sınıfGÖRSEL SANATLAR DERSİ PERFORMANS ÖDEVİ
İÇERİK
BEKLENEN PERFORMANS
SÜRE
DEĞERLENDİRME
8/A
Türk kültürüne ait motiflerden oluşan bir halı veya kilim tasarımı yapabilme
Araştırma yapma, eleştirel düşünme, kişisel ve sosyal değerlere önem verme,tasarım yapabilme,temiz ve düzenli çalışabilme
4 hafta
Dereceli puanlama anahtarı
Sevgili Öğrenciler,
Sizden Türk kültürüne ait motiflerden oluşan bir halı veya kilim tasarımı yapabilmeniz istenmektedir.Bu çalışmayı yaparken aşağıdaki adımları izlemeniz size yardımcı olacaktır.
1.Çalışma takviminizi oluşturunuz.
2.Değişik halı ve kilim örneklerini inceleyiniz.
3.Tasarımınızda kullanacağınız motifleri resim,fotoğraf veya çizim yoluyla belgelendiriniz.kullandığınız motifler dosya içerisinde teslim edilecektir.
4.bulduğunuz motiflerin hangi döneme ait olduklarını ve varsa motiflerin isimlerini yazınız.
5Tasarımınızı 35*50 parşümen kağıdına yaptıktan sonra yine 35*50 bristol veya cansın kartona geçiriniz.
6.Tasarladığınız kompozisyonu o veya 1 numaralı fırçanın ucunun kesilmesi ile noktalama yöntemi ile boyayınız.(suluboya veya guaj)
7.Çalışmalarınızı en geç 17 Ocak 2006 tarihine kadar bitiriniz.
Araştırma beceriniz,
Kaynaklardan ne ölçüde yararlandığınız,
Yorumlama beceriniz,
Temiz ve düzenli çalışmanız,
Tasarımınızın özgünlüğü,
Çalışmayı benimsemeniz,
Eleştirel düşünme düzeyinize göre değerlendirilecektir.
Dereceli Puanlama Anahtarı
Öğrenci Adı-Soyadı :
Sınıfı :
Açıklama: Aşağıdaki dereceli puanlama anahtarı, yaptığınız çalışmayı değerlendirmek
amacıyla hazırlanmıştır. Bu anahtar aynı zamanda çalışmanızı yürütürken hangi ölçütlere
dikkat edeceğiniz konusunda size bilgi vermektedir.
ÖLÇÜTLER
DERECELER
3
ÇOK İYİ
2
İYİ
1
ORTA
Araştırma beceriniz
Kaynaklardan ne ölçüde yararlandığınız
Kaynak: ReformTürk http://www.reformturk.com/gorsel-sanatlar-dersi/21901-gorsel-sanatlar-dersi-performans-odev-konusu-2-a.html#post41194
Yorumlama beceriniz
Temiz ve düzenli çalışmanız
Tasarımınız
Çalışmayı benimsemeniz
Eleştirel düşünme düzeyinize göre değerlendirilecektir
TOPLAM
Fatma TEKİN/Resim-iş Öğretmeni