Giriş


REFORMTÜRK 17. YIL


4 sonuçtan 1 ile 4 arası
  1. #1
    ReformTürk Yöneticisi Mustafa Uyar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10 Eylül 2006
    Yer
    Ilgın, Konya
    Mesajlar
    13,663
    Tecrübe Puanı
    100

    Standart Din Kültürü Lise Zümresi

    Din Kültürü Lise Zümresi

    ………………………………… LİSESİ DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ

    I. DÖNEM ZÜMRE TOPLANTI TUTANAĞI



    Toplantı Tarihi: 5. 09. 2008

    Toplantı Yeri: Din kültürü ve Ahlâk Bilgisi Kabineti


    GÜNDEM:

    1.Yoklama

    2. 2007-2008 Eğitim Öğretim Yılının değerlendirilmesi, önceki yıla ait zümre raporunun gözden geçirilmesi.

    3.Dersin müfredat programının incelenmesi, genel hedeflerin gözden geçirilmesi

    4.Milli Eğitim Amaçlarının program ve planlara yansıtılması ve öğretmen dosyasının incelenmesi

    5. Atatürk İlke ve Inkılaplarının Plan ve proğramlarda yer alması

    6.Dersin işlenişiyle ilgili esasların tespiti

    7.Ölçme ve değerlendirme konuları

    8.Yıllık planlar

    9.Günlük planlar

    10.Verilecek ödevler

    11. Diğer Zümre öğretmenleriyle İşbirliği

    12. Kabinet tefrişatı

    13.Temenniler

    GÖRÜŞMELER:

    1.Yapılan yoklama sonucunda Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersi Zümre öğretmeni ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; ve Okul Müdürü ........................’nin toplantıda hazır bulundukları tespit edildi.

    2. Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersi Zümre öğretmeni ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,: “2007-2008 Eğitim ve öğretim Yılı Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi oldukça verimli geçmiştir. Bütün sınıflarda başarı %100 olmuştur . Ancak ders saatinin az oluşu konuların ise fazla olmasından dolayı her konunun üzerinde yeterince durulamamıştır.Buna rağmen başarı durumunun %100 oluşu Din Kültürü adına sevindirici bir durumdur. Ders müfredatı açısından oldukça yeterli ve güzel hazırlanmış ,öğrencilerin olumlu davranışlar geliştirmesine katkısı büyük olmuştur. MEB’in hazırladığı ders kitabının yeterli içeriğe sahip olduğu ve bu yıl da aynı kitapların okutulmasının yerinde olacaktır.” dedi.
    ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; da; okulun geçen yılki ders başarısını incelediğini, % 100 başarının fevkalede sevindirici olduğunu, ayrıca kitapları incelediğini ve ders kitabıyla ilgili kanaatlerinin aynı olduğunu söyledi.
    Okul müdürü………: Bu başarının istenilen düzeyde olduğunu söyledi. Elde edilen başarı ile ilgili geçen yıl alınan kararların olumlu sonuçlar verdiğini ve uygulamaya devam edilmesi gerektiğini gösteriyor dedi. Geçen yılki gayret başarılarından dolayı ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,’a teşekkür edip yeni yılda da aynı başarıyı beklediğini ifade etti.
    Bir önceki öğretim yılında alınan zümre kararları gözden geçirildi ve verimli sonuçlar ortaya çıkaran kararların tekrar alınması ve uygulamaların devam ettirilmesi kararlaştırıldı. Bu kararlar gelecek maddelerde gündeme tekrar alınacaktır.

    Karar: Ders kitabı olarak MEB’in hazırladığı kitaplar okutulacaktır.

    3.Okul müdürü ………….., “Değerli meslektaşlarım yeni bir öğretim yılına daha başlıyoruz. Evvela milletimize faydalı nesiller yetiştirebilmemizi temenni ediyorum. Zümre öğretmenleri olarak yaz tatilinde yeni öğretim yılı için hazırlıklar yaptığınızı, planınızı programınızı hazırladığınızı yakinen biliyor ve bu gayretlerinizi takdir ediyorum. Artık okulların açılmasına az bir zaman kaldı. Bu süre içinde çalışmalarımızı son bir kez gözden geçirelim, eksiklerimizi giderip sezona hazır bir şekilde girelim. Öğrencilerimiz bizi dersine hazır, heyecanlı görsünler. Yeni neler yapabiliriz onlara bakalım.”
    ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; burada söz alarak Orta Öğretim Din Kültürü Ve Ahlâk Bilgisi Dersi Öğretim Programı’ndan “Niçin Okulda Din Kültürü Ve Ahlâk Bilgisi Dersi?” başlığını okudu. Bu doğrultuda ve bir sonraki maddede görüşülecek olan Türk Milli Eğitiminin Genel Amaçları doğrultusunda zümre adına genel hedefler gözden geçirildi, müfredat programı incelendi.
    ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; müfredatla ilgili söz alarak: “Müfredat programı çok güzel hazırlanmış. Özellikle bu sene 12. sınıflarda takip edeceğimiz müfredat ülkemiz insanının birbirini önyargısız, ilmî verilere göre tanımasına fırsat verecektir. Üniversitenin kapısındaki öğrencilerimizin bütün dinlere, dinlerdeki ibadetlere, farklı tasavvufî yorumlara dair bilgi sahibi olmaları onların ufkunu açacaktır.” dedi.
    ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,: “12. sınıf müfredatını ve 12. sınıf öğrencilerini ilk defa okutacağız onun için konuları Kâzım Beyle mütalaa etmemiz istifadeli olacaktır. Ayrıca diğer sınıf müfredatlarıyla ilgili de paylaşımda bulunuruz, bilgi ve doküman alışverişi yaparız.” dedi.

    Karar: Zümre öğretmenleri yeniden bir araya gelip başta bilgi ve doküman paylaşımı yapacak, dersin işlenişiyle ilgili görüş alışverişinde bulunacaklardır.

    4. ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, 1739 Sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu'na göre Türk Millî Eğitiminin Genel Amaçlarını okudu: “Türk Millî Eğitiminin genel amacı, Türk milletinin bütün fertlerini;
    1. Atatürk inkılâp ve ilkelerine ve Anayasa’da ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliğine bağlı; Türk milletinin millî, ahlâkî, insanî, manevî ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren; ailesini, vatanını, milletini seven ve daima yüceltmeye çalışan; insan haklarına ve Anayasanın başlangıcındaki temel ilkelere dayanan demokratik, lâik ve sosyal bir hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyeti'ne karşı görev ve sorumluluklarını bilen ve bunları davranış hâline getirmiş yurttaşlar olarak yetiştirmek;
    2. Beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere, hür ve bilimsel düşünme gücüne, geniş bir dünya görüşüne sahip, insan haklarına saygılı, kişilik ve teşebbüse değer veren, topluma karşı sorumluluk duyan; yapıcı, ve verimli kişiler olarak yetiştirmek;
    3. İlgi, istidât ve kabiliyetlerini geliştirerek, gerekli bilgi, beceri, davranışlar ve birlikte iş görme alışkanlığı kazandırmak suretiyle hayata hazırlamak ve onların, kendilerini mutlu kılacak ve toplumun mutluluğuna katkıda bulunacak bir meslek sahibi olmalarını sağlamak;
    Böylece, bir yandan Türk vatandaşlarının ve Türk toplumunun refah ve mutluluğunu artırmak; öte yandan millî birlik ve bütünlük içinde iktisadî, sosyal ve kültürel kalkınmayı desteklemek ve hızlandırmak ve nihayet Türk milletini çağdaş uygarlığın yapıcı, seçkin bir ortağı yapmaktır.” bölümünü okudu.
    Hazırlanmış olan öğretmen dosyaları incelendi. Değişen yönetmelikler ve eksiklikler tespit edildi. Okul müdürü ........................: “Arkadaşlar öğretmen dosyalarınızı gayet güzel hazırlamışsınız, tebrik ederim. Bir iki değişmesi gereken evrak var onları değiştirelim ve yıl içerisinde günlük planlarımızı da dosyaya koyalım. Ayrıca yıl içinde değişen yönetmelikler olursa takip edip ona göre gerekli değişiklikleri yapalım.” dedi.

    Karar: Öğretmen dosyaları güncel tutulacak.

    5. Okul Müdürü, ........................: Din Kül. Ve Ahl. Bilgisi derslerinde Laik Demokratik Cumhuriyetin temel ilkelerini benimseyen ve özümseyen nesiller yetişmesi konusunda özellikle laiklik kavramı ve Atatürk’ün laiklik anlayışı öğrencilere doğru bir biçimde kavratılması gerektiğini, söyledi. Ayrıca: “2488 sayılı Tebliğler Dergisine göre Atatürk İlke ve İnkılapları derslerde işlenecek ve öğrencilere tanıtılacak. Buna göre; müfredat gereği ders kitaplarında konu olarak yer alan Atatürkçülükle ilgili konular ders konusu niteliğinde, ders kitabında yer almayan ancak konularla ilişkileri olan ilkeler de ayrıca öğrencilere kavratılmalıdır.” dedi.
    ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,: “Atatürkçülükle ilgili yararlanılacak kaynakları taslağını hazırladığımız yıllık planda belirttik. Derslerde bu kaynaklardan yararlanacağız. Ayrıca ilgili konularda Atatürk İlke ve İnkılapları açıklanırken öncelikle Atatürk’ün kendi söz ve fikirlerinden yararlanılmasının faydalı olacağını dile getirdi.

    Karar: Atatürkçülükle ilgili konularda birinci kaynaklardan öğrencilere bilgi verilecektir.

    6. ........................, “Yeni konu bir önceki dersin son beş dakikasında kısaca tanıtılmalı, konuyla ilgili çocuklara bazı ödevler verilerek hazırlanması sağlanırsa faydalı olur.” dedi.
    ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;: “Öğrencilerin derse hazırlıklı gelmelerini sağlamak amacıyla dersin başında birkaç dakika ile ders konusu öğrencilere özetle anlatmak ve bu anlatımlar sözlü notu olarak değerlendirilebilir. Böylece hem öğrencilerin derse hazırlanmaları hem de motive olmaları sağlanır. İşlenecek konularla ilgili araştırma, performans ve proje ödevleri ile bilgi ve doküman hazırlıkları yapıp bunları sınıfa sunmayı özendirelim. Bunun dışında konuların başındaki hazırlık çalışmaları ve konu sonundaki değerlendirme sorularının cevaplandırılması faydalı olacaktır.” dedi.
    ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, “Öğrencilere ilk olarak çalışma teknikleri anlatılmalı ve vakitlerini en iyi nasıl değerlendirecekleri hakkında bilgi verilmeli.” dedi.

    KARAR: Yeni konu bir önceki derste tanıtılıp kısaca bahsedilecek, öğrencilere ödev verilecek. İşlenecek konu dersin başında öğrencilere anlattırılıp, hazırlık ve değerlendirme sorularu cevaplandırılacak, icap ederse teşvik için bunlardan sözlü notu verilebilecektir. Öğrencilere ders çalışma tekniklerinden derste bahsedilecektir.

    ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, okulun teknik- teknolojik imkânlarının fevkalade olduğunu, ders esnasında sine vizyondan sesli ve görsel materyallerin, gerektiğinde internetin kullanılmasının önemi ve gerekliliğine değindi.
    ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;: “Öğrencilerin konuyu daha kısa sürede ve daha iyi anlayabilmesi amacıyla teknik imkanlar azami ölçüde kullanmalıyız. Yansıtma cihazı ve bilgisayar aracılığıyla başta sunular olmak üzere; Film ve fotoğraf analizi, çalışma kağıtları, kavram haritaları, şekil ve şemalar, ayet ve hadislerden yararlanma, gurup çalışmaları, öğrencilerin sunu veya afiş hazırlaması ve sınıfta sunması tekniklerinden sürekli yararlanmalıyız.” dedi.

    KARAR: Derste, konusuna göre ihtiyaç duyulan sesli ve görsel materyaller, gerektiğinde internet kullanılacak.

    ........................: Ders kabinetinde bulunan kitaplığın branşı ilgilendiren, MEB kanunlarına ters düşmeyen kitap, süreli yayın vs. ile zenginleştirilip öğrencilerin istifadesine sunulmasının önemini belirtti. Ders öğretmenleri okulun bu mevzuda verdiği desteğe teşekkür edip devamını beklediklerini söylediler.

    KARAR: Kabinetteki kitaplık; branşı ilgilendiren, MEB kanunlarına ters düşmeyen kitap, süreli yayın vs. ile zenginleştirilecek ve öğrenciler kitap, dergi vs. okumaya teşvik edilecektir.

    ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, “Her sınıf için ihtiyaç görüldüğünde ilköğretimde öğrenilen kısa (namaz) sûre ve duaların tekrar edilmesinde fayda var. Ayrıca Ramazan ayı, kandil günleri, aşûre günü, Kutlu Doğum Haftası vb. dini gün ve haftalarla alakalı öğrencilere hurafelerden uzak bilgi verilmesi fırsat eşitliği açısından değerlendirilmelidir.” dedi.

    ........................: Bu konuların dersin bir kısmında ele alınabileceğini, söyledi.

    KARAR: Kısa sure ve dualar, ihtiyaç görüldüğü takdirde tekrar ettirilecek ve öğrencilere dini gün ve haftalarla ilgili bilgi verilecektir.

    ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; “Hocam geçne yılki zümre raporunda …….. Beyin de işaret ettiği gibi ders müfredatı çok yoğun, ders kitabında verilen bilgiler çoğu kere öğrencilerin öğrenme ihtiyacını karşılamakta yetersiz kalabiliyor onun için öğrencilere bazı yardımcı kitapların tavsiye edilmesi faydalı olacaktır. Ayrıca her konuyla ilgili- varsa- bir kitap tanıtımı öğrencilerin kitaplara ve okumaya olan ilgilerini artıracağını düşünüyorum.” dedi.

    ........................, “Hocam çok yerinde bir tespitte bulundunuz. Öğrencilerimize yardımcı kitaplar tavsiye ederek hem konuları daha teferruatlı öğrenmelerini sağlayabiliriz hem de onlara kitap okuma alışkanlığı kazandırma adına bir adım daha atmış oluruz.” dedi.

    KARAR: Yardımcı kitaplar olarak bütün sınıflara; K. Kerim meali, Cep ilmihali, Hadis kitapları, siyer kitapları almaları ve okumaları tavsiye edilecek. Ayrıca gerekli konularla ilgili- varsa- kitap tanıtımı yapılacak.

    7.,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, “Geçen yılki zümre tutanağımızda da belirttiğimz gibi; şubeler arasında öğrenci seviyeleri eşitlenmeli, yazılı sorularında farklı şubelerdeki öğrenciler mağdur edilmemeye gayret edilmelidir, bunun için de yazılıların ortak yapılması faydalı olacaktır.” dedi. “Ayrıca ölçme değerlendirmeyi daha sağlıklı yapabilmek için yazılılar klasik, test, boşluk doldurma ve doğru- yanlış sorularından oluşturulmalıdır. Derste öğretilen yeni kelime ve kavramların sınavlarda sorulması faydalı olacaktır.” dedi.

    KARAR: Yazılılar bütün sınıflarda ortak yapılacak. Yazılılar klasik, test, boşluk doldurma ve doğru- yanlış sorularından oluşturulmalıdır. Derste öğretilen yeni kelime ve kavramlar sınavlarda sorulacak.

    8. ........................: “Çalışma takvimine göre yıllık planların her sınıfa göre yapılıp idareye belirlenen tarihten evvel teslim edilmeli.” dedi.

    ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,: “Müfredat’ta her sene yaptığımız gibi b sene de birinci dönemde bulunan Hz. Muhammed (SAV)‘le ilgili 3. Ünitenin, ikinci dönemde ‘KUTLU DOĞUM’ münasebetiyle Nisan Ayı’nda işlenilmesi daha faydalı olur” dedi.
    Kaynak: ReformTürk http://www.reformturk.com/lise-ders-zumreleri/18380-din-kulturu-lise-zumresi.html#post35682

    KARAR: Yıllık planlarda gerekli düzenlemeler yapılarak, Hz. Muhammed (SAV)’le ilgili üniteler Nisan Ayı’nda anlatılacak. Yıllık plan idarenin belirlediği tarihten evvel teslim edilecek.

    9.;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;: Günlük planlar hazırlanırken öğrencilerin soru ve ihtiyaçlarının, güncel meselelerin göz önünde bulundurulması gerekir, dedi.

    KARAR: Günlük planlar öğrencilerin ihtiyaçlarına göre, güncel meseleler göz ardı edilmeden hazırlanacak.


    10. ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,; “Yıllık ödevlere geçmeden önce öğrencilerin derse olan ilgilerini artırma, öğrenmelerini kolaylaştırma adına haftalık ödevler vermenin ve mümkün mertebe takip etmenin, neticesinde de ödev yapmada hassasiyet gösteren öğrencilerin çeşitli vesilelerle ödüllendirilmeleri derse ilgiyi artırır diye düşünüyorum.” dedi.

    KARAR: Öğrencilere haftalık ödevler verilip mümkün mertebe takibi yapılacak ve uygun bir şekilde öğrenciler ödüllendirilecek.

    Yıllık ödevlerle ilgili yapılan müzakereler sonucu şu kararlar alınmıştır: Yıllık ödevlerin aşağıda belirtilen konulardan verilmesine karar verildi. Ödevler öğrencilere Kasım ayının son haftasında verilip 2009 Mayıs ayının ilk haftasında toplanmasına karar verildi.
    Yıllık ödevlerin şu ölçülere göre değerlendirilmesi kararlaştırıldı:
    Ödevin düzeni: 20 Puan
    Kaynak kullanımı: 20 Puan
    Öğretmenle iletişimi: 20 Puan
    Zamanında teslim etmesi: 10 Puan
    Ödevin içeriği: 30 Puan
    Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi’nde yıl içinde öğrencilere verilecek yıllık ödev konuları şu şekilde tespit edildi:

    LİSE 1. SINIFLAR:

    a) İnsanların hayatında dinin önemi nedir?
    b) Türklerin İslam Dinini kabul etmesindeki sebepler nelerdir?
    c) Türk ve İslam büyüklerinin gençlere yol gösterecek nasihatler.
    d) Atatürk’ün İslam dini ile ilgili görüş ve düşüncelerinin araştırılması
    e) Müslüman Türklerde sanat ve edebiyatın gelişmesinin incelenmesi
    f) İslam Dini’ni diğer dinlerden ayıran özellikler nelerdir?
    g) Anne baba hakkının ayet ve hadisler ışığında araştırılması.
    h) Peygamberimizin güzel ahlakına dair misaller bulunması.
    i) Kul hakkının önemiyle ilgili bilgi toplanması.
    j) Dinimizin temizliğe verdiği önemin araştırılması.

    LİSE 2. SINIFLAR:

    a) İslam’ın akla ve ilme verdiği değerin incelenmesi
    b) Ahiret Günü’nün varlığını nasıl ispat edersiniz?
    c) Kur’an-ı Kerim Peygamber Efendimizin sözü olamaz mı? Kur’an-ı Kerim’in Allah kelamı olduğunu nasıl ispat edersiniz?
    d) Allah’ın Farz kıldığı ibadetlerin insan ve toplum hayatındaki etkilerinin araştırılması
    e) Allah’ı niçin göremiyoruz?
    f) Her şeyi Allah yarattı, peki Allah’ı kim yarattı?
    g) Günümüzde Müslümanlar niçin geri kalmışlardır?
    h) İslâm medeniyetinde eğitim kurumları nasıl teşekkül etmiştir?
    i) Atatürk’ün dinin yozlaştırmasıyla ilgili görüşlerinin araştırılması.
    j) K. Kerim’i anlamak ve yorumlamakta temel ilkeler nelerdir?
    k) Peygamber Efendimizin (sav) insanî yönünün incelenmesi.
    l) Peygamber Efendimizin (sav) insanlığa bir rahmet olmasının incelenmesi.
    m) İslâmiyet açısından din- bilim çatışması olabilir mi? Tartışılması.
    n) Müslümanların bilim ve medeniyete katkılarının araştırılması.


    LİSE 3. SINIFLAR:

    a) Allah’ın haram kıldığı yasakların fert ve toplum hayatındaki zararlarının araştırılması
    b) Allah’ın ibadete ihtiyacı olmadığı halde biz kullarına ibadet yapmamızı niçin emrediyor?
    c) Aşere-i Mübeşşere kimdir? Bu unvan kendilerine niçin verilmiştir?
    d) İyi bir Müslüman’da bulunması gereken özellikler nelerdir?
    e) İslâmiyet’te mezhepler nasıl ortaya çıkmıştır?
    f) Mezhepleri birleştiren unsurların örneklerle tahlil edilmesi.
    g) Milletimizin tarihi seyri içerisinde Ehl-i Beyt sevgisi nasıl tezahür etmiştir?
    h) İslâm’ın savaşa bakış açısı nasıldır?
    i) İslâm’ın barışa yaptığı katkılar nelerdir?
    j) Diyanet İşleri Başkanlığının kuruluşu ve işlevi hakkında bilgi verilmesi.
    k) İslâmiyet’in sanat ve estetiğe verdiği önemin araştırılması.
    l) Kaderle alakalı kavramların açıklanması.
    m) İbadetlerin bireysel ve toplumsal faydalarının araştırılması

    LİSE 4. SINIFLAR:

    a) Ahiret inancının fert ve toplum üzerinde ne gibi tesirlerinin olduğunun araştırılması.
    b) İnsanın yaptığı her şeyin bir gün karşısına çıkacağı üzerine yaşanmış örneklerin araştırılarak bir metin yazılması
    c) Kıyamet senaryolarının araştırılması
    d) Farklı dinlerin ibadetlerindeki ortak noktaların incelenip bunların dinler arası diyaloga ne gibi katkılar yapabileceğinin tespiti
    e) Dinlerdeki önemli gün ve haftaların, bayramların araştırılması
    f) Başlıca hadis kaynaklarının ve yazarlarının tanıtılması
    g) Tasavvufi düşüncenin toplum hayatına etkilerinin araştırılması
    h) Ülkemizdeki tasavvufî ekollerin araştırılıp tanıtılması
    ı) Tövbe kavramının ve tövbenin kişi üzerindeki tesirlerinin araştırılıp açıklanması
    j) Atatürk’ün din bilginlerine verdiği önemin araştırılması
    k) Atatürk’ün okulda din eğitimine verdiği öneminaraştırılşması
    l) İlahi dinlerle beşeri dinlerin karşılaştırılıp benzer ve farklı yönlerinin ortaya konması

    11. Okul Müdürü ........................, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersinin Diğer birçok branşla ilgisinin olduğunu yeri ve zamanı gelince bu branş öğretmenlerinden istifade edilmesinin dersin daha iyi kavranması açısından faydalı olacağını ifade etti. Bu mesele müzakere edilerek aşağıdaki kararlar alındı:
    a) Felsefe Zümre Öğretmenleriyle, bütün sınıflar için “Ahlak ve Değerler” , “Din ve Laiklik” ve “Din, Kültür ve Medeniyet” öğrenme alanları ile ilgili konular müzakere edilecek ve imkan dahilinde felsefe grubu öğretmenlerinin bu konuları sınıflarda açıklamaları istenecek.
    b) Tarih Zümre Öğretmenleriyle, lise birinci sınıfta “Hz. Muhammed” öğrenme alanı ile ilgili konular müzakere edilecek ve öğrencilere kavratılması sağlanacak.
    d) Edebiyat öğretmenleriyle lise 3. Sınıflar için özellikle Türk-İslâm Edebiyatı ve tasavvuf konuları müzakere edilecek ve bu konular işlenmeden önce edebiyat öğretmenlerinin ilgili sınıflara bu konuları yeniden hatırlatmaları sağlanacak.
    e) Fizik öğretmenleriyle lise 3. Sınıflar birinci ünitesi, evrenin yaratılışı ve şu andaki fiziki yapısı konularının müzakeresi yapılacak, biyoloji öğretmenleriyle insanın yaratılışı konusunda ve biyolojik yapısı hakkında fikir alışverişi gerçekleştirilecektir.
    f) Lise 4. sınıflarda dünya dinleri işlenirken Coğrafya zümresiyle, Tasavvuf konusu işlenirken Edebiyat zümresiyle işbirliği yapılacaktır.

    12. . ........................, ders kabinetinin ders içeriğine uygun olarak tefriş edilmesinin ve sınıf panosunun güncellenmesinin önemi üzerinde durdu.

    KARAR: Kabinet, ders içeriğine uygun olarak tablo, yazı vs. ile tefriş edilecek. Sınıf panosu müfredata uygun olarak güncellenecek.

    13. TEMENNİLER:

    ........................, ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; ve ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, yeni eğitim-öğretim yılının hayırlı ve başarılı geçmesi temennisinde bulundular.


    ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
    Ders Öğretmeni Ders Öğretmeni Okul Müdürü
    ]
    Konu Beyza tarafından (19.Haziran.2007 Saat 11:29 ) değiştirilmiştir.

  2. #2

    Üyelik tarihi
    11 Haziran 2008
    Yaş
    46
    Mesajlar
    4
    Tecrübe Puanı
    16

    Standart Yanıt: Din Kültürü Lise Zümresi

    teşekkür

  3. #3
    destane
    Misafir

    Standart Yanıt: Din Kültürü Lise Zümresi

    teşekkürler

  4. #4

    Üyelik tarihi
    18 Haziran 2008
    Yaş
    41
    Mesajlar
    4
    Tecrübe Puanı
    16

    Standart Yanıt: Din Kültürü Lise Zümresi

    teşekkürler

Benzer Konular

  1. ingilizce dersi lise yıl sonu zümresi
    By soleil in forum Lise İngilizce Dersi
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 15.Haziran.2009, 12:30
  2. Halk Kültürü dersi genişletilmiş il zümresi örneği
    By soleil in forum Ortaokul Diğer Dersler
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 14.Ekim.2008, 14:26
  3. din kültürü
    By muharrem in forum Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 15.Eylül.2008, 22:42
  4. Lise İngilizce 2.dönem zümresi 2008
    By soleil in forum Lise İngilizce Dersi
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 10.Mart.2008, 13:37
  5. Muş Kültürü
    By Mustafa Uyar in forum Doğu Anadolu Bölgesi
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 02.Mart.2008, 17:53

Bu Konudaki Etiketler


Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.