Saab, 1977 Eylül ayındaki Frankfurt Fuarı’nda ilk turbo modelini halka tanıttığında tüm otomotiv dünyasını şaşırtmıştı. Şimdi, tam 30 yıl sonra, son performans otomobilini halka tanıtırken aynı zamanda da yeni görünümlü 9–3 serisini de görücüye çıkarmış oluyor.
Saab bu seneki Frankfurt Otomobil Fuarı’nda marka için yeni standartlar yaratan, sürücü odaklı performans aracı Saab Turbo X’i tanıtarak turbo’da 30 yıllık liderliğini kutlayacak.
Sınırlı sayıda üretilecek olan siyah model, yenilikçi Saab XWD teknolojisini ve ilk siyah 900 Turbo modelinin ikonik cazibesini hatırlatarak Saab’ı “geleceğe taşıyor”.
280 hp/206 kW 2.8V6 turbo motorundan 400 Nm’lik torkla Turbo X yeni Saab 9–3 serisinin nihai performans ifade ediyor. Saab XWD sadece dingiller arasında değil, arka tekerler arasından da tork dağılımı yapan aktif idare sistemi barındırıyor. Bu uyumlu sistem Saab’dan önce hiç görülmemiş dinamik şasi kontrolü ve sürücü katılımı imkanı sunuyor.
Süspansiyon ayarlarına ve elektronik şasi, gaz pedalına ve güç aktarma ayarlarına ek olarak, Turbo X aerodinamik performansını artıran ayrıcalıklı tasarıma sahip.
Sport Sedan veya SportWagon karoser tasarımında bulunan sınırlı sayıda Saab Turbo X, Saab XWD’nin de lansmanını sunuyor. Aracın ilk müşteri teslimlerinin önümüzdeki yılın ikinci çeyreğinde gerçekleşmesi bekleniyor.
Saab Turbo X Teknik Özellikler
Motor:
2792 cc V6 Alümninyum silindir kapağı ve bloğu. Ara soğutuculu çift kanat Turbo şarj. DOHC 24- subap. Değişken subap ayarı. Dual-mass çark. Bosch Motronic ECM. Maksimum Güç: 280 hp(206 kW) @ 5,500 rpm. Maks. Tork: 400 Nm @ 2,150 – 4,500 rpm Silindir çapı/strok: 89.0/74.8 mm. Sıkışma Oranı: 9.5:1. Maks. Sıkıştırma Oranı: 0.8 bar.
Vites:
Saab CWD, tüm-tekerlerden-çekiş sistemi. Elektronik arka sınırlı kayma diferansiyeli. (eLSD)
6 hızlı manüel ya da otomatik vites kutusu.
Süspansiyon:
Ön: MacPherson kavramaları ve gaz şok amortisörleri. Anti devrilme çubuğu. Hydroformed alt şasi.
Arka: bağımsız, toe-link dahil olmak üzere 4 bağlantılı. Bobin yayı ve kendinden ayarlı şok amortisörler. Anti devrilme çubuğu. Alt şasi
Kaynak: ReformTürk http://www.reformturk.com/araba-hastalari/32946-turbo-x-yollara-cikiyor.html#post67896
Direksiyon:
Kramiyer ve pinyonlu direksiyon, hidrolik güç yardımı. Dönüş Çapı (Bordürden bordüre). 11. 7m. Lock to lock hareketi: 2.75 dönüş.
Tekerler, Lastikler:
18 x 7.5" , 235/45R18,
19 x 7.5" , 235/40R19,
Fren:
Hidrolik, çift devre kesici system, yardımcı vakum pompası. Diskler: 345 mm / 292 mm (tam havalandırmalı)
Performans Bilgisi
0 - 100 kph:

Sport Sedan: 5.7 saniye (manuel)
SportWagon: 5,9 sn (manuel)
80 - 120 kph (5. vites):
Sport Sedan: 7.9 sn
SportWagon: 8,3 sn
MAX Hız:
Sport Sedan: 250 kph (manuel)
SportWagon: 250 kph (manuel)