27. YERE BASMA OYUNU : oyunculardan biri ebe olur. Oyun başlayınca oyuncular kaçar. Ebe kovalar. Ebe yaklaşınca yere oturup ayakları yukarı kaldırmak gerekir. Ya da yüksekçe bir yere çıkılır. Ayaktayken oturmadan vurulan çocuk ebe olur.
28. GÖLGEYE BASMA OYUNU :güneşli bir havada çocuklar oyun alanına dağılırlar.içlerinden biri ebe olur. Ebe onları kovalamaya başlar ve çocukların gölgesine basmaya çalışır. Çocuklarda ebeyi gölgelerine bastırmamaya dikkat ederler.çocukların gölgeleri çabuk değişeceğinden öğretmen oyunu dikkatle incelemelidir.
29. AÇ KAPIYI BEZİRGAN BAŞI:oyuna başlamada iki çocuk seçilir. Bunlar bezirgan olurlar. Bezirganlar diğer çocuklara duyurmadan kendilerine isim takarlar. Sonra aralarına çizilen çizginin iki yanında olmak üzere karşılıklı geçer el ele tutuşurlar. Diğer çocuklar aç kapıyı bezirgan başı diye şarkıyı söylemeye başlarlar. Bezirganlar kapı hakkı ne verirsin ? çocuklar arkamdaki yadigar olsun diye yürürler,el ele tutuşan iki çocuğun arasından geçerler. En arkadaki çocuk tutsak alınır. Bezirganlar çocuğun kulağına sorarlar. Ağaç mı çiçek mi? Çocukta hangi ismi söylerse onun arkasına geçer,belinden tutar. Oyun böylece sürer. Çocukların geçişi bitince iki bezirgan birbirlerinin elinden tutar çekişmeye başlarlar. Hangi küme çizgiyi geçer ya da koparsa o grup yenilmiş olur.
30. KURT GELİYOR OYUNU:çocuklardan biri kurt olur. Bahçenin bir köşesine giderek orada bekler. Diğer çocuklar kuzu gibi meleyerek kurda yaklaşmaya başlarlar. Başların da biri çoban olur. Kuzular kurda yaklaşırken çoban sorar. Kurt amca kurt amca karnın aç mı? Kurt evet aç diyerek kuzuları kovalar. Çoban onu engellemeye çalışır. Kurt yakaladığı kuzuyu inine götürür.oyun böylece devam eder. Sona kalan kuzular oyunu kazanmış olur.
31. KIRKAYAK OYUNU:çocuklar birbiri arkasına dizilerek öndeki arkadaşlarının bellerine sıkıca sarılırlar. En öndeki oyuncu kırkayağın başı en sondaki de kuyruğudur. Oyun başlayınca kırkayağın başı olan oyuncu kuyruk olan oyuncuyu yakalamaya çalışır. Kuyruk arkadaşlarından kopmadan sağa sola kaçarak yakalanmaktan kurtulur. Baş kuyruğa dokununca kırkayak kopmuş olur ve oyun yeniden başlar.
32. TRENCİLİK OYUNU:çocuklar birbiri arkasına dizilerek öndeki arkadaşlarının bellerine sarılırlar. Biri istasyon şefi olarak arkadaşlarını 7-8 adım ilerisinde bekler. Çocuklar tren taklidi yaparak şefin önünden geçerler. İstasyon şefi geçişi beğenmezse treni yeniden hareket noktasına gönderir. Ancak geçisi beğenirse biletler kontrol diye bağırır.çocuklar avuçlarını açarak şefe uzatırlar. Şef çocuklardan birine seni istasyon şefi yaptım,haydi öteki istasyona der. Yeni şef başka yerde durur ve oyun tekrarlanır.
33. SAKLAMBAÇ:bahçede veya sınıfta oynanabilir. Çocuklar arasından seçilen ebe yüzünü duvara döndürür ve gözlerini kapatır. Çocuklar saklanır. Ebe oldu mu diye seslenir. Çocuklar oldu deyince ebe çocukları aramaya başlar. kimi görürse adını söyleyerek gözünü kapadığı yere döner,sobe der. İlk görünen çocuk ebe olur.
34. BENİMLE GELİR MİSİN OYUNU:çocuklar genişçe bir halka olurlar. Yüzleri halkanın içine dönüktür. Bir ebe halkanın dışında bekler. Oyun başladığın da ebe halkanın dışında dolaşmaya başlar. bir oyuncunun sırtına dokunur ve benimle gelir misin diyerek halkanın çevresin de koşmaya başlar. koşar şıçrar hayvan taklidi yapar ve seker. Onu kovalayan oyuncu da ebeni hareketlerini taklit eder. Onu yakalamaya çalışır. Ebeyi yakalayamaz ve yerini ebeye kaptırırsa kendisi ebe olur. Oyuna yeniden başlanır.
35. KAÇ KURTUL OYUNU :çocuklar sıra olurlar. Biri ebe olur ve sıranın 4-5 adım önünde arkası çocuklara dönük olarak durur. Oyun başlayınca ebe kollarını aşağı yukarı indirip kaldırır. Çocuklarda vurulmadan ebenin yanından geçmeye çalışırlar. Ebenin kolunun değdiği çocuk ebe olur ve ebeyle yer değiştirir. Oyun yeniden başlar.
36. KEDİ ATLAMA OYUNU :birbirine paralel iki çizgi çizilir. Çocuklara bunun dere olduğu söylenir. Sizlerde kedisiniz bu dereden atlayacaksınız denir. Çocuklar iki gruba ayrılır kara kediler beyaz kediler. Önce beyaz kediler birer birer dereyi geçip atlamaya çalışırlar. Atlarken iki çizgiye de basmamaları gerekir. Bir veya iki ayağı çizgiye değen kedi yanar. Sonra kara kedilerde aynı şekilde dereden atlamaya çalışırlar. Hangi kedi grubundan daha az kedi yanmışsa o grup oyunu kazanmış olur. Oyunu kaybedenler kazananları alkışlarlar. Dereden atlama önce ayaklar serbest olarak yaptırılır. Sonra iki ayak birleştirilerek atlatılır. Dere çizgisinin aralığı çocukların yaşları ve yetenekleri dikkate alınarak yapılmalıdır.
37. ÖRÜMCEKLERLE BÖCEKLER OYUNU:oyun alanına iç içe üç halka çizilir. Halkaların genişliği ve aralığı çocuk sayısına göre ayarlanmalıdır. Çocuklar örümcek kümesi ve böcek kümesi olarak iki gruba ayrılır. Örümcekler küçük em içteki halkada dururlar. Böcekler ise en dıştaki halkada ortadaki halka ise bahçedir. Oyun başladığında böcekler bahçede dolaşmaya başlarlar. Örümcekler ağlarından çıkarak böcekleri yakalamaya çalışırlar. Yakalanan çocuğu kendi yuvalarına götürürler. Yakalanmayan böcek yuvasına geri döner. Belli bir süre sonra aktörler değişir.
38. TRAFİK OYUNU: oyun alanına bir dört yol kavşağı çizilir. Ortasına da bir trafik polisi kürsüsü konur. Bir çocuk trafik polisi olur. Elinde düdük başın da trafik polisi şapkası olan çocuk kürsüde durur. Görevi trafiği yönetmektir. Çocuklar ikişer kişilik kümelere ayrılır. Her iki kişilik kümede bir çocuk yolcu bir çocukta sürücüdür. Sürücü önde yolcu arkadadır. Çocuklarda bu şekilde dört yola dağılırlar. Oyun başladığın da her sürücü yolcusuyla otomobil sürme teklifi yaparak yürümeye başlarlar. Karşı yola sağ ve soldaki yola doğru yürümeye başlarlar. Her sürücü sağa dönmek istediğin de sağ eliyle sağ tarafı gösterir. Sola dönmek isterse sol yönü gösterir. İleri gitmek istediğinde sağ elini öne doğru uzatarak yol ister. Trafik polisi de sürücülerin bu işaretlerini izleyerek onlara yol verir ya da durup beklemelerini ister. Sürücüler trafik polisinin işaretine uyarak geç işareti verdiğin de yürür. Dur işareti verdiğin de durur. Trafik polisi bu işaretlere uymayan sürücüleri oyundan çıkarır. Oyun roller değiştirilerek sürer.
39. KÖŞE KAPMACA OYUNU: çocukların arasından biri ebe olur. Ebenin dışındaki çocuklar ağaç gövdeleri veya duvar köşelerin de dururlar. Ya da yere tebeşirle aynı sayıda daire çizilir. Oyun başlayınca çocuklar yerlerini ebeye kaptırmamaya çalışarak birbirleriyle değişirler. Değiştirme sırasında yerini ebeye kaptıran ebe olur. Oyun böylece devam eder.
40. EŞİNİ BUL OYUNU:çocuklar ikişer ikişer eşleştirilir. Sonra eşlerinden ayrı olarak sağa sola yürünür koşulur. Eşini bul yanıma gel diye seslenince çocuklar eşlerini bulur,el ele tutuşarak öğretmenin yanına koşarlar. Birinci ikinci ve üçüncü gelen çiftler başarılı sayılır ve alkışlanır.
Kaynak: ReformTürk http://www.reformturk.com/showthread.php?p=114257
41. KURNAZ TİLKİ NEREDE: Çocuklar büyükçe bir daire yaparlar. Daha sonra gözlerini kaparlar. Öğretmen birini gizlice tilki seçer. Seçilen tilkiyi kimse bilmez. Gözler açılır. Tilkinin kim olduğunu bulmak için kurnaz tilki neredesin diye bağırırlar. Bu arada yakalanmamak için birbirinden uzaklaşırlar. Birkaç kez sorulduktan sonra tilki seçilen çocuk kurnaz tilki benim diye bağırır ve bir arkadaşını yakalamak üzere koşmaya başlar. yakalanan çocuk oyundan çıkar.
42. ARKADAŞINDAN MEMNUN MUSUN?:çocuklar bahçede halka olurlar. Her çocuğun bulunduğu yere küçük bir daire çizilir. Saymaca ile ebe seçilir. Ebe ortaya geçer ve çocuklardan birine arkadaşından memnun musun diye sorar. Çocuk evet derse ebe başka bir çocuğa sorar. Hayır diyen ocuk iki arkadaşının adını söyler. İsimleri ebe tekrarlar ve iki çocuk birbiri ile yer değiştirir. Bu sırada ebe birinin yerini kapmaya çalışır. Açıkta kalan çocuk ebe olur. İşlenilen üniteye göre çocuklara çiçek,meyve .taşıt isimleri verilebilir.
43. KURBAĞACIK OYUNU:çocuklar el ele tutuşarak halka olurlar. Halkanın ortası göl olur. Öğretmen saymaca ile çocuklardan birini kurbağa seçer. Kurbağa ortada durur. Çocuklar kurbağacık ortada kurbağacık gölde bizi yakalarsan borcunu öde diyerek kurbağayı kızdırmaya çalışır. Ortadaki çocuk sıçrayarak çocuklardan birine dokunmaya çalışır. Çocuklar ellerini bırakmadan kurbağadan kaçmaya çalışırlar. Yakalanan olursa kurbağa ile yer değiştirir. Kurbağa oyunculara sıçrayarak ve çömelerek ulaşmalıdır. Ayağa kalkanın kurbağalığı devam eder.
44. SANDALYE KAPMA OYUNU:bir sıra sandalye dizilir. Çocuklar sandalyenin çevresinde dururlar. Çocuk sayısı sandalye sayısından bir fazla olmalıdır. Çocuklar bir şarkı ve tekerleme söylemeye başlarlar. Şarkı biter bitmez çocuklar sandalyelere otururlar ve bir çocuk ayakta kalır. Ayakta kalan oyundan çıkar. Birer sandalye eksiltilerek oyun devam eder.son sandalyeye oturan çocuk oyunu kazanmış olur.
45. TAKLA ATMA OYUNU:çocuklar iki takıma ayrılır. Arka arkaya sıraya girerler. Takımların önüne birer sünger yatak ya da yer minderi konur. Her takımdaki çocuk birer takla atarak kendi sırasının sonuna geçer. Böylece oyunu önce bitiren takım oyunu kazanmış olur ve alkışlanır.
46. TİLKİ TİLKİ SAAT KAÇ:alanın bir köşesine iki çember çizilir. Biri tilki yuvası diğeri kümestir. Oyunculardan biri tavuk diğerleri civciv olur. Anne tavuk peşince civcivleriyle tilkinin yuvasına doğru ilerler. Tilki,tilki saat kaç diye sorar. Tilki eğer gece yarısının dışında bir saat söylerse anne tavuk civcivleri oynamaları için serbest bırakır. Daha sonra anne tavuk saatin kaç olduğunu sormak için yeniden tilkiye yaklaşır. Tilki gece yarısı dite cevap verince yakalanmamak için kümese doğru kaçarlar. En arkada kalanı tilki yakalar. Birkaç oyun sonra oyuncular yer değiştirirler.
47. ÇİÇEK BAHÇESİ: çocuklardan biri kral biri kraliçe diğeri de bahçıvan olur. Diğer çocuklarda birer çiçek ismi alırlar. Çiçekler birbirlerine sen kral ve kraliçeye siz diye hitap ederler.bahçıvandan söz ederlerken de o derler. Oyuna bahçıvan başlar.-bu sabah bahçeme gittim karşıma gül çıktı der. Gül adındaki oyuncu hemen ayağa kalkarak cevap verir. -o yalan söylüyor. Der. Peki neredeydin der -lalenin yanındaydım der. Lale söze girer -yalan söylüyorsun. Gül - ya nerede idim? Lale - nerede olacak kralın yanında. Bu kez kral atılır. -yalan söylüyorsun. Ya neredeydim? Bahçıvanın yanında … oyun böyle karşılıklı konuşmalarla devam eder. Bu oyunda kimin kraliçe kimin kral kimin bahçıvan olduğuna dikkat edilmeli ve konuşmalar ona göre yapılmalıdır. Yanlış yapan bir kötü puan alır.
48. HAMUR AÇALIM OYUNU: çocuklar bir minderin çevresinde oturup halka olurlar. Öğretmen çocuklara : siz şimdi birer oklava olacaksınız. Bende oklava ile hamur açacağım der. Çocuklardan biri sırt üstü yatırılır. Öğretmen hamur açıyormuş gibi çocuğu yuvarlamaya başlar. çocuklarında yardımıyla minderin sonuna kadar yuvarlanır. Daha sonra her çocuk omuzlarının hareketi ile yuvarlanmaya başlar.
49. ATLI KARINCA :kalınca bir ipin ucu düğümlenerek halka yapılır. Oyuncular bu ipi sağ ya da sol eliyle tutar. Düzgün adımlarla yürür veya koşarlar. Bu arada öğretmen el değiştir deyince çocuklar ters yönde koşmaya başlarlar. Yanlış yapan oyundan çıkar yedeğe alınır. Yani ipi değil ipi tutan arkadaşının elinden tutar. Belli bir süre sonunda yedeğe alınmamış oyuncular oyunu kazanmış olur.
50. KORUMA KÖPEĞİ:oyuncular iki takıma ayrılır. Oyunculardan biri koruma köpeği olur ve ortadaki bir direk ya da ağaca bağlı ip halkasından tutar. Çevreye dağılan oyuncular koruma köpeğine dokunmadan direğe ya da ağaca dokunmaya çalışırlar. Dokunmaya başaran çocuk takımına bir puan kazandırır. Önceden belirlenen puan sayısına ulaşan takım oyunu kazanır.
51. ZİNCİR KIRMA :oyuncular karşılıklı iki sıra halinde zincir oluştururlar. Her sıranın bir başkanı vardır. Oyuna başlayacak takım ad çekmeyle belirlenir. Takımından 10-15 metre uzaklıkta duran başkan bir oyuncusunu karşı tarafın zincirlerini kesmek için görevlendirir. Oyuncu karşı tarafın zincirini kesmeye bozmaya çalışır. Bu işi ancak beş kez deneme hakkı vardır. Başaramazsa karşı tarafın zincirine katılmak zorundadır. Zinciri keserse bozulan zincirin sağındaki oyuncuyu da kendi zincirine katmak üzere yerine döner. Oyun bir zincirin tüm oyuncuları diğer zincire katılıncaya kadar devam eder.
52. HEYKEL OYUNU :oyuncular eşit sayıda 4 gruba ayrılır. Bir grup avcı grubudur. Kollarına renkli bir işaret takarlar. Diğer oyuncularla birlikte oyun alanına dağılırlar. Avcılar diğer oyuncuları kovalarlar. Kime dokunurlarsa o oyuncu vuruldum der ve heykel gibi olduğu yerde kalır. Bu durumdan kurtulabilmesi için ancak kendi takımından bir arkadaşının ona dokunması gerekir. Kendisine dokunulan kurtuldum der ve yeniden oyuna girer. Oyun belli bir süre oynandığından avcılar dokundukları oyuncuları iyi korumak zorundadır. Oyun sonunda heykeli çok olan takım oyunu kazanmış olacaktır. Oyun alanından dışarı çıkmak kendi grubundan olmayan birini kurtarmak ve vurulduğu halde kaçmak hatalı davranışlardır.
53. İP ATLAYARAK YARIŞMA :oyuncular derin kolda sıra olurlar. 8-10 adım ilerilerine iki sandalye ya da sehpa konur. Öndeki oyuncular birer atlama ipi alırlar. Oyuna başlama işareti ile bir numaralı oyuncular ip atlayarak sandalyenin çevresinde dolaşır ve yerlerine gelirler. İpi ikinci arkadaşına vererek sıranın en sonuna geçerler. Tüm grup oyuncuları aynı şekilde ip atladıktan sonra yarışmayı en önce bitiren sıra birinci olur.
54. ÜÇER TOP OYUNU :oyuncular üç eşit gruba ayrılırlar.her grup 2-3 metre aralıkla oyun çizgisinin arkasında derin kol durumunda sıralanır. Her iki çocuk arasında en az üç adım uzaklık olmalıdır. Her grubun önündeki çizginin üzerinde üçer top bulunur. Her sıranın önüne beşer metre aralıkla üç daire çizilir. Öğretmen düdüğüyle her sıranın önündeki ilk çocuklar topları kaparak karşılarındaki üç daireye ayrı ayrı koyar ve kendilerinden sonraki arkadaşlarının eline vururlar. Sıranın en sonuna gider. Eline vurulan çocuk koşarak arkadaşının koyduğu topları birer birer toplayarak oyun çizgisinin üzerine getirir ve bırakır. Kendinden sonra gelen arkadaşının eline vurduktan sonra grubun sonuna gider. Oyun bu şekilde devam eder. Hangi grup bu işi daha önce bitirirse o grup oyunu kazanmış olur.
55. TÜNEL OYUNU : oyuncular eşit gruba ayrılır. Oyun çizgisinin gerisinde birbirlerine 2-3 metre aralıkla derin kol halinde yer alırlar. Grup oyuncuları çift kolla önden mesafe alırken sıçrayarak bacaklarını yana açar,tünel oluştururlar. Her grubun ilk oyuncularının elinde birer top vardır. Öğretmenin düdüğüyle her grup oyuncuları gövdelerini bir parça öne eğer ve topu bacak aralarından elleriyle iterek yuvarlamaya başlarlar. Bu şekilde grubun sonuna giden topu, son oyuncu alır ve koşarak grubun önüne gelir. Grup oyuncuları birer adım geri giderek gelen arkadaşlarına yol açarlar. Aynı şekilde topu yuvarlar. Oyun bu şekilde devam eder. En son oyuncu topu tutar tutmaz öğretmene götürür . bu grup oyunu kazanır.
56. TOOPU YAKALA:oyunculardan biri ebe olur. Diğer oyuncular ebenin çevresin de geniş bir halka oluştururlar. Öğretmenin oyuna başlama düdüğüyle oyuncular topu birbirlerine atmaya başlarlar. Topu dışarı atan gidip almak zorundadır. Ebe topu ancak halkanın içindeyken yakalayabilir. Top en son kimin elindeyken yakalanmışsa o kişi ebenin yerine geçer.
57. İPTEN ATLA VE DÖN:takımlar birer sıra olarak derin kolda dizilir. Çıkış çizgisinin 8-10 adım karşısında çizgiye paralel bir ip gerilir. Bu ipi oyuna katılmayan iki çocukta tutabilir. İpin yerden yüksekliği yarım metreyi geçmemelidir. Oyuna başlama işareti ile en öndeki oyuncular koşarak gerilen ipin üzerinden ipe değmeden atlar ve ipin altından geçerek yerlerine gelirler. İki numaralı arkadaşının eline vurur,sıranın en arkasına geçerler. Bütün oyuncular yarıştıktan sonra yarışı önce tamamlayan grup yarışı kazanır.