SOSYAL BİLGİLER PROGRAMI ÖĞRENME ALANLARI
1. BİREY VE TOPLUM
2. KÜLTÜR VE MİRAS
3. İNSANLAR, YERLER VE ÇEVRELER
4. ÜRETİM, DAĞITIM VE TÜKETİM
5. ZAMAN, SÜREKLİLİK VE DEĞİSİM
6. BİLİM, TEKNOLOJİ VE TOPLUM
7. GRUPLAR, KURUMLAR, SOSYAL ÖRGÜTLER
8. GÜÇ, YÖNETİM VE TOPLUM
9. KÜRESEL BAĞLANTILAR
BİREY VE TOPLUM
Bu öğrenme alanında;
Sosyal bilgiler dersinin birey ve vatandas olarak gelisimine katkısını fark etmesi,
Çok boyutlu düsünmeyi, çevresinde meydana gelen olayları birçok nedeniyle açıklayabilmesi,
Bilimsel ve nesnel verilere dayalı olgularla kisisel görüs veya düsünceler arasında ayrım yapabilmesi,
Bilimsel arastırma yöntemlerini kullanarak arastırma yapması,
Çevresiyle etkili iletisim kurması,
Tüm bunların etkin vatandas olmanın temel gereksinimleri olduğunu fark etmesi amaçlanmıstır.
KÜLTÜR VE MİRAS
Bu öğrenme alanında öğrenciler;
Türk kültürünü olusturan unsurları ve bunların tarihsel kökenlerini inceleme fırsatı bulacaklar,
Kaynak: ReformTürk http://www.reformturk.com/seminer-calismalari/32392-sosyal-bilgiler-dersi-senebasi-seminer-calismasi-raporu.html#post66198
Milli bilincin gelismesinde önemli bir yere sahip olan kültürel unsurların gelisim süreçlerini kavrayarak
kültürel mirasın korunması ve gelistirilmesi konusunda duyarlılık gelistirecekler,
Türk kültürünün yazılı ve sözlü eserlerini inceleyerek Orta Asya’da yasayan ilk Türk toplumları ile
Türk-İslam devletlerinin Türk kültürüne katkılarını fark edecekler.
Türkiye’de kurulan Türk devletlerinin Türk kültürünün olusmasındaki yerini sehir incelemeleri yoluyla
kavrayacaklar,
Türk kültürünün çesitli dönemlerdeki müzik, edebiyat, güzel sanatlar alanlarındaki eserlerini
inceleme fırsatı bulacakladır
İNSANLAR, YERLER VE ÇEVRELER
Bu öğrenme alanında
Öğrencilerin ülkesi ve dünya ölçeğinde;
İnsanın doğal ve beseri ortamdaki rolünü kavrayarak, insan yer çevre etkilesimini çesitli
boyutları ile açıklayabilmeleri,
Yasadıkları yer veya dünyanın herhangi bir yerinde meydana gelen olayları öğrendikleri
coğrafi kavramları kullanarak analiz edebilmeleri, bu olayların sorun boyutları için
çözüm önerebilmeleri ve geleceğe dönük fikirler ortaya atabilmeleri beklenmektedir.
ÜRETİM, DAĞITIM VE TÜKETİM
Bu öğrenme alanında;
Zaman içinde ekonomik faaliyetlerin dönüsümü,
Kaynakların tükenmesi ve çesitlenmesi,
Nitelikli insan gücü,
Toplumsal hayat ve ekonomi iliskisi konuları ele alınacaktır
BDLDM, TEKNOLOJD VE TOPLUM
Bu öğrenme alanında öğrenciler;
21. yüzyıldaki gelismelerden hareketle gelecekteki yasamla ilgili olarak ortaya
çıkabilecek yeni konular hakkında fikir yürütecekler,
Telif hakları ve patentin bilimsel gelismelerdeki etkisini tartısarak bilimsel çalısma ve
birikimlerin yasalarla korunduğunu fark edecekler,
Tarih öncesi dönemlerden itibaren bilim mirasının olusum süreci ile bilim ve
teknolojideki gelismeler arasındaki paralelliği fark edeceklerdir.
GÜÇ, YÖNETİM VE TOPLUM
Bu öğrenme alanında;
Demokratik yönetim anlayısının tarihsel gelisimini senkronize olarak öğrenirler.
Demokrasinin temel ilkelerinden hareketle farklı yönetim biçimlerini tanır ve
karsılastırırlar.
Türk devletlerinde yönetim sekli ve egemenlik anlayısındaki değisim ve sürekliliği fark
ederek Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin yönetim yapısını güçler ayrılığı ilkesi
çerçevesinde analiz ederler.
Dünyada ve Türk Tarihinde Dnsan haklarının gelisim sürecini analiz ederler.
KÜRESEL BAĞLANTILAR
Bu öğrenme alanında;
Ülkeler arası ticarette kaynaklar ve ihtiyaçların yeri,
Dünyayı ilgilendiren sorunların sebep ve sonuçları,
Uluslar arası kurulusların amaçları ve islevleri,
Uluslar arası etkinliklerin toplumlar arası iliskilere etkisi,
Ortak miras değerlerinin önemi ele alınacaktır.
SOSYAL BDLGDLER 4-7 PROGRAMLARININ ÜNDTELERD
ÖĞRENME ALANI 4. SINIF ÜNDTELER 5. SINIF ÜNDTELER 6. SINIF ÜNDTELER 7. SINIF ÜNDTELER
1. BİREY VE TOPLUM Kendimi Tanıyorum Haklarımı Öğreniyorum
Sosyal Bilgiler
Öğreniyorum
Dletisim ve Dnsan
Dliskileri
2. KÜLTÜR VE MDRAS
Geçmisimi
Öğreniyorum
Adım Adım Türkiye Dpek Yolunda Türkler
Türk Tarihi’nde
Yolculuk
3. DNSANLAR, YERLER VE
ÇEVRELER
Yasadığımız Yer Bölgemizi Tanıyalım Yeryüzünde Yasam Ülkemizde Nüfus
4. ÜRETDM, DAĞITIM VE
TÜKETDM
Üretimden
Tüketime
Ürettiklerimiz Ülkemizin Kaynakları
Ekonomi ve Sosyal
Hayat
5. BDLDM, TEKNOLOJD VE
TOPLUM
Dyi Ki Var Gerçeklesen Düsler Elektronik Yüzyıl Bilim Zaman Dçinde
6. GRUPLAR, KURUMLAR VE
SOSYAL ÖRGÜTLER
Hep Birlikte Toplum Dçin Çalısanlar - -
7. GÜÇ, YÖNETDM VE TOPLUM
Dnsanlar ve
Yönetim
Bir Ülke Bir Bayrak
Demokrasinin
Serüveni
Yasayan Demokrasi
8. KÜRESEL BAĞLANTILAR
Uzaktaki
Arkadaslarım
Hepimizin Dünyası Türkiye’miz ve Dünya Ülkeler Arası Köprüler
9. ZAMAN SÜREKLİLİK VE
DEĞİSİM