7- Yazılı sınavların zamanının tespiti ve değerlendirme ölçütlerine geçildi.Konuyla ilgili söz alan Fen Bilgisi öğrt.
Ahmet ERGÜLEÇ 2584 sayılı tebliğler dergisinde yer alan ölçme ve değerlendirme ile ilgili yönetmelik değişikliklerini okudu MADDE 32- Öğrenci başarısının ölçme ve değerlendirilmesinde aşağıdaki esaslar gözetilir;
a) Ders yılı, ölçme ve değerlendirme bakımından birbirini tamamlayan iki yarıyıldan oluşur.
b) Başarının ölçülmesinde ve değerlendirilmesinde ders programlarında belirtilen özel ve genel amaçlar, kazanımlar esas alınır.
c) Ölçme ve değerlendirmede okul, il ve ülke genelinde birlik sağlanır.
ç) Öğrencilerin başarısı; sınavlar, projeler, performans ödevleri ve derse katılım,ders içi performanslarından alınan puanlara göre tespit edilir.
d) Öğrencilerin ders, uygulama ve değerlendirme etkinliklerine katılmaları zorunludur.
e) Öğrencilerin değerlendirilmesinde beşlik not sistemi kullanılır.
f) Öğrencilerin başarısının değerlendirilmesinde bilişsel, duyuşsal, sosyal ve psikomotor özellikleri bir bütün olarak ele alınır.
g) Öğrencilerin başarısını belirlemek için kullanılan her türlü ölçme araç ve yöntemlerinde, eleştirel ve yaratıcı düşünme, araştırma, sorgulama, problem çözme ve benzeri becerileri ölçen hususlar öne çıkarılır.
ğ) Öğrencilerin başarısının ölçülmesinde kullanılacak araçlar geçerlilik, güvenirlilik, kullanışlılık özelliklerine sahip olmalıdır. Ölçülecek kazanımın özelliğine göre ölçme ve değerlendirme araçları için cevap anahtarı, dereceli puanlama anahtarı ya da kontrol listeleri kullanılır.
h) Kaynaştırma yoluyla eğitim-öğretimlerine devam eden öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programı geliştirme birimi tarafından bireyselleştirilmiş eğitim programı(BEP) hazırlanır. Bu öğrenciler, programında yer alan amaçlara göre değerlendirilir.
ı) Öğrenci başarı düzeyinin belirlenmesinde ve eğitim-öğretimde verimlilik düzeyinin yükseltilmesi amacıyla ülke genelinde Bakanlıkça merkezî sınavlar yapılıncaya kadar
6, 7 ve 8 inci sınıflarda bütün öğrencilerin katılımıyla Türkçe, Matematik, Sosyal Bilgiler,
Fen ve Teknoloji derslerinden mayıs ayı içinde il millî eğitim müdürlüklerince başarı değerlendirme
sınavları yapılabilir.”
MADDE 16- Aynı Yönetmeliğin 33 üncü maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
Kaynak: ReformTürk http://www.reformturk.com/fen-ve-teknoloji-dersi/50879-fen-ve-teknoloji-dersi-zumresi-2-donem-post104707.html
“Değerlendirme ve Not Verme
MADDE 33- Öğretmenler, ölçme ve değerlendirmenin genel esaslarını, derslerin öğretim programlarında yer alan genel amaçları ve kazanımları dikkate alarak öğrencilere sınavlar uygular, proje ve performans ödevleri yaptırır.
Özel eğitim kapsamındaki öğrencilerin sınav, proje, performans ödevleri ve ders içi performansları bireyselleştirilmiş eğitim programları dikkate alınarak değerlendirilir. İlköğretimde öğrencilerin başarıları dört ayrı notla başarısızlıkları ise tek notla değerlendirilir.
Buna göre verilecek puanlar ile bunların not karşılığı ve dereceleri aşağıda verilmiştir;
DERECE NOT PUAN
Pekiyi 5 85-100
İyi 4 70-84
Orta 3 55-69
Geçer 2 45-54
Başarısız 1 0-44
Bir dersin yarıyıl notu ile yılsonu notu hesaplanırken, yarım ve yukarısı tama yükseltilir.Puanlar ve notlar, öğretmenin not çizelgesine rakamla diğer belgelere ise rakam ve yazı ile yazılır.”
MADDE 17- Aynı Yönetmeliğin 35 inci maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Ölçme ve Değerlendirmenin Niteliği ve Sayısı
MADDE 35- 1, 2 ve 3 üncü sınıflarda öğrencilerin gelişimi, ilerleme ve çabaları, sınavlar yapılmaksızın proje, performans ödevi ve ders içi performanslarını temel alan öğretmen gözlemlerine dayalı olarak değerlendirilir.
4, 5, 6, 7 ve 8 inci sınıflarda bir yarıyılda haftalık ders saati üçten az olan derslerde en az iki, üç ve üçten fazla olan derslerde ise en az üç sınav yapılır. Öğrencilerin başarıları sınavlarla birlikte proje, performans ödevi, ders içi performanslarına dayalı olarak değerlendirilir.
Öğrenciler, bir ders yılında istedikleri ders veya derslerden bireysel ya da grup çalışması şeklinde en az bir proje; her yarıyılda derslerden bireysel ya da grup çalışması şeklinde en az bir performans ödevi hazırlar. Projeler ve performans ödevleri, öğretmence belirlenen ölçütlere göre hazırlanan değerlendirme ölçeği veya dereceli puanlama anahtarına göre değerlendirilir. Öğretmenler, değerlendirme ölçütlerini belirlerken, öğrencilerin görüşlerinden de yararlanabilir. Öğrencilere performans ödevi ve proje verilirken kullanılacak değerlendirme ölçütleri önceden verilir. Öğrenciler, çalışmalarında yararlandıkları kaynak veya kişileri de belirterek öğretmenin belirleyeceği süre içinde çalışmalarını teslim ederler. Projeler teslim edildikleri yarıyılda değerlendirilir. Öğrencilerin ders içi performansları, bütün derslerden bir yarıyılda en az bir derse katılım puanı verilerek değerlendirilir.”
MADDE 18- Aynı Yönetmeliğin 36 ncı maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Sınavlar
MADDE 36- Sınavların zamanı, en az bir hafta önceden öğrencilere duyurulur. Bir şubede bir günde yapılacak sınav sayısı ikiyi geçemez. Aynı anda uygulanmak şartıyla sınavlarda, zümre öğretmenlerince hazırlanacak ortak sorular ve cevap anahtarı kullanılabilir.
Sınavların süresi bir ders saatini aşamaz. Soruların yazdırılması bu süreye dâhil değildir. Okulun imkânları elverdiği takdirde sınav soruları önceden çoğaltılarak sınıfa getirilir. Görsel sanatlar, müzik, beden eğitimi, teknoloji ve tasarım derslerinde öğrencilerin
başarıları, öğretim programında yer alan ölçme ve değerlendirme etkinliklerine dayalı olarak belirlenir.
Seçmeli dersler ile rehberlik ve sosyal etkinlikler notla değerlendirilmez. Ancak karnede ve diğer belgelerde gösterilir.
Kopya çeken öğrencinin sınavı geçersiz sayılır ve notla değerlendirilmez. Ancak yarıyıl notu hesaplanmasında aritmetik ortalama alınırken sınav sayısına dâhil edilir. Ayrıca bu durum, ders öğretmenince okul yönetimine bildirilir.”
Bu değişiklikler doğrultusunda örgencilerinin başarısının 3 yazılı sınav , proje-performans ödevi,dersiçi performans notlarıyla belirlenmesine ve yıllık planda belirtilen tarihlerde yapılmasına karar verildi

8 2182 sayılı tebliğler dergisinden ödevlerin verilmesine ilişkin yönerge okul müdürü Ahmet ERGÜLEÇ tarafından okundu. Fen Bilgisi öğretmeni Ahmet ERGÜLEÇ öğrencilerin 2006-2007 eğitim öğretim yılında ders dışı çalışmalarında araştıracakları konuları belirledi.Buna göre ;
6. Sınıflar peformans ödev konuları;
a) Basit elektrik devresi
b) İletken ve yalıtkan maddeler
c) Basit reosta modeli
d) Teknolojik gelişmelerin dolaşım sistemi ile ilgili hastalıkların tedavisinde kullanımı
e) Soluk alıp verme mekanizması
f) Teknolojik gelişmelerin solunum sistemi sağlığına olumlu, olumsuz etkileri
g) Isının yayılma yolları
h) Isı yalıtımının teknolojik önemi
i) Yansıma kanunları
j) Yankı olayı
k) Bilim ve teknolojide sesin yansıması olayından yararlanılması
l) Madenlerin teknolojik hammadde olarak önemi
m) Küçük ve büyük kan dolaşımı haritası
n) Kalp haritası
o) Isı yalıtımının ev modelinde uygulanması
p) Lenf kanserinin nedenleri ve tedavisi
q) Asitli içecekleriniskelete ve dişlere etkisi
7. Sınıflar peformans ödev konuları;
a) Pascal Prensibiyle çalışan araçlar
b) Doğanın dengesini bozan etmenler
c) Doğadaki madde döngülerinin çizimi
d) Çevreyi kirleten etmenler
e) Çevre bozulmasının sonuçları
f) Erozyon ve korunma yolları
g) Uçan balonlar
h) Katıların Basıncı
i) Sıvıların Basıncı
j) Açık hava basıncı ölçümü nasıl yapılır.
k) Barometre çeşitlerini araştırınız.
l) Hidrolik makinelerin çalışma prensiplerini araştırınız.
m) Su depoları neden yerleşim yerlerinin en yüksek yerine yapılır?
n) Gazların Basıncı
o) Ekosistemler ve doğal özellikleri nelerdir?
p) İnsan kaynaklı doğa bozulmalarını araştırınız.
q) Besin zinciri
r) Asit yağmurlarının oluşumu ve çevreye etkileri
8. Sınıf peformans ödev konuları;
a) Evrim teorisini araştırınız
b) Genetik kopyalama
c) Anne karnında çocuğun gelişimini araştırınız
d) Büyüme ve gelişmeyi olumlu etkileyen faktörler
e) Büyüme ve gelişmeyi olumsuz etkileyen faktörler
f) Dünyamızın manyetik alanı nasıldır?
g) Elektrik motorları ve çalışma prensipleri
h) İndüksiyon akımı
i) Elektrik jeneratörleri
j) Biyoteknoloji alanındaki son yenilikler
k) Üreme ve çeşitleri
l) Mitoz bölünme safhaları
m) Mayoz bölünme safhaları
n) İnsanda büyüme ve gelişmeyi etkileyen faktörler
o) Ergenlik dönemi ve karşılaşılan sorunlar
p) Kapı zili ile oluşan basit elektrik devresi
q) Elektromıknatıs yapımı
6.SINIF PROJE ÖDEV KONULARI
a) Basit bir elektrik devresi yaparak çalışmasını açıklayınız
b) Vücudumuzda bulunan kemik çeşitlerini araştırınız
c) Zıt çalışan kasların çalışmasını gösteren bir model yapınız.
d) Hemofili hastalığını araştırınız.
e) Soluk alıp verme mekanizmasını gösteren bir model yapınız.
f) Bir termos modeli yapınız.
g) Çukur aynalarda görüntü özelliklerini araştırınız.
h) Kapalı alanlarda yankı nasıl önlenebilir?
i) Çevremizde bulunan kayaçları araştırınız.

7.SINIF PROJE ÖDEV KONULARI
a) Çevreyi kirleten etmenler
b) Çevre bozulmasının sonuçları
c) Erozyon ve korunma yolları
d) Pascal Prensibiyle çalışan araçlar
e) İnsan kaynaklı doğa bozulmalarını araştırınız
f) Su depoları neden yerleşim yerlerinin en yüksek yerine yapılır?
8.SINIF PROJE ÖDEV KONULARI
a) Evrim teorisini araştırınız
b) Genetik kopyalama
c) Anne karnında çocuğun gelişimini araştırınız
d) Dünyamızın manyetik alanı nasıldır?
e) Elektrik motoru yapınız
f) İndüksiyon akımı elde ediniz
g) Elektrik jeneratörlerinin çalışmasını araştırınız.
h) Biyoteknoloji alanındaki son yenilikler
i) Mitoz bölünme safhaları
j) Mayoz bölünme safhaları
k) İnsanda büyüme ve gelişmeyi etkileyen faktörler
l) Kapı zili ile oluşan basit elektrik devresi
Ödevlerin değerlendirilmesinde “dereceli puan anahtarı (Rubric)” esas alınacaktır.
9-Başarı durumunun değerlendirilmesine geçildi. Konuyla ilgili okul müdürü Özgür ŞAHİN 2006- 2007 eğitim öğretim yılının birinci döneminin iyi olduğunu ve ikinci dönemde başarının daha da artırılması yönünde çalışmalar yapılmasını istedi. Başarımızı daha üst seviyeye çıkarmak için alınacak önlemlerin görüşülmesine geçildi. Konuyla ilgili söz alan Fen Bilgisi Öğrt. Ahmet ERGÜLEÇ başarıyı artırmak için öncelikle fen bilgisi dersinin öğrenciye sevdirilmesi gerektiğinin üzerinde durdu.Derslerde yaşayarak ve gözlemleyerek Öğrenciye not tutturma,araştırma , beyin fırtınası , gibi teknikler,aileler ile işbirliğine gidileceğini okul ,aile , öğrenci işbirliğinin oluşturulacağını , işlenen üniteler ile ilgili olarak ünite bitiminde çoktan seçmeli testlerin yapılması, derslerde etkinliklere ve deneylere yer verilmesi Yazılı yoklamalardan sonra mutlaka yazılı değerlendirilmesi yapılmalı hangi öğrencinin hangi konudan başarısız olduğu tespit edilmelidir.Bu sonuçlara göre öğrencilere o konularda tekrar yapılması, problemli olan öğrencilerle ilgilenilmesi ve onların aileleri ile görüşüp problemlerinin çözüm yoluna gidilmesi başarıyı arttıracağı kanaatindeyim dedi. Konu karara bağlandı.
10-Fen bilgisi dersinde uygulanılacak yöntem ve tekniklere geçildi.Söz alan Ahmet ERGÜLEÇ Fen Bilgisi derslerinde konunun özelliklerine göre; tartışma , rol oynama, örnek olay, problem çözme, beyin fırtınası, gezi-gözlem ,deney, gösteri ,gösterip yaptırma,soru-cevap , proje, performans ödevleri vb. yöntem ve teknikler kullanılmasına karar verildi.
11-Öğretmen –öğrenci- veli işbirliğine geçildi.Konuyla ilgili okul müdürü Özgür ŞAHİN Öğrenci velileri ile sık sık bir araya gelinerek öğrencilerin durumları tartışılacak , gerektiğinde veli ziyaretleri ,yapılacağını böylelikle öğrencilerin problemleri daha çabuk ve kolay çözüleceğine inandığını belirtildi konu karara bağlandı. Ayrıca başarının artırılması için öğretmen-öğrenci ve veliye düşen görevler belirlendi.
ÖĞRETMENLERE DÜŞEN GÖREVLER
* Her ünite için öğrencilere kazanımların nasıl verileceği düşünülecektir
* Öğretmen-öğrenme etkinliklerin ışığında , kendi deneyim ve yaratıcılığımızı katarak ders en iyi şekilde planlanacaktır.
* Öğrencilerin keşfederek Öğrenmelerini sağlamaları daima ön planda tutulacaktır.
* Konular belirtilen düzeyin üzerine çıkmadan verilecektir
* Programın amacına uygun olarak öğrenci merkezli eğitim-öğretim anlayışla verilip, öğrencilerin öğrenmeyi öğrenerek nitelikli bireyler haline gelmesi için çalışılacaktır .
* Evdeki koşullardan , veli ilgisizliği ve yetersizliğinden olumsuz etkilenen öğrenciler için sabırlı olunarak, cesaretlendirilerek öğrenci başarıya ulaştırılacaktır.
* Fen eğitiminde sadece ders kitaplarına bağlı kalınmayarak çeşitli kaynaklar kullanılacak ve öğrencilerin ders bilgilerine ulaşması sağlanacaktır.
ÖĞRENCİLERE DÜŞEN GÖREVLER
* Her öğrencinin fen konularını öğrenmesinden kendisinin de kişisel olarak sorumlu olduğu ve bu sorumluluğun üst sınıflara çıktığında artacağı anlatılacaktır.
* Fen dersinde başarıya işlenen konulara ilgi duyarak keşfederek, derse aktif katılarak, gözlem ve araştırmalar yaparak ulaşıldığı fark ettirilecektir.
* Öğrenciler arkadaşlarıyla ekip halinde çalışmanın öğrenmelerine çok olumlu katkıları olduğu konusunda uyarılacak, bu konuda özendirilecektir.
* Örenciler internet dahil fen ile ilgili bilgilere ulaşmak için her türlü becerilerden faydalandırılacaktır.çalışmalarında her türlü kaynaklardan etkin olarak yararlanması sağlanacaktır.
* Öğrenciler, fen derslerindeki etkinliklerde güvenlikle ilgili konularda nelere dikkat etmeleri konusunda bilinçlendirilecektir.
VELİLERDEN BEKLENENLER
* Veliler Fen ve teknoloji programı hakkında bilgilendirilecektir.
* Çocuklarının evdeki çalışmalarına katkıda bulunmaları özendirmeleri açısından bilgilendirilecektir.
* Programı okuyan veliler yaşam boyu öğrenim sürecine gireceklerdir.
12-. Öğrencilerin çalışma ve eğitim durumları ile çevrenin özellikleri ve alınacak önlemler.Konuyla ilgili olarak söz alan fen bilgisi öğretmeni Ahmet ERGÜLEÇ okulumuzda bulunan bazı öğrencilerin çevrelerinde bulunan , kişilerin olumsuz olan davranışlarından etkilendiklerini ve bunları okula yansıtıklarını ve derslerinde başarıyı etkilediğini , öğrencilerin başarısız olduğunu söyledi.
13-Gündem maddesi gereğince diğer zümre öğretmenleri ile işbirliği yapılması. Söz alan Ahmet ERGÜLEÇ Fen ve teknoloji dersi öğretim programı kazanımları ile eşleşen ara disiplin alan kazanımları tablosunu okudu Konu ile ilgili olarak söz alan fen bilgisi öğretmeni Ahmet ERGÜLEÇ Konuların özelliklerine göre Türkçe, Sosyal Bilgiler,Matematik Rehberlik , İş ve teknik öğretmenleri ile işbirliği yapılmasına karar verildi.
14-Araç ve gereçleri görüşülmesine geçildi. söz alan fen bilgisi öğretmeni Ahmet ERGÜLEÇ Laboratuvar araç ve gereçlerinin düzenlenmesi sınıflandırılması ,biten maddelerin okul müdürlüğüne bildirilmesi, cd lerin projeksiyonla kullanılmasına karar verildi.
15. Meslekî eserler ve eğitim alanındaki yeni gelişmelerin görüşülmesine geçildi. Okul müdürü Özgür ŞAHİN zümre öğretmenlerinin kendi alan ve branşlarındaki yeni gelişmeleri takip etmesi gerektiğini ve bu gelişmeleri öğrencilere aktarılması gerektiğini söyledi.Konuyla ilgili olarak söz alan Ahmet ERGÜLEÇ bakanlığımız tarafından onay almış olan eserlerin 2006-2007 eğitim – öğretim yılında da takip edileceğini söyledi. Konu karara bağlandı.
16-Dilek ve temennilere geçildi. Toplantıda başka söz alan olmayınca Okul Müdürü Özgür ŞAHİN yeni eğitim – öğretim yılın iyi geçmesi , dilek ve temennileriyle toplantıyı kapattı.
. Uygundur. 15/02/2007
Ahmet ERGÜLEÇ Özgür ŞAHİN
Fen ve Teknoloji Öğrt. Okul Müdür V.