar. Öğrenciler, uyarana bağlı olarak yapılan yer değiştirme hareketlerini beklemeden yaparlar.

    [!] Dönem boyunca işlenecek kazanımların etkinliklerinde yer verilecek.

    4 Öğrencilerin yer değiştirme hareketleri, dereceli puanlama anahtarları, kontrol listeleri vb. araçlar kullanılarak gözlemlenir. Gözlem sonuçları kayıt edilir.





    4 Öğrenciler, Sportmenlik ve sorumlu davranış alt öğrenme alanına ait gözlem formları, kontrol listeleri ve dereceli puanlama anahtarları kullanılarak gözlemlenir.

    EKİM 2. HAFTA 1
    HE.DH1: Farklı sayıda destek noktalarını kullanarak dengede durur


    SB.UD5: Sportif etkinliklere katılırken cinsiyet ayrımı yapmaz.



    H: Öğrenciler,farklı destek noktalarını kullanarak kendi dengelerini bulurlar.



    H: Öğrenciler, sportif etkinlikleri kız ve erkek arkadaşlarına karşı olumsuz tutum ve davranış sergilemeden yaparlar. Bütün etkinliklerde bu tutum ve davranışlar gözlemlenir, gerekli durumlarda rehberlik yapılırgelerini bulurlar.



    4 Öğrencilerin dengeleme hareketleri, dereceli puanlama anahtarları, kontrol listeleri vb. araçlar kullanılarak gözlemlenir. Gözlem sonuçları kayıt edilir.



    AY HAFTA SAAT KAZANIMLAR ETKİNLİKLER AÇIKLAMALAR ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
    EKİM 3. HAFTA 1
    HE.NK1: El, ayak, baş gibi vücudun farklı bölümlerini kullanarak kaldırma ve taşımayı doğru yöntemlere göre uygular.






    SB.SY7: Sportif etkinliklere katılım öncesinde, esnasında ve sonrasında bilinçli beslenme ve sıvı tüketiminin gerekliliğini kavrar.
    H: Öğrenci, bir nesne ile beraber otururken, ayağa kalkarken ve yürürken başının üzerinde dengeyi sağlayarak hareket eder. Ayrıca yerde duran ağır bir nesneyi ayaklarından kuvvet alarak kaldırır.




    H: Etkinlikler esnasında ve sonrasında vücudun ihtiyaç duyduğu sıvının yeterli miktarlarda neden alınması gerektiği belirtilir. Ayrıca etkinlik öncesinde etkinlikleri rahat yapabilmek için beslenmemize dikkat etmemiz gerektiği hatırlatılır.

    [!]:Kalkarken belden değil de ayaklardan kuvvet alınmasına dikkat edilir.

    4 Öğrencilerin nesne kontrolü gerektiren hareketlerini; dereceli puanlama anahtarları ile kontrol listeleri kullanarak gözlemlenir. Gözlem sonuçları kayıt edilir. Öğrenciler akranlarının hareketlerini kontrol listeleri kullanarak gözlemler.

    4 Öğrencilere performans ve proje ödevleri verilir. Açık uçlu, kısa cevaplı sorular kullanılabilir.

    EKİM 4. HAFTA 1
    HE.DH2: Çeşitli nesnelere tutunarak sallanma ve tutunma hareketlerini gösterir.






    SB.AS1: Atatürk’ün beden eğitimi ve sporla ilgili özlü sözlerini bilir.


    H: Öğrenciler, barfikste çift elle güvenli bir şekilde tutunma ve sallanma çalışması yaparlar. Sonrada tek elle barfikste güvenli bir şekilde sallanma çalışması yaparlar. Arkasından öğrenciler, tırmanma halatında tek ve çift elle vücuduna farklı şekil vererek güvenli bir şekilde tutunma çalışması yaparlar.


    H: Öğrenciler Atatürk’ün beden eğitimi ve spor yapmanın önemini vurgulayan sözlerini araştırıp bulurlar. Buldukları bu sözler arasında hangilerinin özlü sözler haline gelip kurum ve kuruluşlara, milli bayramlar da döviz olarak yazıldığını söylerler.




    4 Öğrencilerin dengeleme hareketleri, dereceli puanlama anahtarları, kontrol listeleri vb. araçlar kullanılarak gözlemlenir. Gözlem sonuçları kayıt edilir.



    4 Öğrencilere performans ve proje ödevleri verilebilir. Açık uçlu, kısa cevaplı sorular kullanılır .



    ÖĞRENME ALANI: TEMEL HAREKET EĞİTİMİ – SPOR BİLGİSİ VE TUTUMLAR
    ALT ÖĞRENME ALANI: Yer Değiştirme Hareketleri - Dengeleme Hareketleri - Nesne Kontrolü Gerektiren Hareketler - Ritim ve Dans - Sağlıklı Yaşam ve Spor - Sportmenlik ve Sorumlu Davranış - Atatürk ve Spor - Ulusal ve Evrensel Değerler Seviye: 1-3
    AY HAFTA SAAT KAZANIMLAR ETKİNLİKLER AÇIKLAMALAR ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
    KASIM 1. HAFTA 1
    HE.NK2: Nesneleri vücudun farklı bölümlerini kullanarak hareket ettirir.









    SB.SY1: Sağlıklı yaşam için egzersiz yapmanın önemini açıklar.





    SB.SD6: Etkinlikleri işbirliği içinde sürdürür

    H: Öğrenciler üç grup oluştururlar. Her grup önünde dört istasyon vardır. Öğrenciler, başla uyarısıyla topu ilk istasyona kadar parmak pas yaparak ilerler, ikinci istasyondan topu ayaklarıyla sürerek üçüncü istasyona kadar ilerlerler, üçüncü istasyonda ise kendi grubuna kadar topu eliyle sürerler. Grubunun önüne gelince de arkadaşına serbest olarak pas verirler. Oyun, bu şekilde grup elemanları arasında devam eder.

    H: Sürekli egzersiz yapan biriyle, egzersiz yapmayan birinin vücudunda ne gibi değişiklikler olduğu sorulur. Sağlıklı yaşamak için sürekli ve düzenli egzersiz yapmak gerektiği hatırlatılır


    H: Tavşan Koş Oyunu: Oyuncular tavşanlar ve tilkiler olmak üzere iki gruba ayrılırlar. Tavşan grubunun başına bir ”Anne” tavşan seçilir. Tilkilere oyun alanında bir ev belirlenir ve tilkiler bu evde saklanırlar. Anne tavşan yavrularını gezdirmek için evinden çıkarır. Geziye başlamadan önce etrafta tilkilerin olduğu, yanından ayrılmamaları gerektiği gibi açıklamalar yapar. Anne tavşan tilkilerin evini gördüğü zaman yavru tavşanlara tavşan koş diye uyarıda bulunduğu anda bütün tavşanlar evlerine koşarlar. Anne tavşan bütün tavşanların eve dönüp dönmediğini kontrol eder. Yavru tavşanlar anne tavşanın sözünü dinledikleri için güvenli bir şekilde evlerine dönmüş olurlar.


    4 Öğrencilerin nesne kontrolü gerektiren hareketlerini; dereceli puanlama anahtarları ile kontrol listeleri kullanarak gözlemlenir. Gözlem sonuçları kayıt edilir. Öğrenciler akranlarının hareketlerini kontrol listeleri kullanarak gözlemler



    4 Öğrencilere performans ve proje ödevleri verilir. Açık uçlu, kısa cevaplı sorular kullanılabilir.



    4 Öğrenciler, Sportmenlik ve sorumlu davranış alt öğrenme alanına ait gözlem formları, kontrol listeleri ve dereceli puanlama anahtarları kullanılarak gözlemlenir.

    KASIM 2. HAFTA 1
    HE.DH3: Dengeleme hareketlerini çizgi veya farklı nesneler üzerinde uygular.







    SB.AS2: Atatürk’ün yaptığı sporlarla kullandığı spor araçlarını ilişkilendirir.






    H: Öğrenciler, oyun alanı içersinde çizilen düz veya kıvrımlı çizgiler üzerinde durup yürüme çalışması yaparlar. Daha sonra oyun alanı içerisine yerleştirilen farklı kalınlıktaki ip üzerinde durur ve yürüme çalışmasına devam eder. En sonunda oyun alanı içersine yerleştirilen farklı yükseklikteki denge tahtası üzerinde güvenli bir şekilde durur ve yürürler.

    H: Öğrencilere, Atatürk’ün en çok yaptığı yüzme, kürek ve binicilik sporu ile ilgili resimler gösterilir. Bu resimlerde yer alan spor araç ve gereçlerinin yapılan sporla ilişkisinin olup olmadığı sorulur.


    4 Öğrencilerin dengeleme hareketleri, dereceli puanlama anahtarları, kontrol listeleri vb. araçlar kullanılarak gözlemlenir. Gözlem sonuçları kayıt edilir.



    4 Öğrencilere performans ve proje ödevleri verilebilir. Açık uçlu, kısa cevaplı sorular kullanılır.

    KASIM 3. HAFTA 1
    HE.NK3: Nesneleri farklı seviye ve uzaklıktaki hedeflere değişik hızlarda ulaştırır.







    SB.SD1: Başarma ve kaybetme duygularını centilmence yaşar








    SB.UD3: Spor, dans, halk oyunları gibi etkinliklerin ulusal bayramlara katkısını açıklar.


    H: Öğrenciler ikişerli grup oluştururlar. Gruplar belirli mesafelerde karşılıklı dururlar. Grup elemanlarından biri elini yükseğe kaldırır. Eşi ise elindeki topu atarak arkadaşının eline vurmaya çalışır. Daha sonra grup elemanları görev değişimi yaparak oyuna devam ederler. Grup elamanlarının sayısı artırılarak oyun çeşitlendirilebilir.


    H: Öğrencilere spor, dans, halkoyunu gibi etkinliklerin bir ulusun kültür ürünleri olduğu belirtilir. Bu kültür ürünlerinin ulusal bayramlarda yapılmasının o bayrama ülkenin kültürel ürünlerinin nesilden nesile tanınmasında, bilinmesinde ayrı bir önem kazandırdığı belirtilir. Öğrenciler bayramlardaki etkinliklerle ilgili gözlemlerini anlatırlar.
    [!] Topun hedefe güvenli bir şekilde ulaştırılmasına dikkat edilir

    4 Öğrencilerin nesne kontrolü gerektiren hareketlerini; dereceli puanlama anahtarları ile kontrol listeleri kullanarak gözlemlenir. Gözlem sonuçları kayıt edilir. Öğrenciler akranlarının hareketlerini kontrol listeleri kullanarak gözlemler.


    4 Öğrenciler, Sportmenlik ve sorumlu davranış alt öğrenme alanına ait gözlem formları, kontrol listeleri ve dereceli puanlama anahtarları kullanılarak gözlemlenir.




    4 Öğrencilere performans ödevleri verilerek değerlendirilebilir.

    KASIM 4. HAFTA 1
    HE.YD3: Yer değiştirme hareketlerini alan dâhilinde, güvenli bir şekilde farklı yol, seviye ve hızlarda gerçekleştirir.





    SB.SD7: Grup içi iletişim kurmanın önemini açıklar.

    SB.UD4: Ulusal bayram kutlamalarında spor, dans ve halkoyunları gibi etkinliklerde rol almaya istekli olur.
    H: Öğrenciler, oyun alanı içersinde tek sıra dizilirler. Oyun alanı içerisinde bazı öğrenciler belirli aralıklarla bacaklarını açarak, ikişerli köprü yaparak engeller oluştururlar. Öğrencilere, belirlenen engellerden geçerken, engeller arasında hızlı ve dikkatli olmaları gerektiği hatırlatılır

    H: Tavşan Koş etkinliğini yapınız

    H: Öğrencilere Cumhuriyet Bayramı, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramında gösterilmek ve sunulmak üzere seçilen sportif bir etkinliğin, herhangi bir yörenin halk dansını veya bir dans gösterisi için birçok rol seçenekleri sunulur. Seçtikleri bu rollerle ilgili duygu ve düşünceleri sorulur.



    4 Öğrencilerin yer değiştirme hareketleri, dereceli puanlama anahtarları, kontrol listeleri vb. araçlar kullanılarak gözlemlenir. Gözlem sonuçları kayıt edilir .



    4 Özdeğerlendirme, akran değerlendirme ve grup değerlendirme uygulanır.
    KASIM 5. HAFTA 1
    HE.YD4: Yer değiştirme hareketlerinin tek veya çift ayak ile farklı yönlere doğru yapıldığını gösterir.



    HE.RD2: Ritim ve müzik eşliğinde nesne kontrolü gerektiren hareketleri gösterir.


    SB.SY5: Fiziksel egzersiz esnasında ısınma ve soğumanın önemini belirtir.

    H: Öğrenciler, belirlenen alan içersinde sekme hareketini önce tek ayakla ileriye, geriye, sağa ve sola daha sonra aynı hareketleri ayak değiştirerek yaparlar. Öğrenciler çift ayakla da ileriye, geriye, sağa ve sola hareket ederler.

    H: Öğrenciler müziğe ya da ritme uygun basit dans hareketleri yaparken mendil, kurdele, top, zil, def gibi aletleri kullanarak ritim ve müziğin uyumunu bozmayacak hareketler üretirler.

    H: Etkinlikler öncesinde ısınmanın yapılmasıyla egzersizin daha aktif ve sakatlık olmadan gerçekleşeceği, egzersiz sonunda da yapılan egzersizin yoğunluğuna göre soğuma egzersizinin yapılmasının sakatlanmayı önleyeceği anlatılır

    4 Öğrencilerin yer değiştirme hareketleri, dereceli puanlama anahtarları, kontrol listeleri vb. araçlar kullanılarak gözlemlenir. Gözlem sonuçları kayıt edilir.

    4 Öğrenciler hareketleri çeşitli araçlar kullanılarak gözlemlenir.


    4 Öğrencilere performans ve proje ödevleri verilir. Açık uçlu, kısa cevaplı sorular kullanılabilir.



    ÖĞRENME ALANI: TEMEL HAREKET EĞİTİMİ – SPOR BİLGİSİ VE TUTUMLAR
    ALT ÖĞRENME ALANI: Dengeleme Hareketleri - Nesne Kontrolü Gerektiren Hareketler - Sağlıklı Yaşam ve Spor - Sportmenlik ve Sorumlu Davranış - Atatürk ve Spor - Ulusal ve Evrensel Değerler Seviye: 1-3
    AY HAFTA SAAT KAZANIMLAR ETKİNLİKLER AÇIKLAMALAR ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
    ARALIK 1. HAFTA 1
    HE.DH4: Dengeleme hareketlerini ağırlık aktarımı yaparak kendi kişisel alanı içerisinde gerçekleştirir.




    SB.SY4: Temel ilkyardım bilgilerini uygular.
    H: Öğrenciler belirlenen alan içersinde sağ ayak üzerinde dengedeyken güvenli bir şekilde sıçrayarak sol ayak üzerinde dengede durmaya çalışırlar. Ayrıca öğrenciler farklı duruşlarda dengeleme hareketleri de yaparlar.


    H: Etkinlikler sırasında burkulma, kırılma ve yaralanma gibi durumlarda ilgililere haber vermek gerektiği belirtilir.

    4 Öğrencilerin dengeleme hareketleri, dereceli puanlama anahtarları, kontrol listeleri vb. araçlar kullanılarak gözlemlenir. Gözlem sonuçları kayıt edilir.


    4 Öğrencilere performans ve proje ödevleri verilir. Açık uçlu, kısa cevaplı sorular kullanılabilir.

    ARALIK 2. HAFTA 1
    HE.NK4: Farklı hız ve seviyelerde hareket eden nesneleri kontrol eder.







    SB.SD4: Malzemeyi ve etkinlik alanlarını başkalarıyla paylaşır.
    H: Öğrenciler, elindeki topu değişik hızlarda yere vururlar. Sıçrayan topu ise farklı seviyelerde yakalamaya çalışırlar. Çalışmalar eşli ve grup halinde yapılarak çeşitlendirilebilir.


    4 Öğrencilerin nesne kontrolü gerektiren hareketlerini; dereceli puanlama anahtarları ile kontrol listeleri kullanarak gözlemlenir. Gözlem sonuçları kayıt edilir. Öğrenciler akranlarının hareketlerini kontrol listeleri kullanarak gözlemler.

    4 Öğrenciler, Sportmenlik ve sorumlu davranış alt öğrenme alanına ait gözlem formları, kontrol listeleri ve dereceli puanlama anahtarları kullanılarak gözlemlenir.





    AY HAFTA SAAT KAZANIMLAR ETKİNLİKLER AÇIKLAMALAR ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
    ARALIK 3. HAFTA 1
    HE.DH5: Dengeleme hareketlerini grupla uyumlu bir şekilde sergiler.




    SB.UD2: Sporda elde edilen uluslararası başarılarda ortak sevinç ve gurur duyar.

    H: Öğrenciler, eşleriyle birlikte vücudun değişik bölümlerini kullanarak dengeleme hareketi yaparlar. Daha sonra grup sayısı birer birer artırılarak dengede dururlar. Hareketler sınıf seviyesine göre çeşitlendirilebilir.

    H: Öğrencilere, ülkemizin sporda elde edilen uluslararası alanda hangi başarılarını hatırladıkları sorulur. Öğrenciler bu başarılarla ilgili duygularını anlatırlar.

    4 Öğrencilerin dengeleme hareketleri, dereceli puanlama anahtarları, kontrol listeleri vb. araçlar kullanılarak gözlemlenir. Gözlem sonuçları kayıt edilir.
    ARALIK 4. HAFTA 1
    HE.NK5: Nesnelerin altından ve üstünden geçerken vücudunu nasıl kullanması gerektiğini gösterir.






    SB.SD8: Fiziksel etkinlikler esnasında arkadaşlarına karşı saygılı ve hoşgörülü davranışlar sergiler




    SB.AS3: Atatürk’ün spor sevgisini açıklar.

    H: Çeşitli nesneler üzerinden ve altından geçme çalışması yaparlar.







    H: Öğrencilere Atatürk’ün sporu sevdiğini gösteren konuşmalarının yazılı olduğu örnek metinler tepegözle gösterilir. Atatürk’ün konuşmalarındaki spor sevgisinin olduğu cümleleri öğrenciler bulup açıklarlar.









    [!]Dönem boyunca işlenecek konularda yer verilecek.







    4 Öğrencilerin nesne kontrolü gerektiren hareketlerini; dereceli puanlama anahtarları ile kontrol listeleri kullanarak gözlemlenir. Gözlem sonuçları kayıt edilir. Öğrenciler akranlarının hareketlerini kontrol listeleri kullanarak gözlemler.

    4 Öğrenciler, Sportmenlik ve sorumlu davranış alt öğrenme alanına ait gözlem formları, kontrol listeleri ve dereceli puanlama anahtarları kullanılarak gözlemlenir

    4 Öğrencilere performans ve proje ödevleri verilebilir. Açık uçlu, kısa cevaplı sorular kullanılır



    ÖĞRENME ALANI: TEMEL HAREKET EĞİTİMİ – SPOR BİLGİSİ VE TUTUMLAR
    ALT ÖĞRENME ALANI: Dengeleme Hareketleri - Nesne Kontrolü Gerektiren Hareketler - Ritim ve Dans - Sağlıklı Yaşam ve Spor - Sportmenlik ve Sorumlu Davranış - Ulusal ve Evrensel Değerler Seviye: 1-3
    AY HAFTA SAAT KAZANIMLAR ETKİNLİKLER AÇIKLAMALAR ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
    OCAK 1. HAFTA 1
    HE.DH6: Sıçrama ve sekme hareketini ardışık olarak bir nesnenin arasından veya üstünden değişik hızlarda yapar.




    SB.SY8: Sportif etkinlikler sırasında çevreye duyarlı davranır.
    H: Oyun alanı içersinde bireysel ve eşli olarak ip atlama çalışması yaparlar.





    H: Etkinlikler sırasında çevreye duyarlı olmamızın gerekliliği, gürültü yapmadan çevreyi kirletmeden ve çevredeki ağaç, yeşil alan gibi varlıklara zarar vermeden; onları koruyarak faaliyetlere katılmanın soru ve cevaplarla önemi vurgulanır.


    4 Öğrencilerin dengeleme hareketleri, dereceli puanlama anahtarları, kontrol listeleri vb. araçlar kullanılarak gözlemlenir. Gözlem sonuçları kayıt edilir.

    4 Öğrencilere performans ve proje ödevleri verilir. Açık uçlu, kısa cevaplı sorular kullanılabilir.
    OCAK 2. HAFTA 1
    HE.NK6: Bireysel, eşli ve grupla birlikte nesne ile hareket etme, nesneye hâkim olma ve nesneyi ulaştırma becerisi sergiler.



    SB.UD1: Ulusal ve uluslararası örnek sporcu - spor insanlarını tanır.






    SB.SD2: Kazansa da kaybetse de önemli olanın etkinliklere katılmak olduğunu kabul eder.

    H: Öğrenciler, oyun alanı içersinde dairesel gruplar oluştururlar. Gruplar bir birlerine zıt yönde hareket ederler. Grup elemanı hareket ederken diğer dairedeki gelen arkadaşına pas verir.


    H: Öğrenciler basında, medyada beğendikleri, örnek aldıkları sporcu ve spor insanlarının resimlerini getirerek, isimlerini yazarak, neden beğendiklerini söylerler. Öğrenciler verilen örnek sporcu ve spor insanının gerçekten örnek olup olmadıklarını tartışırlar.adıklarını tartışırlar.


    4 Öğrencilerin nesne kontrolü gerektiren hareketlerini; dereceli puanlama anahtarları ile kontrol listeleri kullanarak gözlemlenir. Gözlem sonuçları kayıt edilir. Öğrenciler akranlarının hareketlerini kontrol listeleri kullanarak gözlemler.


    ÖĞRENME ALANI: TEMEL HAREKET EĞİTİMİ – SPOR BİLGİSİ VE TUTUMLAR
    ALT ÖĞRENME ALANI: Ritim ve Dans - Sportmenlik ve Sorumlu Davranış Seviye: 1-3
    AY HAFTA SAAT KAZANIMLAR ETKİNLİKLER AÇIKLAMALAR ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
    OCAK 3. HAFTA 1
    HE.RD3: Ritim ve müzik eşliğinde bireysel ve eşli olarak çeşitli figürler yapar.


    SB.SD9: Farklı sportif etkinliklere kendine güvenerek katılır.
    H: Öğrenciler önce bireysel sonrada grupla birlikte basit ritimli dans hareketlerini yaparlar.



    H: Dönem boyunca her bir öğrencinin kendisini çok yeterli görmediği etkinliklerde dahil olmak üzere farklı etkinlikleri denemesi için gerekli ortamları sağlayınız. Bu doğrultuda etkinlikleri basitleştiriniz ve öğrencileri cesaretlendiriniz.


    4 Öğrenciler hareketleri çeşitli araçlar kullanılarak gözlemlenir





    BEYKONAK KEMAL ALTINKAYNAK İ.Ö.O. SPOR ETKİNLİKLERİ DERSİ YILLIK PLANI


    2. DÖNEM

    ÖĞRENME ALANI: TEMEL HAREKET EĞİTİMİ – SPOR BİLGİSİ VE TUTUMLAR
    ALT ÖĞRENME ALANI: Yer Değiştirme Hareketleri - Sağlıklı Yaşam ve Spor - Ritim ve Dans Seviye: 1-3
    AY HAFTA SAAT KAZANIMLAR ETKİNLİKLER AÇIKLAMALAR ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
    ŞUBAT 3. HAFTA 1
    HE.YD1:Yer değiştirme hareketlerinin doğal bir ritimle yapıldığını fark eder.





    HE.RD1:Ritim ve müzik eşliğinde yer değiştirme hareketlerini sergiler.



    SB.SD5: Uyarana göre hareket etmesi gerektiğini bilir.

    SB.SD8: Fiziksel etkinlikler esnasında arkadaşlarına karşı saygılı ve hoşgörülü davranışlar sergiler

    H: Koş ve Dokun: Öğrenciler birer eş bularak dağılırlar. Bir vücut parçası söylendiğinde (omuz, diz, kol, vb.) işaretle beraber arkadaşlarına çarpmadan koşarak eşinin o vücut parçasına dokunur. Her işarette öğrenci, başka bir eş bulmalıdır

    H: Öğrenciler, verilen ritme veya müziğe uygun olarak ileriye, geriye, sağa ve sola doğru önce yürürler sonra yine ritim yâda müzikle uyumlu koşma çalışması yaparlar.














    [!] Dönem boyunca işlenecek kazanımların etkinliklerinde yer verilecek

    [!] Dönem boyunca işlenecek konularda yer verilecek.

    4 Öğrencilerin yer değiştirme hareketleri, dereceli puanlama anahtarları, kontrol listeleri vb. araçlar kullanılarak gözlemlenir. Gözlem sonuçları kayıt edilir


    4 Öğrenciler hareketleri çeşitli araçlar kullanılarak gözlemlenir.


    ŞUBAT 4. HAFTA 1
    HE.YD2:Yer değiştirme hareketlerini bir uyarana bağlı olarak hızlı ve akıcı bir şekilde yapar.







    SB.SY3:Fiziksel etkinliklerde güvenliğin gerekli olduğunu kabul eder




    SB.SY6:Sportif etkinliklerde uygun kıyafet ve malzeme kullanımının önemini açıklar

    H: Öğrencilere düdük, tahta gibi yardımcı araçlarla uyarılar verilerek hareket ederler. Düdük bir kez çalındığında yavaş, iki kez çalındığında ise hızlı bir şekilde yürürler. Daha sonra uyaran değiştirilir. Tahtaya bir kez vurulduğunda yavaş, iki kez vurulduğunda hızlı bir şekilde koşmaya başlarlar. Öğrenciler, uyarana bağlı olarak yapılan yer değiştirme hareketlerini beklemeden yaparlar.

    H: Fiziksel etkinlikler sırasında kaza ve yaralanmaların olmaması için neler yapılması gerektiği sorulur. Oyun alanının, kullanılan malzeme, çevre ve kişisel güvenlik önlemleri anlatılır.

    H: Spor malzeme ve kıyafetlerin neler olduğu, etkinlikleri niçin spor kıyafetleriyle yapmamız gerektiği sorgulatılır.



    4 Öğrencilerin yer değiştirme hareketleri, dereceli puanlama anahtarları, kontrol listeleri vb. araçlar kullanılarak gözlemlenir. Gözlem sonuçları kayıt edilir


    ÖĞRENME ALANI: TEMEL HAREKET EĞİTİMİ – SPOR BİLGİSİ VE TUTUMLAR
    ALT ÖĞRENME ALANI: Dengeleme Hareketleri - Nesne Kontrolü Gerektiren Hareketler - Sağlıklı Yaşam ve Spor - Sportmenlik ve Sorumlu Davranış - Ulusal ve Evrensel Değerler Seviye: 1-3
    AY HAFTA SAAT KAZANIMLAR ETKİNLİKLER AÇIKLAMALAR ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
    MART 1.HAFTA 1
    HE.DH1: Farklı sayıda destek noktalarını kullanarak dengede durur.


    SB.SD3: Etkinlikleri kurallarına uygun olarak gerçekleştirir.

    SB.AS2: Atatürk’ün yaptığı sporlarla kullandığı spor araçlarını ilişkilendirir.



    H: Öğrenciler, farklı destek noktalarını kullanarak kendi dengelerini bulurlar.





    H: Öğrencilere, Atatürk’ün en çok yaptığı yüzme, kürek ve binicilik sporu ile ilgili resimler gösterilir. Bu resimlerde yer alan spor araç ve gereçlerinin yapılan sporla ilişkisinin olup olmadığı sorulur.



    4 Öğrencilerin dengeleme hareketleri, dereceli puanlama anahtarları, kontrol listeleri vb. araçlar kullanılarak gözlemlenir. Gözlem sonuçları kayıt edilir


    4 Öğrencilere performans ve proje ödevleri verilebilir. Açık uçlu, kısa cevaplı sorular kullanılır
    MART 2.HAFTA 1
    HE.DH2: Çeşitli nesnelere tutunarak sallanma ve tutunma hareketlerini gösterir.







    SB.SY2:Ders içi ve ders dışı fiziksel etkinliklere katılmaya istek duyar




    H: Öğrenciler, barfikste çift elle güvenli bir şekilde tutunma ve sallanma çalışması yaparlar. Sonrada tek elle barfikste güvenli bir şekilde sallanma çalışması yaparlar. Arkasından öğrenciler, tırmanma halatında tek ve çift elle vücuduna farklı şekil vererek güvenli bir şekilde tutunma çalışması yaparlar.


    H: Öğrencilere, ders içi ve ders dışında hangi tür fiziksel etkinliklere katıldıkları sorulur. Etkinliklere katılma ve katılmama nedenleri hakkında tartışılır.



    . 4 Öğrencilerin dengeleme hareketleri, dereceli puanlama anahtarları, kontrol listeleri vb. araçlar kullanılarak gözlemlenir. Gözlem sonuçları kayıt edilir
    MART 3.HAFTA 1
    HE.NK1: El, ayak, baş gibi vücudun farklı bölümlerini kullanarak kaldırma ve taşımayı doğru yöntemlere göre uygular.



    SB.SY7: Sportif etkinliklere katılım öncesinde, esnasında ve sonrasında bilinçli beslenme ve sıvı tüketiminin gerekliliğini kavrar.
    H: Öğrenci, bir nesne ile beraber otururken, ayağa kalkarken ve yürürken başının üzerinde dengeyi sağlayarak hareket eder. Ayrıca yerde duran ağır bir nesneyi ayaklarından kuvvet alarak kaldırır.


    H: Etkinlikler esnasında ve sonrasında vücudun ihtiyaç duyduğu sıvının yeterli miktarlarda neden alınması gerektiği belirtilir. Ayrıca etkinlik öncesinde etkinlikleri rahat yapabilmek için beslenmemize dikkat etmemiz gerektiği hatırlatılır.
    [
    !]:Kalkarken belden değil de ayaklardan kuvvet alınmasına dikkat edilir.



    4 Öğrencilerin nesne kontrolü gerektiren hareketlerini; dereceli puanlama anahtarları ile kontrol listeleri kullanarak gözlemlenir. Gözlem sonuçları kayıt edilir. Öğrenciler akranlarının hareketlerini kontrol listeleri kullanarak gözlemler

    4Öğrencilere performans ve proje ödevleri verilir. Açık uçlu, kısa cevaplı sorular kullanılabilir
    MART 4.HAFTA 1
    SB.UD5:Sportif etkinliklere katılırken cinsiyet ayrımı yapmaz





    SB.SY8:Sportif etkinlikler sırasında çevreye duyarlı davranır
    H: Öğrenciler, sportif etkinlikleri kız ve erkek arkadaşlarına karşı olumsuz tutum ve davranış sergilemeden yaparlar. Bütün etkinliklerde bu tutum ve davranışlar gözlemlenir, gerekli durumlarda rehberlik yapılırgelerini bulurlar.

    H: Etkinlikler sırasında çevreye duyarlı olmamızın gerekliliği, gürültü yapmadan çevreyi kirletmeden ve çevredeki ağaç, yeşil alan gibi varlıklara zarar vermeden; onları koruyarak faaliyetlere katılmanın soru ve cevaplarla önemi vurgulanır










    4Öğrencilere performans ve proje ödevleri verilir. Açık uçlu, kısa cevaplı sorular kullanılabilir


    ÖĞRENME ALANI: TEMEL HAREKET EĞİTİMİ – SPOR BİLGİSİ VE TUTUMLAR
    ALT ÖĞRENME ALANI: Yer Değiştirme Hareketleri - Dengeleme Hareketleri - Nesne Kontrolü Gerektiren Hareketler - Ritim ve Dans - Sağlıklı Yaşam ve Spor - Sportmenlik ve Sorumlu Davranış - Atatürk ve Spor - Ulusal ve Evrensel Değerler Seviye: 1–3
    AY HAFTA SAAT KAZANIMLAR ETKİNLİKLER AÇIKLAMALAR ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
    NİSAN 1.HAFTA 1
    HE.NK2: Nesneleri vücudun farklı bölümlerini kullanarak hareket ettirir.






    SB.SY1: Sağlıklı yaşam için egzersiz yapmanın önemini açıklar.


    SB.SD6: Etkinlikleri işbirliği içinde sürdürür

    H: Öğrenciler üç grup oluştururlar. Her grup önünde dört istasyon vardır. Öğrenciler, başla uyarısıyla topu ilk istasyona kadar parmak pas yaparak ilerler, ikinci istasyondan topu ayaklarıyla sürerek üçüncü istasyona kadar ilerlerler, üçüncü istasyonda ise kendi grubuna kadar topu eliyle sürerler. Grubunun önüne gelince de arkadaşına serbest olarak pas verirler. Oyun, bu şekilde grup elemanları arasında devam eder.

    H: Sürekli egzersiz yapan biriyle, egzersiz yapmayan birinin vücudunda ne gibi değişiklikler olduğu sorulur. Sağlıklı yaşamak için sürekli ve düzenli egzersiz yapmak gerektiği hatırlatılır.

    H: Tavşan Koş Oyunu: Oyuncular tavşanlar ve tilkiler olmak üzere iki gruba ayrılırlar. Tavşan grubunun başına bir ”Anne” tavşan seçilir. Tilkilere oyun alanında bir ev belirlenir ve tilkiler bu evde saklanırlar. Anne tavşan yavrularını gezdirmek için evinden çıkarır. Geziye başlamadan önce etrafta tilkilerin olduğu, yanından ayrılmamaları gerektiği gibi açıklamalar yapar. Anne tavşan tilkilerin evini gördüğü zaman yavru tavşanlara tavşan koş diye uyarıda bulunduğu anda bütün tavşanlar evlerine koşarlar. Anne tavşan bütün tavşanların eve dönüp dönmediğini kontrol eder. Yavru tavşanlar anne tavşanın sözünü dinledikleri için güvenli bir şekilde evlerine dönmüş olurlar.


    4 Öğrencilerin nesne kontrolü gerektiren hareketlerini; dereceli puanlama anahtarları ile kontrol listeleri kullanarak gözlemlenir. Gözlem sonuçları kayıt edilir. Öğrenciler akranlarının hareketlerini kontrol listeleri kullanarak gözlemler


    4Öğrencilere performans ve proje ödevleri verilir. Açık uçlu, kısa cevaplı sorular kullanılabilir
    NİSAN 2.HAFTA 1
    HE.DH3: Dengeleme hareketlerini çizgi veya farklı nesneler üzerinde uygular.





    HE.NK3: Nesneleri farklı seviye ve uzaklıktaki hedeflere değişik hızlarda ulaştırır.






    SB.SD1: Başarma ve kaybetme duygularını centilmence yaşar.


    H: Öğrenciler, oyun alanı içersinde çizilen düz veya kıvrımlı çizgiler üzerinde durup yürüme çalışması yaparlar. Daha sonra oyun alanı içerisine yerleştirilen farklı kalınlıktaki ip üzerinde durur ve yürüme çalışmasına devam eder. En sonunda oyun alanı içersine yerleştirilen farklı yükseklikteki denge tahtası üzerinde güvenli bir şekilde durur ve yürürler.

    H: Öğrenciler ikişerli grup oluştururlar. Gruplar belirli mesafelerde karşılıklı dururlar. Grup elemanlarından biri elini yükseğe kaldırır. Eşi ise elindeki topu atarak arkadaşının eline vurmaya çalışır. Daha sonra grup elemanları görev değişimi yaparak oyuna devam ederler. Grup elamanlarının sayısı artırılarak oyun çeşitlendirilebilir.









    [!] Topun hedefe güvenli bir şekilde ulaştırılmasına dikkat edilir

    4 Öğrencilerin dengeleme hareketleri, dereceli puanlama anahtarları, kontrol listeleri vb. araçlar kullanılarak gözlemlenir. Gözlem sonuçları kayıt edilir



    4 Öğrencilerin nesne kontrolü gerektiren hareketlerini; dereceli puanlama anahtarları ile kontrol listeleri kullanarak gözlemlenir. Gözlem sonuçları kayıt edilir. Öğrenciler akranlarının hareketlerini kontrol listeleri kullanarak gözlemler

    NİSAN 3.HAFTA 1
    HE.YD3: Yer değiştirme hareketlerini alan dâhilinde, güvenli bir şekilde farklı yol, seviye ve hızlarda gerçekleştirir.



    HE.RD2: Ritim ve müzik eşliğinde nesne kontrolü gerektiren hareketleri gösterir.


    SB.UD3: Spor, dans, halk oyunları gibi etkinliklerin ulusal bayramlara katkısını açıklar.

    H: Öğrenciler, oyun alanı içersinde tek sıra dizilirler. Oyun alanı içerisinde bazı öğrenciler belirli aralıklarla bacaklarını açarak, ikişerli köprü yaparak engeller oluştururlar. Öğrencilere, belirlenen engellerden geçerken, engeller arasında hızlı ve dikkatli olmaları gerektiği hatırlatılır

    H: Öğrenciler müziğe ya da ritme uygun basit dans hareketleri yaparken mendil, kurdele, top, zil, def gibi aletleri kullanarak ritim ve müziğin uyumunu bozmayacak hareketler üretirler.

    H: Öğrencilere spor, dans, halkoyunu gibi etkinliklerin bir ulusun kültür ürünleri olduğu belirtilir. Bu kültür ürünlerinin ulusal bayramlarda yapılmasının o bayrama ülkenin kültürel ürünlerinin nesilden nesile tanınmasında, bilinmesinde ayrı bir önem kazandırdığı belirtilir. Öğrenciler bayramlardaki etkinliklerle ilgili gözlemlerini anlatırlar.

    4 Öğrencilerin yer değiştirme hareketleri, dereceli puanlama anahtarları, kontrol listeleri vb. araçlar kullanılarak gözlemlenir. Gözlem sonuçları kayıt edilir


    4 Öğrenciler hareketleri çeşitli araçlar kullanılarak gözlemlenir.



    4 Öğrencilere performans ödevleri verilerek değerlendirilebilir

    NİSAN 4.HAFTA 1
    HE.DH6: Sıçrama ve sekme hareketini ardışık olarak bir nesnenin arasından veya üstünden değişik hızlarda yapar.

    SB.SD1: Başarma ve kaybetme duygularını centilmence yaşar.

    SB.AS1: Atatürk’ün beden eğitimi ve sporla ilgili özlü sözlerini bilir.







    H: Oyun alanı içersinde bireysel ve eşli olarak ip atlama çalışması yaparlar.






    H: Öğrenciler Atatürk’ün beden eğitimi ve spor yapmanın önemini vurgulayan sözlerini araştırıp bulurlar. Buldukları bu sözler arasında hangilerinin özlü sözler haline gelip kurum ve kuruluşlara, milli bayramlar da döviz olarak yazıldığını söylerler.





    4 Öğrencilerin dengeleme hareketleri, dereceli puanlama anahtarları, kontrol listeleri vb. araçlar kullanılarak gözlemlenir. Gözlem sonuçları kayıt edilir



    4 Öğrencilere performans ve proje ödevleri verilebilir. Açık uçlu, kısa cevaplı sorular kullanılır


    ÖĞRENME ALANI: TEMEL HAREKET EĞİTİMİ – SPOR BİLGİSİ VE TUTUMLAR
    ALT ÖĞRENME ALANI: Yer Değiştirme Hareketleri - Dengeleme Hareketleri - Nesne Kontrolü Gerektiren Hareketler - Sağlıklı Yaşam ve Spor - Sportmenlik ve Sorumlu Davranış - Atatürk ve Spor - Ulusal ve Evrensel Değerler Seviye: 1-3
    AY HAFTA SAAT KAZANIMLAR ETKİNLİKLER AÇIKLAMALAR ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
    MAYIS 1.HAFTA 1
    HE.YD4: Yer değiştirme hareketlerinin tek veya çift ayak ile farklı yönlere doğru yapıldığını gösterir.



    SB.SY4: Temel ilkyardım bilgilerini uygular.


    SB.SY6: Sportif etkinliklerde uygun kıyafet ve malzeme kullanımının önemini açıklar.


    H: Öğrenciler, belirlenen alan içersinde sekme hareketini önce tek ayakla ileriye, geriye, sağa ve sola daha sonra aynı hareketleri ayak değiştirerek yaparlar. Öğrenciler çift ayakla da ileriye, geriye, sağa ve sola hareket ederler.

    H: Etkinlikler sırasında burkulma, kırılma ve yaralanma gibi durumlarda ilgililere haber vermek gerektiği belirtilir.

    H: Spor malzeme ve kıyafetlerin neler olduğu, etkinlikleri niçin spor kıyafetleriyle yapmamız gerektiği sorgulatılır.


    4 Öğrencilerin yer değiştirme hareketleri, dereceli puanlama anahtarları, kontrol listeleri vb. araçlar kullanılarak gözlemlenir. Gözlem sonuçları kayıt edilir



    4Öğrencilere performans ve proje ödevleri verilir. Açık uçlu, kısa cevaplı sorular kullanılabilir
    MAYIS 2.HAFTA 1
    HE.DH4: Dengeleme hareketlerini ağırlık aktarımı yaparak kendi kişisel alanı içerisinde gerçekleştirir.




    SB.SY5: Fiziksel egzersiz esnasında ısınma ve soğumanın önemini belirtir





    SB.SD7: Grup içi iletişim kurmanın önemini açıklar.

    H:Öğrenciler belirlenen alan içersinde sağ ayak üzerinde dengedeyken güvenli bir şekilde sıçrayarak sol ayak üzerinde dengede durmaya çalışırlar. Ayrıca öğrenciler farklı duruşlarda dengeleme hareketleri de yaparlar
    Kaynak: ReformTürk http://www.reformturk.com/egitim-ogretim-cesitli-dokumanlar/3800-1-3-sinif-spor-etkinlikleri-yillik-plani.html#post5222

    H:Etkinlikler öncesinde ısınmanın yapılmasıyla egzersizin daha aktif ve sakatlık olmadan gerçekleşeceği, egzersiz sonunda da yapılan egzersizin yoğunluğuna göre soğuma egzersizinin yapılmasının sakatlanmayı önleyeceği anlatılır.

    H: Tavşan Koş etkinliğini yapınız

    4 Öğrencilerin dengeleme hareketleri, dereceli puanlama anahtarları, kontrol listeleri vb. araçlar kullanılarak gözlemlenir. Gözlem sonuçları kayıt edilir


    4Öğrencilere performans ve proje ödevleri verilir. Açık uçlu, kısa cevaplı sorular kullanılabilir




    4 Özdeğerlendirme, akran değerlendirme ve grup değerlendirme uygulanır.



    AY HAFTA SAAT KAZANIMLAR ETKİNLİKLER AÇIKLAMALAR ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
    MAYIS 3.HAFTA 1
    HE.DH5: Dengeleme hareketlerini grupla uyumlu bir şekilde sergiler.





    SB.AS3: Atatürk’ün spor sevgisini açıklar.





    SB.UD2: Sporda elde edilen uluslararası başarılarda ortak sevinç ve gurur duyar.



    H: Öğrenciler, eşleriyle birlikte vücudun değişik bölümlerini kullanarak dengeleme hareketi yaparlar. Daha sonra grup sayısı birer birer artırılarak dengede dururlar. Hareketler sınıf seviyesine göre çeşitlendirilebilir

    H: Öğrencilere Atatürk’ün sporu sevdiğini gösteren konuşmalarının yazılı olduğu örnek metinler tepegözle gösterilir. Atatürk’ün konuşmalarındaki spor sevgisinin olduğu cümleleri öğrenciler bulup açıklarlar.

    H: Öğrencilere, ülkemizin sporda elde edilen uluslararası alanda hangi başarılarını hatırladıkları sorulur. Öğrenciler bu başarılarla ilgili duygularını anlatırlar .

    4 Öğrencilerin dengeleme hareketleri, dereceli puanlama anahtarları, kontrol listeleri vb. araçlar kullanılarak gözlemlenir. Gözlem sonuçları kayıt edilir



    4 Öğrencilere performans ve proje ödevleri verilebilir. Açık uçlu, kısa cevaplı sorular kullanılır
    MAYIS 4.HAFTA 1
    HE.NK4: Farklı hız ve seviyelerde hareket eden nesneleri kontrol eder





    SB.UD4: Ulusal bayram kutlamalarında spor, dans ve halkoyunları gibi etkinliklerde rol almaya istekli olur.
    H: Öğrenciler, elindeki topu değişik hızlarda yere vururlar. Sıçrayan topu ise farklı seviyelerde yakalamaya çalışırlar. Çalışmalar eşli ve grup halinde yapılarak çeşitlendirilebilir.


    H: Öğrencilere Cumhuriyet Bayramı, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramında gösterilmek ve sunulmak üzere seçilen sportif bir etkinliğin, herhangi bir yörenin halk dansını veya bir dans gösterisi için birçok rol seçenekleri sunulur. Seçtikleri bu rollerle ilgili duygu ve düşünceleri sorulur.


    4 Öğrencilerin nesne kontrolü gerektiren hareketlerini; dereceli puanlama anahtarları ile kontrol listeleri kullanarak gözlemlenir. Gözlem sonuçları kayıt edilir. Öğrenciler akranlarının hareketlerini kontrol listeleri kullanarak gözlemler



    AY HAFTA SAAT KAZANIMLAR ETKİNLİKLER AÇIKLAMALAR ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
    MAYIS 5.HAFTA 1
    HE.NK5: Nesnelerin altından ve üstünden geçerken vücudunu nasıl kullanması gerektiğini gösterir.


    H: Çeşitli nesneler üzerinden ve altından geçme çalışması yaparlar.






    4 Öğrencilerin nesne kontrolü gerektiren hareketlerini; dereceli puanlama anahtarları ile kontrol listeleri kullanarak gözlemlenir. Gözlem sonuçları kayıt edilir. Öğrenciler akranlarının hareketlerini kontrol listeleri kullanarak gözlemler



    ÖĞRENME ALANI: TEMEL HAREKET EĞİTİMİ – SPOR BİLGİSİ VE TUTUMLAR
    ALT ÖĞRENME ALANI: Nesne Kontrolü Gerektiren Hareketler - Ritim ve Dans - Sportmenlik ve Sorumlu Davranış - Ulusal ve Evrensel Değerler Seviye: 1-3
    AY HAFTA SAAT KAZANIMLAR ETKİNLİKLER AÇIKLAMALAR ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
    HAZİRAN 1.HAFTA 1
    HE.NK6: Bireysel, eşli ve grupla birlikte nesne ile hareket etme, nesneye hâkim olma ve nesneyi ulaştırma becerisi sergiler.



    HE.RD3: Ritim ve müzik eşliğinde bireysel ve eşli olarak çeşitli figürler yapar.

    H: Öğrenciler, oyun alanı içersinde dairesel gruplar oluştururlar. Gruplar bir birlerine zıt yönde hareket ederler. Grup elemanı hareket ederken diğer dairedeki gelen arkadaşına pas verir.


    H: Öğrenciler önce bireysel sonrada grupla birlikte basit ritimli dans hareketlerini yaparlar
    4 Öğrencilerin nesne kontrolü gerektiren hareketlerini; dereceli puanlama anahtarları ile kontrol listeleri kullanarak gözlemlenir. Gözlem sonuçları kayıt edilir. Öğrenciler akranlarının hareketlerini kontrol listeleri kullanarak gözlemler
    4 Öğrenciler hareketleri çeşitli araçlar kullanılarak gözlemlenir
    HAZİRAN 2.HAFTA 1
    SB.UD1: Ulusal ve uluslararası örnek sporcu - spor insanlarını tanır.






    SB.SD9: Farklı sportif etkinliklere kendine güvenerek katılır.





    H: Öğrenciler basında, medyada beğendikleri, örnek aldıkları sporcu ve spor insanlarının resimlerini getirerek, isimlerini yazarak, neden beğendiklerini söylerler. Öğrenciler verilen örnek sporcu ve spor insanının gerçekten örnek olup olmadıklarını tartışırlar

    H: Dönem boyunca her bir öğrencinin kendisini çok yeterli görmediği etkinliklerde dahil olmak üzere farklı etkinlikleri denemesi için gerekli ortamları sağlayınız. Bu doğrultuda etkinlikleri basitleştiriniz ve öğrencileri cesaretlendiriniz

  2. #2
    ReformTürk Yöneticisi Mustafa Uyar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10 Eylül 2006
    Yer
    Ilgın, Konya
    Mesajlar
    13,663
    Tecrübe Puanı
    100

    Standart --->: 1-3. sınıf spor etkinlikleri yıllık planı

    teşekkürler hocam paylaşımın için

Benzer Konular

  1. Kur'an-ı Kerim 10. Sınıf Yıllık Planı
    By Mustafa Uyar in forum Kur'an-ı Kerim ve Tecvid Eğitimi
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 15.Kasım.2012, 21:55
  2. Matematik-11.sınıf(lise 3.sınıf)--2007-2008 yıllık planı
    By Beyza in forum Eğitim-Öğretim Çeşitli Dökümanlar
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 07.Şubat.2010, 07:25
  3. 4.sınıf Rehberlik Ve Sosyal Etkinlikler yıllık Planı
    By Beyza in forum Eğitim-Öğretim Çeşitli Dökümanlar
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 06.Ekim.2008, 13:27
  4. Tarih 10.sınıf yıllık planı
    By Beyza in forum Eğitim-Öğretim Çeşitli Dökümanlar
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 30.Ağustos.2008, 23:51
  5. 1-3. sınıf spor etkinlikleri günlük ders planı
    By hakan in forum Eğitim-Öğretim Çeşitli Dökümanlar
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 23.Mayıs.2008, 13:56

Bu Konudaki Etiketler


Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.