Giriş


REFORMTÜRK 17. YIL


4 sonuçtan 1 ile 4 arası
  1. #1

    Üyelik tarihi
    12 Eylül 2006
    Yer
    konya
    Yaş
    47
    Mesajlar
    3,709
    Tecrübe Puanı
    65

    Sosyal Bilgiler Dersi senebaşı seminer çalışması raporu

    SOSYAL BİLGİLER
    6. ve 7. SINIF PROGRAMI
    SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMININ GENEL AMAÇLARI
    1. Özgür bir birey olarak fiziksel, duygusal özelliklerinin; ilgi, istek ve yeteneklerinin farkına varır.
    2. Türkiye Cumhuriyeti vatandası olarak, vatanını ve milletini seven, haklarını bilen ve kullanan,
    sorumluluklarını yerine getiren, ulusal bilince sahip bir vatandas olarak yetisir.
    3. Atatürk Dlke ve Dnkılâplarının, Türkiye Cumhuriyetinin sosyal, kültürel ve ekonomik
    kalkınmasındaki yerini kavrar; lâik, demokratik, ulusal ve çağdas değerleri yasatmaya istekli olur.
    4. Hukuk kurallarının herkes için bağlayıcı olduğunu, tüm kisi ve kurulusların yasalar önünde esit
    olduğunu gerekçeleriyle bilir.
    5. Türk kültürünü ve tarihini olusturan temel öge ve süreçleri kavrayarak, millî bilincin olusmasını
    sağlayan kültürel mirasın korunması ve gelistirilmesi gerektiğini kabul eder.
    6. Yasadığı çevrenin ve dünyanın coğrafî özelliklerini tanıyarak, insanlar ile doğal çevre arasındaki
    etkilesimi açıklar.
    7. Bilgiyi uygun ve çesitli biçimlerde (harita, grafik, tablo, küre, diyagram, zaman seridi vb.) kullanır,
    düzenler ve gelistirir.
    8. Ekonominin temel kavramlarını anlayarak, kalkınmada ve uluslararası ekonomik iliskilerde ulusal
    ekonominin yerini kavrar.
    9. Meslekleri tanır, çalısmanın toplumsal yasamdaki önemine ve her mesleğin gerekli olduğuna
    inanır.
    10. Farklı dönem ve mekânlara ait tarihsel kanıtları sorgulayarak insanlar, nesneler, olaylar ve olgular
    arasındaki benzerlik ve farklılıkları belirler, değisim ve sürekliliği algılar.
    11. Bilim ve teknolojinin gelisim sürecini ve toplumsal yasam üzerindeki etkilerini kavrayarak bilgi ve
    iletisim teknolojilerini kullanır.
    12. Bilimsel düsünmeyi temel alarak bilgiye ulasma, bilgiyi kullanma ve üretmede bilimsel ahlâkı
    gözetir.
    13. Birey, toplum ve devlet arasındaki iliskileri açıklarken, sosyal bilimlerin temel kavramlarından
    yararlanır.
    14. Katılımın önemine inanır, kisisel ve toplumsal sorunların çözümü için kendine özgü görüsler ileri
    sürer.
    15. Dnsan hakları, ulusal egemenlik, demokrasi, lâiklik, cumhuriyet kavramlarının tarihsel süreçleri ve
    günümüz Türkiyesi üzerindeki etkilerini kavrayarak yasamını demokratik kurallara göre düzenler.
    16. Farklı dönem ve mekânlardaki toplumlararası siyasal, sosyal, kültürel ve ekonomik etkilesimi
    analiz eder.
    17. Dnsanlığın bir parçası olduğu bilincini tasıyarak, ülkesini ve dünyayı ilgilendiren konulara
    duyarlılık gösterir.
    SOSYAL BİLGİLER
    Sosyal Bilgiler, bireyin toplumsal var olusunu gerçeklestirebilmesine yardımcı
    olması amacıyla; tarih, coğrafya, ekonomi, sosyoloji, antropoloji, psikoloji, felsefe,
    siyaset bilimi ve hukuk gibi sosyal bilimleri ve vatandaslık bilgisi konularını yansıtan;
    öğrenme alanlarının bir ünite ya da tema altında birlestirilmesini içeren; insanın sosyal
    ve fizikî çevresiyle etkilesiminin geçmis, bugün ve gelecek bağlamında incelendiği;
    toplu öğretim anlayısından hareketle olusturulmus bir ilköğretim dersidir.
    Sosyal Bilgiler Programı mevcut yaklasımlardan farklı olarak;
     Bilginin tasıdığı değeri ve bireyin var olan deneyimlerini dikkate alarak
     yasama etkin katılımını,
     doğru karar vermesini,
     ve sorun çözmesini gelistirici bir yaklasım doğrultusunda yapılandırmayı
    önemseyen bir gelisim göstermektedir.
     Bu yaklasımla;
     Öğrenci, dolayısıyla etkinlik merkezli;
     Sosyal bilgiler açısından bilgi ve beceriyi dengeleyen,
     Diğer ders, ara disiplinler ve Sosyal Bilgiler konularıyla iliskilendirilmeye
    önem verilmistir.
     Öğrencinin kendi yasantılarını ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak
    çevreyle etkilesimine olanak sağlayan aktif öğrenme yöntem ve
    teknikleriyle yeni bir anlayıs yasama geçirilmeye çalısılmıstır.
    SOSYAL BDLGDLER PROGRAMI NEDEN DEĞDSTD?
    Sosyal Bilgiler konularının, öğrencilerin yas ve gelisim düzeylerine uygun, merak ve
    ilgilerini giderecek sekilde olmasının gereği.
    Programların, olgusal bilgileri ezberlemeye tesvik etmek yerine, çocukların
    yaratıcılığını, elestirel düsünme, problem çözme, karar verme gibi becerilerini
    gelistirmeye yönelik olmasının gerekliliği.
    Zorunlu eğitimin 5 yıldan 8 yıla çıkarılmasından sonra, konularda yapılan tekrarların
    ortadan kaldırılması ve konuların seyreklestirilmesi gereği.
    Yüksek lisans ve doktora tezleri gibi, son yıllarda yapılan bilimsel çalısmalardaki
    gelismelerin programlara aktarılması gereği
    SOSYAL BİLGİLER DERSİ BECERİLERİ
    SOSYAL BİLGİLERDE DEĞERLER
    • ELESTİREL DÜSÜNME
    • YARATICI DÜSÜNME
    • İLETİSİM
    Kaynak: ReformTürk http://www.reformturk.com/seminer-calismalari/32392-sosyal-bilgiler-dersi-senebasi-seminer-calismasi-raporu.html#post66197
    • ARASTIRMA
    • PROBLEM ÇÖZME
    • KARAR VERME
    • BİLG TEKNOLOJİLERNİ KULLANMA
    • GİRİSİMCİLİK
    • TÜRKÇE’Yİ DOĞRU, ETKİLİ
    VE GÜZEL KULLANMA
    • MEKANI ALGILAMA
    • SOSYAL KATILIM
    • GÖZLEM
    • EMPATİ
    • DEĞİSİM SÜREKLİLİĞİ ALGILAMA
    • ZAMAN VE KRONOLOJİYİ ALGILAMA
    Adil olma
    Aile birliğine önem verme
    Bağımsızlık
    Barısseverlik
    Bilimsellik
    Çalıskanlık
    Dayanısma
    Duyarlılık
    Dürüstlük
    Estetik
    Hosgörü
    Misafirperverlik
    Sağlıklı olmaya önem verme
    Saygı
    Sevgi
    Sorumluluk
    Temizlik
    Vatanseverlik
    Yardımseverlik

  2. #2

    Üyelik tarihi
    12 Eylül 2006
    Yer
    konya
    Yaş
    47
    Mesajlar
    3,709
    Tecrübe Puanı
    65

    Standart --->: Sosyal Bilgiler Dersi senebaşı seminer çalışması raporu

    SOSYAL BİLGİLER PROGRAMI ÖĞRENME ALANLARI
    1. BİREY VE TOPLUM
    2. KÜLTÜR VE MİRAS
    3. İNSANLAR, YERLER VE ÇEVRELER
    4. ÜRETİM, DAĞITIM VE TÜKETİM
    5. ZAMAN, SÜREKLİLİK VE DEĞİSİM
    6. BİLİM, TEKNOLOJİ VE TOPLUM
    7. GRUPLAR, KURUMLAR, SOSYAL ÖRGÜTLER
    8. GÜÇ, YÖNETİM VE TOPLUM
    9. KÜRESEL BAĞLANTILAR
    BİREY VE TOPLUM
    Bu öğrenme alanında;
    Sosyal bilgiler dersinin birey ve vatandas olarak gelisimine katkısını fark etmesi,
    Çok boyutlu düsünmeyi, çevresinde meydana gelen olayları birçok nedeniyle açıklayabilmesi,
    Bilimsel ve nesnel verilere dayalı olgularla kisisel görüs veya düsünceler arasında ayrım yapabilmesi,
    Bilimsel arastırma yöntemlerini kullanarak arastırma yapması,
    Çevresiyle etkili iletisim kurması,
    Tüm bunların etkin vatandas olmanın temel gereksinimleri olduğunu fark etmesi amaçlanmıstır.
    KÜLTÜR VE MİRAS
    Bu öğrenme alanında öğrenciler;
    Türk kültürünü olusturan unsurları ve bunların tarihsel kökenlerini inceleme fırsatı bulacaklar,
    Kaynak: ReformTürk http://www.reformturk.com/seminer-calismalari/32392-sosyal-bilgiler-dersi-senebasi-seminer-calismasi-raporu.html#post66198
    Milli bilincin gelismesinde önemli bir yere sahip olan kültürel unsurların gelisim süreçlerini kavrayarak
    kültürel mirasın korunması ve gelistirilmesi konusunda duyarlılık gelistirecekler,
    Türk kültürünün yazılı ve sözlü eserlerini inceleyerek Orta Asya’da yasayan ilk Türk toplumları ile
    Türk-İslam devletlerinin Türk kültürüne katkılarını fark edecekler.
    Türkiye’de kurulan Türk devletlerinin Türk kültürünün olusmasındaki yerini sehir incelemeleri yoluyla
    kavrayacaklar,
    Türk kültürünün çesitli dönemlerdeki müzik, edebiyat, güzel sanatlar alanlarındaki eserlerini
    inceleme fırsatı bulacakladır
    İNSANLAR, YERLER VE ÇEVRELER
    Bu öğrenme alanında
    Öğrencilerin ülkesi ve dünya ölçeğinde;
    İnsanın doğal ve beseri ortamdaki rolünü kavrayarak, insan yer çevre etkilesimini çesitli
    boyutları ile açıklayabilmeleri,
    Yasadıkları yer veya dünyanın herhangi bir yerinde meydana gelen olayları öğrendikleri
    coğrafi kavramları kullanarak analiz edebilmeleri, bu olayların sorun boyutları için
    çözüm önerebilmeleri ve geleceğe dönük fikirler ortaya atabilmeleri beklenmektedir.
    ÜRETİM, DAĞITIM VE TÜKETİM
    Bu öğrenme alanında;
    Zaman içinde ekonomik faaliyetlerin dönüsümü,
    Kaynakların tükenmesi ve çesitlenmesi,
    Nitelikli insan gücü,
    Toplumsal hayat ve ekonomi iliskisi konuları ele alınacaktır
    BDLDM, TEKNOLOJD VE TOPLUM
    Bu öğrenme alanında öğrenciler;
    21. yüzyıldaki gelismelerden hareketle gelecekteki yasamla ilgili olarak ortaya
    çıkabilecek yeni konular hakkında fikir yürütecekler,
    Telif hakları ve patentin bilimsel gelismelerdeki etkisini tartısarak bilimsel çalısma ve
    birikimlerin yasalarla korunduğunu fark edecekler,
    Tarih öncesi dönemlerden itibaren bilim mirasının olusum süreci ile bilim ve
    teknolojideki gelismeler arasındaki paralelliği fark edeceklerdir.
    GÜÇ, YÖNETİM VE TOPLUM
    Bu öğrenme alanında;
    Demokratik yönetim anlayısının tarihsel gelisimini senkronize olarak öğrenirler.
    Demokrasinin temel ilkelerinden hareketle farklı yönetim biçimlerini tanır ve
    karsılastırırlar.
    Türk devletlerinde yönetim sekli ve egemenlik anlayısındaki değisim ve sürekliliği fark
    ederek Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin yönetim yapısını güçler ayrılığı ilkesi
    çerçevesinde analiz ederler.
    Dünyada ve Türk Tarihinde Dnsan haklarının gelisim sürecini analiz ederler.
    KÜRESEL BAĞLANTILAR
    Bu öğrenme alanında;
    Ülkeler arası ticarette kaynaklar ve ihtiyaçların yeri,
    Dünyayı ilgilendiren sorunların sebep ve sonuçları,
    Uluslar arası kurulusların amaçları ve islevleri,
    Uluslar arası etkinliklerin toplumlar arası iliskilere etkisi,
    Ortak miras değerlerinin önemi ele alınacaktır.
    SOSYAL BDLGDLER 4-7 PROGRAMLARININ ÜNDTELERD
    ÖĞRENME ALANI 4. SINIF ÜNDTELER 5. SINIF ÜNDTELER 6. SINIF ÜNDTELER 7. SINIF ÜNDTELER
    1. BİREY VE TOPLUM Kendimi Tanıyorum Haklarımı Öğreniyorum
    Sosyal Bilgiler
    Öğreniyorum
    Dletisim ve Dnsan
    Dliskileri
    2. KÜLTÜR VE MDRAS
    Geçmisimi
    Öğreniyorum
    Adım Adım Türkiye Dpek Yolunda Türkler
    Türk Tarihi’nde
    Yolculuk
    3. DNSANLAR, YERLER VE
    ÇEVRELER
    Yasadığımız Yer Bölgemizi Tanıyalım Yeryüzünde Yasam Ülkemizde Nüfus
    4. ÜRETDM, DAĞITIM VE
    TÜKETDM
    Üretimden
    Tüketime
    Ürettiklerimiz Ülkemizin Kaynakları
    Ekonomi ve Sosyal
    Hayat
    5. BDLDM, TEKNOLOJD VE
    TOPLUM
    Dyi Ki Var Gerçeklesen Düsler Elektronik Yüzyıl Bilim Zaman Dçinde
    6. GRUPLAR, KURUMLAR VE
    SOSYAL ÖRGÜTLER
    Hep Birlikte Toplum Dçin Çalısanlar - -
    7. GÜÇ, YÖNETDM VE TOPLUM
    Dnsanlar ve
    Yönetim
    Bir Ülke Bir Bayrak
    Demokrasinin
    Serüveni
    Yasayan Demokrasi
    8. KÜRESEL BAĞLANTILAR
    Uzaktaki
    Arkadaslarım
    Hepimizin Dünyası Türkiye’miz ve Dünya Ülkeler Arası Köprüler
    9. ZAMAN SÜREKLİLİK VE
    DEĞİSİM

  3. #3

    Üyelik tarihi
    12 Eylül 2006
    Yer
    konya
    Yaş
    47
    Mesajlar
    3,709
    Tecrübe Puanı
    65

    Standart --->: Sosyal Bilgiler Dersi senebaşı seminer çalışması raporu

    6. SINIF ÖĞRENME ALANLARI ÜNDTELERD VE YAKLASIK SÜRELERD
    ÖĞRENME ALANI ÜNDTELER
    KAZANIM
    SAYILARI
    ORANI
    (%)
    SÜRE/DERS
    SAATD
    BDREY VE TOPLUM
    Sosyal Bilgiler
    Öğreniyorum
    6 12 11
    DNSANLAR, YERLER VE
    ÇEVRELER
    Yeryüzünde Yasam 7 15 14
    KÜLTÜR VE MDRAS Dpek Yolunda Türkler 9 24 23
    ÜRETDM, DAĞITIM VE
    TÜKETDM
    Ülkemizin Kaynakları 6 18 17
    KÜRESEL BAĞLANTILAR Ülkemiz ve Dünya 5 12 11
    GÜÇ, YÖNETDM VE TOPLUM Demokrasinin Serüveni 5 15 14
    BİLİM, TEKNOLOJİ VE TOPLUM Elektronik Yüzyıl 5 12 10
    Toplam 43 108 100
    7. SINIF ÖĞRENME ALANLARI ÜNİTELERİ, VE YAKLASIK SÜRELERİ
    ÖĞRENME ALANI ÜNİTELER
    KAZANIM
    SAYILARI
    ORANI
    (%)
    SÜRE/DERS SAATİ
    Kaynak: ReformTürk http://www.reformturk.com/seminer-calismalari/32392-sosyal-bilgiler-dersi-senebasi-seminer-calismasi-raporu.html#post66199
    BİREY VE TOPLUM Dletisim ve Dnsan Dliskileri 6 12 11
    İNSANLAR, YERLER VE ÇEVRELER Ülkemizde Nüfus 5 12 11
    KÜLTÜR VE MİRAS Türk Tarihinde Yolculuk 8 27 25
    ÜRETİM, DAĞITIM VE TÜKETİM Ekonomi ve Sosyal Hayat 6 18 17
    BİLİM, TEKNOLOJİ VE TOPLUM Zaman Dçinde Bilim 5 12 11
    GÜÇ, YÖNETDM VE TOPLUM Yasayan Demokrasi 5 12 11
    KÜRESEL BAĞLANTILAR Ülkeler Arası Köprüler 4 15 14
    Toplam 39 108 100
    ETKDNLİKLERİMİZE TEMEL OLUSTURAN UYGULAMALAR
    Örnek Olay Analizi
    Siir/Öykü Yazma/Resimleme
    Sonuç Çıkarma
    Gözlem Yapma
    Resim Hakkında Konusma/Yazma
    Kavram Haritası Olusturma
    Görsel Dmge Olusturma
    Poster/Afis Hazırlama/Reklam Hazırlama
    Görüsme Yapma
    Alan Gezileri
    Kanıt Kullanma
    Günlük Yasamla Dliskilendirme
    Önem Sırasına Koyma
    Sınıflama
    Örnek Verme
    Kendini Değerlendirme
    Yordama(tahmin) Yapma
    Bulmaca
    Günlük Tutma
    Yaratıcı Drama
    Karsılastırma
    Empati Kurma
    Mektup Yazma
    Dosya Olusturma
    Ara Disiplinler
    Afetten Korunma ve Güvenli Yasam
    Dnsan Hakları ve Vatandaslık
    Rehberlik ve Psikolojik Danısma
    Spor Kültürü ve Olimpik Eğitim
    Girisimcilik
    Kariyer
    Sağlık Kültürü
    DEĞERLENDİRME
    Değerlendirmeyi, öğrenmenin ayrılmaz bir parçası olarak görür.
    Sadece öğrenme ürününü değil, öğrenme sürecini de değerlendirir.
    Uygun ölçme ve değerlendirme yöntemleri ile çocuğun gelisimini de izler.
    Ölçme değerlendirme sistemi, okulun tüm fonksiyonlarını izler ve gelisimini
    yönlendirir.
    Klâsik ölçme ve değerlendirmenin yanında alternatif ölçme ve değerlendirme
    yöntemlerini tesvik eder.
    DEĞERLENDİRME ARAÇ VE YÖNTEMLERİ
    Gözlemler
    Tutum ölçekleri
    Görüsmeler
    Öğrenci ürün dosyası (Portfolyo)
    Projeler
    Tartısma
    Sergileme
    Anektodlar
    Gösteriler
    Performans Testleri / Ödevleri
    Akran / Öz Değerlendirme
    Arastırma / Çalısma Kağıtları
    Çoktan Seçmeli Testler
    Eslestirmeli Testler
    Kısa Cevaplı Sınavlar
    Uzun Cevaplı sınavlar
    Açık Uçlu Sorular
    Dereceli Puanlama Anahtarı (Rubric)
    SONUÇ: Yeni Sosyal Bilgiler Programı çağın gereklerine uygun, sosyal bilgilerin önemini
    vurgulayan yenilikçi bir program. Yetisecek yeni nesillerin vatan ve millet sevgisi ile dolu,
    manevi değerlerini bilen ve sahip çıkan, Atatürk ilke ve Dnkılaplarını bilen ve sahip çıkan
    birer fert olmasını sağlayacak bir programdır. Yeni program ile öğrenciler kendileri
    öğrenmeyi kesfedecekler, öğretmen bir kılavuz olacaktır.
    Ancak ; yeni hazırlanmıs bu programın mevcut ders saati ile uygulanması mümkün gibi
    görünmemektedir. Program kullanıslıdır ancak zaman sıkıntısı doğurmaktadır. Dlk
    uygulamasını yaptığımız 2006-2007 Eğitim-Öğretim yılında bahsedilen sıkıntı yasanmıs, 6.
    sınıf Sosyal Bilgiler programı tam olarak uygulanamamıstır.

  4. #4
    yörük
    Misafir

    Standart Yanıt: Sosyal Bilgiler Dersi senebaşı seminer çalışması raporu

    teşkrler

Benzer Konular

  1. 4.sınıf Sosyal Bilgiler Kendimi Tanıtıyorum çalışması
    By Mustafa Uyar in forum 4. Sınıf Etkinlikler
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 17.Ekim.2012, 16:21
  2. Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 07.Eylül.2009, 11:42
  3. Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 23.Haziran.2009, 10:15
  4. Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 23.Haziran.2009, 00:24
  5. Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 14.Haziran.2009, 21:20

Bu Konudaki Etiketler


Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.