58. YARIŞMALI TOP OYUNU :oyuncular gruplara ayrılır. Her gruba bir ad verilir. Her grup diğerinden 3-4 adım aralıklı olarak sıralanır. Sıraların başına ve sonuna ileri ve geri gitmemesi için birer işaret konur. Her gruptan birer kişi ebe olur ve kendi sırasının beş adım önünde elinde topla durur. Öğretmen oyuna başlama komutuyla ebeler topları sıra başındaki oyunculara atarlar. Topu alan oyuncu sıranın sonuna dolaşarak topu ebeye getirir. Ebe aldığı topu sıranın ikincisine atar. İkinci oyuncuda sıranın sonunu dolaşarak topu ebeye getirir. Sırası geçen oyuncu sıranın en sonuna geçecektir.oyunu önce tamamlayan takım oyunu galibi olacaktır.
59. ÜÇ DAİREDE ÜÇ TOP :oyuncu sayısına göre üç büyük daire çizilir. Oyuncular bu dairenin içine girerler. Üç oyuncu da ellerin de topla dairenin dışında beklerler. Oyun başlayınca dışındakiler dairenin içindeki oyuncuları ayaklarından vurmaya çalışırlar. Oyuncularda avuçlarıyla topu engellemeye çalışacaklardır. Her oyun için bir süre belirlenir. Topu atan üç oyuncu değiştirilir. Oyun sonunda en çok oyuncu avlayan birinci seçilir.
60. HIRSIZ POLİS OYUNU :oyun alanı belirlenir ve ortasından bir çizgiyle ikiye ayrılır. Hırsız ve polis olacak iki kişi kendi gruplarını belirler. Hırsızlar ve polisler belirlendikten sonra alanın bir bölümüne hırsızlar diğer bölümüne polisler geçer. Hırsızlar ve polisler orta çizginin birer metre gerisin de sıralanırlar. Öğretmen uygun bir yerde durarak ateş başlasın der demez polisler ellerinde silah tutuyormuş gibi yapar. Bu sırada hırsızlar geriye kaçmaya polisler kovalamaya başlarlar. Alanın dışına çıkmadan yakalanan hırsızlar tutuklanır. Tutuklular oyun alanının dışına çıkarılırlar. Belli bir süre sonra hırsızlar polis polisler hırsız olur. Hangi tarafın tutuklusu fazla ise oyunu o kazanır.
61. AYAKTA GÖRDÜĞÜNÜ VUR:Çocuklar arasından bir ebe seçilir. Ebe eline küçük bir top alır. Diğer çocuklar oyun alanına dağılırlar. Ebe ayakta gördüğü çocuğa elindeki topla vurmaya çalışır. Vurulan çocuk ebeye yardımcı olur, onunla paslaşır ve diğer çocukları vururlar. Anacak top elde iken yürünmez sadece paslaşılır.
62. ELLE TOP SÜRME: oyuncular eşit sayıda iki gruba ayrılır. Birer sıralı derin kolla dizilirler. Önden arkaya sayı sayarlar. Başlangıç çizgisinin 10-15 adım karşısına birer tabure veya sandalye konur. En öndeki oyunculara birer top verilir. Oyunun başlamasıyla ellerinde top olan öndeki oyuncular topu sürerek,zıplatarak taburenin arkasından dolaşır,yerlerine gelirler. Topu iki numaralı oyunculara verir ve sıranın en sonuna geçer. Sıradaki diğer oyuncular da aynı şekilde sürerek oyunu tamamlarlar. Yarışmayı önce bitiren takım oyunu kazanır.
63. TOP KALEYE:Dikdörtgen biçiminde bir oyun alanı çizilir. Alanın tam orta yerine, iki direk arasına yüksekliği iki metre olan bir ip veya file getirilir. Filenin her iki yanına, birer metre uzaklığa paralel iki çizgi çizilir. Bunlar ölü alanlardır. Eşit sayıdaki iki takıma ayrılan oyuncular file ile ayrılan alanlarda yer alırlar.başlama komutuyla top karşı tarafa elle atılır. Karşı taraf oyuncusu topu yere düşürmeden yakalamak zorundadır. Kim yakalarsa karşı tarafın kalesine atacaktır. Oyun böylece sürer. Topun fileye veya ipe değmesi,oyun alanının dışına çıkması, top elde iken adım atılması durumlarında takıma kötü puan verilir. On kötü puan alan takım oyunu kaybetmiş olur.
64. TOPLU ÇIKARMA:oyuncular bir ebe seçerler. Diğerleri ebenin çevresinde geniş bir halka oluşturur. Ebe elindeki topla halkanın ortasında durur. Oyuncular ise ayakları açık ve elleri dizlerinin üzerinde bekler. Oyuna başlandığında ebe elindeki topu bir oyuncunun bacaklarının arasından dışarı çıkartmak için atar. Oyuncu elleriyle bacaklarının arasını kapayarak topun geçmesini engellemeye çalışır ve topu ebeye geri gönderir. Topu engelleyebilen bir puan alır. Ebeye ise bir kötü puan verilir. Üç kötü puan alan ebe,bir başka arkadaşıyla yer değiştirir. Oyun sonunda en çok kötü puan alana ceza verilir.
65. HABERCİ:oyun alanı ikiye ayrılır.alanın bir yanında iki gruba ayrılmış olan oyuncular yer alır. Karşılarında bir varış noktası belirlenir. Bir sandalye veya tabure konur. Aynı sayıdaki iki grup oyuncu arasından birer başkan görevlendirilir. Oyuna başlayacak takım sayışmayla veya ad çekerek belirlenir. Ad çeken takımın başkanı oyunculardan birini haberci olarak görevlendirir. Habercinin görevi varış noktasına kadar varıp geri dönmektir. Fakat döneceği sırada diğer grubun başkanı onu yakalaması için kendi grubundan bir oyuncuyu görevlendirir. Görevlendirilen çocuk haberciyi yakalarsa kendi kampına katar. Daha sonra diğer gruptan biri haberci olur. Bir grubun tüm oyuncuları yakalanana kadar oyun devam eder.
66. KEDİ İLE FARE:aralıklı olarak küçük daireler çizilir. Çocukların yaş durumlarına göre dairelerin birebirine göre uzaklığı belirlenir. Oyunculardan biri kedi diğerleri fare olur. Fareler küçük dairelerdeki yerlerini alırlar. Öğretmenin işareti ile farelerde yer değiştirmeye başlarlar. Kedi farelere dokunmaya çalışır. Kedinin dokunduğu oyuncu oyundan çıkar. Yakalanan fare kediyle yer değiştirir.
67. AVCIDAN KURTUL:bir çocuk av diğeri avcıdır. Diğer çocuklar arka arkaya konmuş sandalyelere otururlar. En arakadaki sandalye boş bırakılır. Oyun başlayınca avcı sandalyelerin çevresinde koşar avına dokunmaya çalışır. Avcı bunu başarırsa onunla yer değiştirir. Ancak av yakalanmak üzere olduğunu görürse boş sandalyeye. Oturarak kendini kurtarır ve sıranın başındakine değiştir diye bağırır. Bunu duyan en baştaki sandalye de oturan oyuncu koşmaya başlar. sırayı oluşturanlar birer sıra öne geçerek en arkadaki sandalyeyi yine boş bırakırlar. Oyun böylece devam eder.
68. ORMAN KUŞLARI:oyun alanının bir yanına dikdörtgen biçiminde iki köşe çizilir. Bunlardan biri yuva, diğeri kafestir. Bir ana kuş yuvaya girer. İkinci kişi avcıdır. Kafesle yuva arasında durur. Diğer çocuklar oyun alanının dışına çizilen çizginin arkasına geçerler. Her oyuncuya bir kuş adı verilir. Aynı adı birkaç oyuncuda alabilir. Öğretmen bir kul adı söyler. Bu adı taşıyan kuş ya da kuşlar yuvaya doğru koşarlar. Avcı onları yakalamaya çalışır. Yakalanan kuşlar kafese konur.
69. SİNCAP VE CEVİZ:çocuklar elleri arkada olmak üzere bir halka oluştururlar. Oyunculardan biri sincap olur. Halkanın çevresinde koşarken oyunculardan birinin eline bir ceviz bırakır. Eline ceviz bırakılan çocuk sincabı kovalar. Yakalarsa sincabın yerine geçer.
70. TOPLA ESİR ALMA :dikdörtgen biçimindeki alan ikiye ayrılır. Dar kenarlarda birer ceza yeri oluşturulur. Oyuncular iki takıma ayrılır. İki takımın kaptanı orta çizginin iki yanında dururlar. Her takımdan üçer kişi ceza yerine gönderilir. Bu esirler oyun başladığında vurulan esirlerle yer değiştirirler. Esirlerin görevi arkadaşlarından gelecek pasları yakalayıp ortadaki rakiplerin topla vurmaktır. Çok esir alan takım oyunu kazanacaktır. Oyuna başlama komutu verilince iki kaptan, iki tenis topu büyüklüğündeki bir topu havaya atar, yakalanan tarafın oyuncuları yakaladığı topla rakibe vurmaya çalışır. Rakip oyuncu kendine atılan topu avuç içi ile karşılar. Top başka bit tarafına değerse vurulmuş sayılır ve esirlerin yanına geçer. Topu alan oyuncu ancak bir adım atar . ya rakibini vurmaya çalışır yada kendi arkadaşlarına pas verir. Rakip kaleye saldırmak rakipten topu almak top eldeyken koşmak hatalı hareketlerdir. Öğretmen bu hareketleri yapanlardan topu alır ve karşı tarafa verir.
71. TOP TÜNELDE: oyuncular eşit sayıda iki gruba ayrılır. Her grup arasında üç dört adım uzaklık bulunur. Gruplar yüzleri oyun çizgisine dönük durumda eller ve dizler yerde dört ayak durumunda beklerler. Bacaklar gergin tutularak topun geçmesi sağlanacaktır. Toplar sıra başındaki çocuklara verilir. Oyun başlayınca birinci sıradaki oyuncular arkadaşlarının bacakları arasında boşluktan topu en sonuncuya doğru atarlar. En sondaki oyuncu topu alır, sıranın başına doğru gelir. Aynı şekilde topu atar,sıranın en sonuna geçer. Topun en sondan başa getirilmesi sırasında oyuncular yere yatarak dinlenmiş olurlar.
72. TOPU POTADAN GEÇİRME : bu oyun basketbol sahasında oynanır. Oyuncular iki eşit gruba ayrılır. Her iki taraf basket potası önünde arka arkaya sıralanır. En arkadaki oyuncunun topukları orta çizgiye değmemelidir. Sıra başındaki oyuncular oyun başlayınca ellerindeki topu atarak veya elden geçirerek en arkadaki çocuğa ulaştırırlar. En arkadaki topu alır ve potaya atar. Potadan geçen topu alır ve sıranın önüne koşar ve aynı şeyleri tekrarlar. Oyun böylece sürer. Hangi takım önce bitirirse oyunu o kazanmış olur.
73. SEÇ SEÇEBİLDİĞİNİ :oyuncular iki gruba ayrılır. On adım aralıkla sıralanıp karşı karşıya dururlar. Oyun sırası hangi gruptaysa o gruptan bir oyuncu, ebesinin izniyle tek ayak üzerinde sekerek karşı grubun ebesine gider. Ebe ben geldim der. O da hoş geldin sefa geldin söyle bakalım ne istiyorsun. Diye sorar. Annem hamamdan geldi yüreği yanmış,soğuk bir karpuz istiyor. Duyamıyorum öteki tarafıma geçte oraya söyle’ der. Oyuncu ebenin öbür tarafına geçerek isteğini yineler. Öyleyse seç seçebildiğini der ebe: oyuncu seke seke diğer oyuncuların yanına gider. Birini kolundan tutup almak ister. Eğer başarabilirse onu kendi alanına götürür. Başaramaz onu arkadaşlarının elinden alamazsa bu kopmuyor daha aham olmalı der. Ebe de o halde bir başkasını al der. Oyuncu başka bir oyuncuyu alır ve koparır götürür. Koparamaz, yorulur, diğer ayağını da basarsa yanar ve kendiside o grupta kalır. Hangi grubun oyuncusu azalır veya biterse onlar yenilmiş olur.
74. KARŞILIKLI EL ÇEKMEK:çocuklar karşılıklı iki sıra olurlar. İki tarafın üç adım gerisine birer çizgi çizilir. Çocuklar sol ellerini kalçaya koyup, sağ ayaklarını öne basarak birbirlerinin ellerini tutarlar.öğretmen düdük çalınca çekişmeye başlarlar. Hangi taraf kendi tarafına daha çok çocuk çekmişse o grup kazanır.
75. ARKADAN DOLAŞ:ortaya bir kare çizilir. Kale çizgisinin iki yanına,15’er adım ötesine, birer çizgi daha çizilir. Çocuklar bu çizgilerin üzerinde birbirlerine arkaları dönük durumda beklerler. Sıralardan biri kırmızı diğeri beyaz adını alır. Öğretmen önce hangi tarafın adını söylerse o taraf kaçar,diğer taraf kovalar. Öğretmen bu oyunu anlattıktan sonra kırmızı-beyaz veya beyaz-kırmızı diye bağırır. Çocuklar genelde şaşırır,kaçacak yerde birbirlerine sarılırlar. Öğretmen komutu yavaş ve hızlı vererek oyunu daha zevkli hale getirebilir.
Kaynak: ReformTürk http://www.reformturk.com/showthread.php?p=114258
76. EL TUT SELAM VER KAÇ:çocuklar daire olurlar. Ebe olan çocuk dairenin dışında dolaşır ve bir arkadaşının omzuna hafifçe vurur,kaçar. Arkadaşı kendisini kovalayacak yerde ters yönde kaçar ve dairenin diğer tarafında karşılaşırlar. Sağ elleriyle toka edip yollarına devam ederler. Dairedeki açık yeri hangisi kaparsa diğeri ebe olur ve dolaşmaya başlar. oyun böylece devam eder.
77. DOKUN TUT:10-12 çocuk yan yana dizilirler. Onların beş adım ilerisinde de ebe durur. Çocuklara arkası dönüktür. Ebe kollarını yana kaldırır. Önüne bakmaz. İleri bakar. Arkadakiler birer birer kollarının altından kaçarken dokunup tutmaya çalışır. Kime dokunabilirse o ebe olur. Oyun tekrar başlar. iki kişiye birden dokunulmaz. Herkes sırasıyla geçmek zorundadır.
78. ŞIÇRA KURTUL: Ortada duran ebe, ucuna kum torbası bağlı ipi çevirir. Çevresinde halka olmuş çocuklar ayaklarının altından kum torbası geçtikçe sıçrarlar. Torba kimin ayağına değerse o ebe olur e sona kalan üç kişi oyunu kazanır.
79. ELEKTRİK ÇARPMASI: oyuncular toplandıktan sonra çocuklardan biri ebe yapılır. Öğretmen oyunu ebeye açıklamaya başlar.-şimdi duvara bir yuvarlak çizeceğim. Sen bu yuvarlaktan beş adım geride gözlerin bağlı olarak duracaksın. Elini uzatıp yuvarlağın tam ortasına parmağını getirebilirsen sana bir ödül vereceğiz. Ebeye gözü açık olarak deneme yaptırılabilir. Oyun başladığında çocuklar sağa sola diyerek ebeyi yönlendirmeye çalışır. Bu sırada öğretmen yavaşça çocuklardan birini duvarın önüne getirir. Çocuk ağzını açar ve ebenin parmağını hafifçe ısırır. Bir şeyden haberi olmayan ebe korkudan başını açar ve çocuklar hep bir ağızdan elektrik çarptı… der. Gülüşürler.
80. TOP YANDAN EL ELE :çocuklar dört adım aralıkla karşılıklı sıra olurlar. Öğretmen baştaki çocuklara birer futbol topu verir. Düdük çalınca her çocuk topu yanındakine atar. Top hangi takımda sıranın sonuna gelirse o takım oyunu kazanmış olur. Oyunu zorlaştırmak için topun tekrar en öndeki çocuğa getirilmesi istenebilir. Topu düşüren taraf topu nalarak oyunu sürdürür.
81. TOPU BAŞTAN AŞIR: çocuklar yan yana iki sıra halinde dizilirler. Öğretmen sıraların arasını 4 adım açar. En öndekilere birer futbol topu verir.düdük sesiyle en öndekiler topu başları üstünden aşırıp arkadaki arkadaşına verir. Top en sondakine gelince sondaki çocuk koşarak başa gelir ve oyun böyle devam eder. Yer temizse bu oyun oturarak ta oynanabilir.
82. TOP BAYRAK NÖBETÇİ: düz bir yerin ortasına küçük bir yüksekliğin üzerine bayrak dizilir. Onun yanına bir nöbetçi konur. Bütün çocuklar el ele verip nöbetçinin çevresinde büyük bir halka oluştururlar. Bir futbol topuna ayaklarıyla vurarak bayrağı devirmeye çalışırlar. Nöbetçi de bayrağın etrafında dolaşarak engel olmaya çalışır. Bayrağı kim devirirse o nöbetçi olur.