Giriş


REFORMTÜRK 17. YIL


3 sonuçtan 1 ile 3 arası
  1. #1
    Gezgin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12 Eylül 2006
    Yer
    istanbul
    Yaş
    51
    Mesajlar
    1,372
    Tecrübe Puanı
    43

    Yamaha YZF-R6

    Yarışçı ruhuyla dikkat çeken Yamaha YZF-R6'nın üçüncü nesli tutkunlarını mest edecek özelliklere sahip.






    Yarış parkurlarından yollara inen motosikletler arasında akla gelen ilk ürün hiç kuşkusuz Yamaha YZF-R6’dir. İlk kez 1999 yılında satışa sunulan bu motosikletin yarış versiyonu 2000 yılındaki dünya motosiklet şampiyonasında birinciliği elde etmişti.
    Yamaha bu geleneği bozmayarak bu yıl MotoGP serisinde Valentino Rossi ile elde ettiği bilgileri üçüncü nesil YZF-R6’ya taşıdı. 599 cc hacminde bir motorla donatılan motosikletin yarış dünyasından en büyük transferi YCC-T olarak kısaltılan teknoloji olmuş. YCC-T (Yamaha Chip Controlled Throttle – Yamaha Çip Kontrollü Gaz) teknolojisi pistlerde mücadele eden YZR-M1’den alınmış. Bu sistem sürüş boyunca gaz kelebeğinin açılmasını kontrol ederek her devirde maksimum gücün elde edilmesini sağlıyor. Güçten bahsetmişken; motosiklet 14.500 d/d’de 127 HP güç, 12.000 d/d’yse 66 Nm tork üretiyor. YCC-T sistemi motorun işletim sistemine büyük bir yük getirdiğinden Yamaha mühendisleri eski modelde kullandıkları ECU’nun beş katı güçlü bir versiyonu yeni modelde kullanmış. YZF-R6’ya MotoGP’den transfer edilen bir diğer teknolojiyse ikincil enjektörlü enjeksiyon sistemi. Bunun dışında performansı artırılan motosikletin emme ve egzoz supapları da titanyumdan imal edilmiş. Böylece yüksek devirlerde motorun dayanımı artırılmış. Motosikletin gücü altı ileri bir şanzımanla tekerleğe aktarılırken, vites oranlarının kısa tutulması hızlanma değerlerinin iyileşmesini sağlamış. Güçlü motosikleti durdurma göreviyse, önde 310 mm çapında çift disk, arkada 220 mm çapında tek diskten oluşan fren sistemine verilmiş.
    YZF-R6’nin dış tasarımı ve şasi teknolojisi de yarışçı kardeşi YZF-M1’den alınmış. Şasi alüminyum dahil pek çok metalin alaşımından imal edilmiş. Bu sayede dayanımın yanı sıra bu tip bir sporcunun vazgeçilmez özelliği olan hafiflikten de ödün verilmemiş. Şasi tasarlanırken ağırlık dağılımının optimum düzeyde olması sağlanmış. Yeni şasi sayesinde ağırlığın yüzde 52.5’i ön tekerleğin üstüne binmiş. Çift köşeli farlarla yaratılan saldırgan görünüm bombeli yakıt tankı sayesinde doruğa ulaştırılmış. Beldeyama Motorlu Vasıtalar Sanayi ve Ticaret A.Ş. tarafından Türkiye’ye ithal edilen YZF –R6, 19 bin 700 YTL’lik bir etiket taşıyor.
    __________________

  2. #2

    Üyelik tarihi
    11 Haziran 2008
    Yer
    konya
    Mesajlar
    24
    Tecrübe Puanı
    16

    Standart Yanıt: Yamaha YZF-R6

    bende de bir tane olmasını isterdim :D paylaşım için sağol

  3. #3

    Üyelik tarihi
    10 Eylül 2006
    Yer
    ILGIN
    Mesajlar
    401
    Tecrübe Puanı
    24

    Standart Yanıt: Yamaha YZF-R6

    valla yamaha olsunda ne olursa olsun:)
    Kaynak: ReformTürk http://www.reformturk.com/motor-hastalari/22505-yamaha-yzf-r6.html#post106042
    insanı uçuruyor gibi valla:D

Benzer Konular

  1. Yamaha 2oo6
    By Gezgin in forum Motor hastaları
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 15.Mayıs.2007, 10:38

Bu Konudaki Etiketler


Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.